Οι νέες εταρείες ή startups δεν βγάζουν χρήματα για δύο λόγους.
Ο ένας είναι ότι δεν προσφέρουν στον πελάτη κάτι που δεν μπορεί να αντισταθεί. Είτε αυτό είναι προϊόν, είτε υπηρεσία.
Δηλαδή κάτι που η αξία που θα εισπράξει ο πελάτης είναι πολύ μεγαλύτερη από το χρηματικό ποσό που πρέπει να καταβάλει.
Ο δεύτερος είναι ότι τα έσοδα από πωλήσεις είναι λιγότερα από τα έξοδα.
Αν και οι δύο αυτοί λόγοι διαχειριστούν σωστά, τότε θα καταφέρει η επιχείρηση να βγάλει χρήματα. Αλλά όχι αναγκαστικά εκατομμύρια ή δισεκατομμύρια.
Και εδώ μπαίνει ο παράγοντας του scalability, της δυνατότητας “κλιμάκωσης” και συνεχούς ανάπτυξης.
Για να αναπτυχθεί μια επιχείρηση ταχύτατα θα πρέπει να μην έχει όρια. Να απευθύνεται σε ένα παγκόσμιο κοινό.
Επίσης, είναι σημαντικό να βρει έναν τρόπο να κερδίζει περισσότερα, κάνοντας λιγότερα. Αν ένας ιδρυτής αναπτύσσει την εταιρεία του και αυξάνονται οι υποχρεώσεις του, τότε αυτή δεν είναι ”scalable”.
Η ανάπτυξη της επιχείρησης πρέπει να φέρει αυτοματοποιημένες διαδικασίες, ναι μεν θα αυξηθούν οι ευθύνες, αλλά δεν πρέπει να αυξηθεί ο όγκος δουλειάς.
Αυτό έχουν επιτύχει οι μεγάλες εταιρείες, όπως οι Unicorns.
Ας υποθέσουμε πως ένας γυμναστής μπορεί να έχει ένα γκρουπ μέχρι 10 άτομα. Αν αυτός είναι ο μέγιστος αριθμός που μπορεί να διαχειριστεί τότε η “επιχείρηση” δεν είναι scalable.
Αν όμως βιντεοσκοπήσει τα μαθήματα και τα πουλάει για μια μηνιαία συνδρομή, θα χρεώνει λιγότερο αλλά θα πουλάει περισσότερο. Έτσι επιτυγχάνει scale μέσω αύξησης του όγκου χρηστών.
Κερδίζει δηλαδή περισσότερα, κάνοντας λιγότερα.