Πώς βγάζουν έσοδα οι “πράσινες” Startups;

Πώς βγάζουν έσοδα οι “πράσινες” Startups;

sustainability-focused-start-ups--1024x535

Οι επιχειρήσεις που επικεντρώνονται στη βιωσιμότητα και τη κυκλική οικονομία δεν σημαίνει αναγκαστικά πως πρέπει να είναι μη-κερδοσκοπικές.

Μπορούν να βγάλουν κέρδος ενώ ταυτόχρονα να κάνουν καλό στην κοινωνία και υπάρχουν αρκετές που το έχουν καταφέρει.

Για τις “πράσινες” startups ένα υγιές επιχειρηματικό μοντέλο σημαίνει πως μπορούν να συνεχίσουν να εκτελούν το έργο τους και να δίνουν αξία στη κοινωνία και το περιβάλλον.

Άρα ποιοι είναι οι τρόποι που βγάζουν έσοδα οι “πράσινες” startups;

Πώληση προϊόντος με mark-up

Μπορεί κανείς να χτίσει προϊόντα και να τα πουλήσει σε πελάτες βγάζοντας κέρδος.

Παράδειγμα αποτελεί η Pluumo, η οποία μαζεύει τα πούπουλα από πτηνοτροφεία και τα μετατρέπει σε νέο υλικό, το οποίο λειτουργεί σαν μονωτικό σε συσκευασίες.

Η τιμή του υλικού αυτού είναι λίγο παραπάνω από το κόστος κατασκευής του.

Είναι ένα από τα πιο απλά επιχειρηματικά μοντέλα.

Συνδρομητικό μοντέλο

Στο μοντέλο αυτό ο χρήστης πληρώνει ένα μηνιαίο ή ετήσιο ποσό για να χρησιμοποιεί μια υπηρεσία.

Η The Cyclon για παράδειγμα φτιάχνει παπούτσια από ανακυκλώσιμα υλικά και για $29.90 τον μήνα, ο χρήστης μπορεί να τα χρησιμοποιήσει και στο τέλος του μήνα να τα ανταλλάξει για ένα άλλο ζευγάρι.

Platform-based

Η κυκλική οικονομία έχει δει αύξηση σε marketplaces και άλλες πλατφόρμες.

Η TooGoodtoGo αποσκοπεί να μειώσει τις ποσότητες φαγητού που καταλήγουν στα σκουπίδια, πουλώντας στην πλατφόρμα της φαγητό που ένα εστιατόριο δεν κατάφερε να πουλήσει.

Φυσικά δεν υπάρχουν μόνο αυτά τα επιχειρηματικά μοντέλα, καθώς καινούργια κάνουν συχνά την εμφάνισή τους.

Μια εταιρεία μπορεί να ακολουθήσει το freenium μοντέλο, όπου η υπηρεσία της στην αρχή είναι δωρεάν και για να συνεχίσει κανείς πρέπει να πληρώσει.

Πηγή: boardofinnovation.com

Τελευταία Νέα

Κατεβάστε την εφαρμογή μας

Αλέξανδρος Απέργης

Πτυχιούχος Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΠΑΔΑ με κατεύθυνση Management, συνιδρυτής του Business Review Greece και της Blue Rocket Content Agency και συμπαρουσιαστής του BusinessTalks Podcast. Διαθέτει εμπειρία στο social media management, το SEO και τη δημιουργία online περιεχομένου. Τον ενδιαφέρει να παρακολουθεί τις τελευταίες εξελίξεις στον κόσμο της επιχειρηματικότητας και των επενδύσεων, καθώς και να αποκτά συνεχώς νέες γνώσεις.

Ίσως σας ενδιαφέρει