Δύο από τα πιο αναμενόμενα IPO είναι πιθανό να ολοκληρωθούν το 2020. Οι Airbnb και DoorDash αναμένεται να κάνουν τις αρχικές δημόσιες προσφορές τους στα μέσα Δεκεμβρίου.
Και οι δύο εταιρείες αντιπροσωπεύουν το μέλλον – μία στην ταξιδιωτική εμπειρία και η άλλη στην παράδοση φαγητού.
Αν δεν ξέρεις τι είναι το IPO κάνε κλικ εδώ.
Αναμφισβήτητα, το DoorDash πήρε μια ώθηση λόγω του COVID-19, ενώ η Airbnb έχασε. Αυτό το χτύπημα αντικατοπτρίστηκε στην αποτίμηση της εταιρείας, η οποία μειώθηκε από τα 38 δις δολάρια το 2019 σε 18 δις δολάρια φέτος.
Παρόλο που η Airbnb αποκατέστησε την κερδοφορία της το τρίτο τρίμηνο, τέθηκε το προφανές ερώτημα: Αξίζει η επένδυση;
Η σύντομη απάντηση είναι ναι. Επειδή η Airbnb είναι η Amazon του ταξιδιού. Ο Jeff Bezos εμφανίστηκε από την κρίση ισχυρότερος από ποτέ. Το ίδιο θα κάνει και ο Brian Chesky – συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Airbnb, μετά την κρίση του κορονοϊού.
Η σημασία των δικτύων στις πλατφόρμες είναι γνωστή. Για εταιρείες όπως οι Uber, Airbnb, DoorDash και Grab, το να είσαι μεγάλος σε μεγαλώνει. Όσο περισσότεροι οδηγοί υπάρχουν στο Uber, τόσο περισσότερους οδηγούς θα προσελκύσουν και το αντίστροφο.
Αλλά η διαφορά είναι ότι οι περισσότερες πλατφόρμες περιορίζονται σε ένα τοπικό δίκτυο. Αντίθετα το δίκτυο της Airbnb είναι παγκόσμιο από την πρώτη μέρα.
Κάθε ανταγωνιστής της Airbnb θα πρέπει να εισέλθει στην αγορά σε παγκόσμια κλίμακα. Αυτό είναι πολύ πιο δύσκολο. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο βλέπετε μεγάλο ανταγωνισμό στην παράδοση φαγητού, αλλά σχεδόν κανένας δεν αντιγράφει την Airbnb. Η εταιρεία προσφέρει καταχωρήσεις σε περισσότερες από 190 χώρες σήμερα.
Αυτό το φαινόμενο του παγκόσμιου δικτύου θα μεταφραστεί σε ένα «φυσικό μονοπώλιο». Σε τελική ανάλυση, η παγκόσμια προσφορά της διαθέτει πάνω από 7 εκατομμύρια καταχωρίσεις παγκοσμίως.
Αυτό είναι κάτι περισσότερο από το συνδυασμό των Marriott International, Hilton Worldwide, InterContinental Hotels Group, Wyndham Hotel Group και Hyatt Hotels.
Επίσης οι συνιδρυτές της Airbnb – Chesky, Nate Blecharczyk και Joe Gebbia – φαίνεται πως είναι καλοί και έξυπνοι άνθρωποι. Έχουν αποφύγει τις δημόσιες και ιδιωτικές αντιπαραθέσεις και σκάνδαλα άλλων CEOs, όπως ο Travis Kalanick του Uber και ο Adam Neumann του WeWork.
Και ο καλύτερος τρόπος για την αποφυγή αντιμονοπωλιακών συναισθημάτων είναι η συγκέντρωση της εμπιστοσύνης του κοινού και της έγκρισης των ενδιαφερομένων.
Όλες οι εταιρείες αντιμετωπίζουν κρίσεις, οπότε η ελαχιστοποίηση των λαθών δεν είναι η σωστή προσέγγιση. Το να μαθαίνεις από αυτά είναι. Και η Airbnb κινείται γρήγορα για να επιδιορθώσει τα πράγματα.
Αλλά η Airbnb είναι επίσης μια εταιρεία που έχει εμμονή με τη συνεχή καινοτομία. Και στο σημερινό περιβάλλον, υπάρχει διαδικτυακή εμπειρία. Έτσι μέσα από την πλατφόρμα της μπορείτε να λάβετε μέρος σε εμπειρίες όπως “Μαγείρεμα με μια μαροκινή οικογένεια”. Υπάρχει ακόμη και μια «Ημέρα στη ζωή ενός επιστήμονα καρχαριών» από τη Νότια Αφρική.
Μπορεί σήμερα οι άνθρωποι να μην ταξιδεύουν, αλλά θυμούνται τις επιθυμίες τους. Ποιος στον ταξιδιωτικό κλάδο θα είναι έτοιμος να ενοποιήσει όλους τους άλλους όταν επιστρέψει η ζήτηση;
Ο νικητής θα είναι ένα franchise με ισχυρό brand που παράλληλα θα είναι ευπροσάρμοστο και επεκτάσιμο, όπως αυτό της Airbnb.
Όταν οι αλυσίδες ξενοδοχείων πρέπει να ευδοκιμήσουν, οι διάφορες λίστες της Airbnb θα είναι πάντα μοναδικές. Την Airbnb την αγκαλιάζουν οι πελάτες και η κοινότητά της.
Δεδομένων όλων αυτών των παραγόντων, δεν είναι περίεργο ότι οι αναλυτές ενδέχεται να δυσκολευτούν να βρουν «συγκρίσιμους» ανταγωνιστές για την αξιολόγηση των τιμών. Τα πιο κοντινά θα μπορούσαν να είναι τα διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία (OTA): Expedia και Booking.com.
Πηγή: channelnewsasia.com