3 λόγοι που μια επιχείρηση λειτουργεί ακριβώς όπως ένας εγκέφαλος

3 λόγοι που μια επιχείρηση λειτουργεί ακριβώς όπως ένας εγκέφαλος

Sketch of human brain and business ideas and strategy on white background

Αν το αναλογιστεί κανείς, μια επιχείρηση έχει παρόμοιες λειτουργίες με αυτές του ανθρώπινου εγκεφάλου.

Περίπλοκα συστήματα που αλληλεπιδρούν το ένα με το άλλο και διασφαλίζουν την ομαλή μεταφορά μηνυμάτων και πληροφοριών, είναι μια σημαντική ομοιότητα.

Ο προμετωπιαίος φλοιός για παράδειγμα θα μπορούσε να πει κανείς πως είναι ο CEO του εγκεφάλου, καθώς μπορεί να σχεδιάσει και να “προβλέψει” μελλοντικά πλάνα.

Ας δούμε όμως 3 λειτουργίες του εγκεφάλου και πώς λειτουργούν παρόμοια με εταιρείες.

1) Μυελίνωση

Στον εγκέφαλο: περιβάλλει τους άξονες των νευρώνων και προστατεύει τη σύνδεση μεταξύ τους, επιταχύνοντας έτσι την επικοινωνία διάφορων μερών του εγκεφάλου.

Στην εταιρεία: Το ξεκάθαρο όρομα και οι στόχοι λειτουργούν σαν μυελινωτικοί παράγοντες, καθώς βασίζονται στην αποδοτική και γρήγορη επικοινωνία μεταξύ των τμημάτων του οργανισμού

2) Νευρογένεση

Στον εγκέφαλο: Η ανάπτυξη εμβρυονικών νευρώνων που συνδέει τους ήδη υπάρχοντες νευρώνες, τους ενδυναμώνει και χτίζει νέες διόδους.

Στην εταιρεία: Κάθε μορφή καινοτομίας. Η καινοτομία είναι πιο πιθανό να αναπτυχθεί σε περιβάλλοντα που υποστηρίζουν τη λήψη ρίσκου. Ακόμα και αν οδηγήσει σε “αποτυχία”, θα ληφθούν σημαντικά μαθήματα και η επιθυμία για βελτίωση θα ενισχυθεί.

3) Επιγενετική

Στον εγκέφαλο: Η επιγενετική περιγράφει την επιρροή του περιβάλλοντος στα γονίδια και πώς αυτά καθορίζουν συμπεριφορές και άλλα χαρακτηριστικά.

Στην εταιρεία: Με την ίδια λογική που η εκγύμναση του σώματος και η υγιεινή διατροφή αποτρέπουν ασθένειες, έτσι και η κουλτούρα/κλίμα μιας επιχείρησης επηρεάζει τη στάση των εργαζομένων και αποτρέπει τη μειωμένη αποδοτικότητα.

Πηγή: Forbes.com

Τελευταία Νέα

Κατεβάστε την εφαρμογή μας

Αλέξανδρος Απέργης

Πτυχιούχος Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΠΑΔΑ με κατεύθυνση Management, συνιδρυτής του Business Review Greece και της Blue Rocket Content Agency και συμπαρουσιαστής του BusinessTalks Podcast. Διαθέτει εμπειρία στο social media management, το SEO και τη δημιουργία online περιεχομένου. Τον ενδιαφέρει να παρακολουθεί τις τελευταίες εξελίξεις στον κόσμο της επιχειρηματικότητας και των επενδύσεων, καθώς και να αποκτά συνεχώς νέες γνώσεις.