H 21χρονη startupper που ξεκίνησε στα 15 της με 26€ και τώρα βγάζει 111.000 το χρόνο

H 21χρονη startupper που ξεκίνησε στα 15 της με 26€ και τώρα βγάζει 111.000 το χρόνο

Rose Dyson

Σε ηλικία 15 ετών, η Rose Dyson δημιούργησε μια φιλική προς το περιβάλλον μάρκα περιποίησης χειλιών, την οποία ονόμασε Pura Cosmetics, για έναν διαγωνισμό στο γυμνάσιο, στον οποίο οι συμμετέχοντες έπρεπε να δημιουργήσουν μια επιχείρηση με μόλις 25£ (26 €).

Τώρα, η επιχειρηματίας από το Γιορκσάιρ, στα βόρεια της Αγγλίας, είναι 21 ετών. Έξι χρόνια μετά τη νίκη της σε εκείνο τον διαγωνισμό, η Pura Cosmetics έχει πλέον έσοδα άνω των 100.000 £ ετησίως (περίπου 111.000 ευρώ).

Η διαδρομή της μικρής startup προς την επιτυχία

Η Dyson είπε ότι η αρχική ιδέα για την Pura Cosmetics προήλθε από τη «συνεχή απογοήτευση» της από την έλλειψη προσιτών και παράλληλα φιλικών προς το περιβάλλον προϊόντων μακιγιάζ και περιποίησης δέρματος.

Αυτά τα προϊόντα τείνουν να έρχονται στην αγορά κατευθείαν με μια υψηλή τιμή, την οποία δεν μπορούσε να πληρώσει ως έφηβη. Μετά από έρευνα, διαπίστωσε ότι πολλές άλλες «οικολογικά ευσυνείδητες νέες ένιωθαν το ίδιο.

Για να βρει τις φόρμουλες για τα προϊόντα περιποίησης των χειλιών, η Dyson είπε ότι πέρασε όλο τον ελεύθερο χρόνο της μετά το σχολείο και τα σαββατοκύριακα ερευνώντας και δοκιμάζοντας συστατικά, καθώς και επικοινωνώντας με άλλες εταιρείες για συμβουλές.

«Όλοι πίστευαν ότι ήμουν αρκετά “φυτό” εκείνη την εποχή, αλλά πάντα πήγαινα και έκανα ούτως ή άλλως αυτό που ήθελα και χαίρομαι που το έκανα τώρα».

Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, η Dyson ξεκίνησε με την πώληση του προϊόντος της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και πήγε σε εκθέσεις στην περιοχή της για να πουλήσει τα προϊόντα της, κερδίζοντας τελικά τα χρήματα για να δημιουργήσει έναν ιστότοπο.

Στη συνέχεια, δήλωνε συμμετοχή σε διαγωνισμούς, και έτσι κέρδισε χρηματοδότηση από τους ιδρυτές μεγάλων επιχειρήσεων στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Το 2018, αναδείχθηκε ο πιο πολλά υποσχόμενος έφηβος διευθύνων σύμβουλος στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιρλανδία, στον διαγωνισμό TransferWise’s UK “20 Under 20”, κερδίζοντας μια χρηματοδότηση 10.000 £.

Ένα χρόνο αργότερα, η Dyson κέρδισε το διαγωνισμό startup στο Ηνωμένο Βασίλειο «The F Factor», κερδίζοντας άλλα 10.000 £ σε χρηματικά έπαθλα.

Οι καινοτομίες που έκαναν το προϊόν της να ξεχωρίσει

Η Dyson είπε ότι έχει χρησιμοποιήσει έναν ελάχιστο αριθμό συστατικών για να δημιουργήσει τις φυτικές της φόρμουλες.

Εκτός από την τιμή των προϊόντων, που ξεκινούν από 3,99 £, η Dyson είπε ότι προσπάθησε επίσης να «αλλάξει την εικόνα των φιλικών προς το περιβάλλον προϊόντων».

Αντί για τις αποχρώσεις «πράσινο και καφέ» που συνήθως σχετίζονται με φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα, η Dyson επέλεξε πιο εντυπωσιακά φωτεινά χρώματα για τη συσκευασία της χωρίς πλαστικό. Έτσι ένιωθε πως απευθύνεται καλύτερα στους νέους.

Η Dyson τόνισε επίσης ότι η εταιρεία της ήταν σε θέση να παρέχει συσκευασίες χωρίς πλαστικά και με διάφορα «οικολογικά οφέλη» ως μικρή startup και αμφισβήτησε τις μεγαλύτερες εταιρείες που δεν μπορούσαν να κάνουν το ίδιο.

Η ανάπτυξη της εταιρείας την περίοδο της πανδημίας

Είπε ότι η Pura σημείωσε αύξηση των πωλήσεων εν μέσω της πανδημίας, καθώς οι άνθρωποι εφοδιάστηκαν με «βασικά προϊόντα αυτοεξυπηρέτησης».

Η Dyson πιστεύει επίσης ότι τώρα οι άνθρωποι έχουν περισσότερο χρόνο να επανεξετάσουν τα προϊόντα που χρησιμοποιούν και να κάνουν αγορές για πιο προσιτές εναλλακτικές λύσεις φιλικές προς το περιβάλλον.

Οι δύο μεγαλύτερες συμβουλές της στους νέους

Προκειμένου να επικεντρωθεί στην επιχείρηση, η Dyson αποφάσισε να μην πάει στο πανεπιστήμιο, μια απόφαση που είπε συγκλόνισε τους φίλους της.

«Νομίζω ότι ο καθένας έχει το δικό του μονοπάτι και αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ένα υπέροχο φύλλο βαθμών… μπορείτε να πετύχετε και να δείξετε επιτυχία με πολλούς διαφορετικούς τρόπους», είπε.

Η μεγαλύτερη συμβουλή της ως επιχειρηματίας είναι η μικρή εκκίνηση με με την εστίαση σε ένα προϊόν, ιδίως αν έχετε αρχικά πολύ περιορισμένους πόρους.

Πηγή: CNBC Make It

Τελευταία Νέα

Κατεβάστε την εφαρμογή μας

Χάρης Αθανασίου

Πτυχιούχος Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΠΑΔΑ με κατεύθυνση Management, συνιδρυτής του Business Review Greece και της Blue Rocket Content Agency και συμπαρουσιαστής του BusinessTalks Podcast. Αρθρογραφεί κυρίως για θέματα επιχειρηματικότητας και διαθέτει πάνω από 4 έτη εμπειρία στην αρθρογραφία. Επίσης, έχει πάνω από 3 χρόνια εμπειρία στο SEO, τα Social Media και το Performance Marketing. Του αρέσει η ομαδική δουλειά, η απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων, καθώς και να βοηθάει τους ανθρώπους να εξελιχθούν, να γίνουν η καλύτερη εκδοχή του εαυτού τους και να ακολουθούν τα όνειρά τους.