Ο ορισμός του “έξυπνου” από τον Steve Jobs

Στον κόσμο υπάρχουν πολλοί έξυπνοι άνθρωποι. Άλλοι εντυπωσιάζουν με τις γνώσεις τους και άλλοι μπορεί να δίνουν πολύτιμες συμβουλές.

Όμως λίγοι από αυτούς τα “καταφέρνουν” στον πραγματικό κόσμο. Γιατί συμβαίνει αυτό; Γιατί ένας έξυπνος άνθρωπος δυσκολεύεται τόσο να χτίσει μια επιτυχημένη επιχείρηση για παράδειγμα;

Ένα μεγάλο μέρος της απάντησης έγκειται στο γεγονός πως ο κάθε άνθρωπος έχει διαφορετικό ορισμό για την ευφυϊα.

Όταν μεγαλώνουμε συνήθως σχετιζουμε τον έξυπνο άνθρωπο με τη επίδοσή του στο σχολείο. Αυτός ο “δείκτης” όμως δεν είναι αναγκαστικά αντιπροσωπευτικός και δεν σημαίνει πως ο άνθρωπος αυτός θα πετύχει (ό,τι και αν σημαίνει αυτό για τον καθένα).

Πέρα λοιπόν από το IQ και την συναισθηματική νοημοσύνη που απαρτίζουν την ευφυϊα ενός ατόμου, ο Steve Jobs έχει να προσθέσει και κάτι ακόμα σε αυτή την εξίσωση.

Αρχικά τονίζει πως “δεν πρέπει να έχεις τις ίδιες εμπειρίες με όλους τους άλλους”. Δηλαδή να έχει κανείς μοναδικές εμπειρίες καθώς αυτές μπορούν να τον κάνουν καινοτόμο.

“Πειραματιστείτε με διάφορα πράγματα ή πηγαίντε σε μια τριτοκοσμική χώρα. Το συνιστώ πολύ αυτό, είχε δηλώσει ο Jobs ο οποίος αναφέρεται μάλλον στο ταξίδι που έκανε σαν νέος στην Ινδία.

Με λίγα λόγια η δεκτικότητα σε νέες εμπειρίες μπορεί να ωφελήσει πολύ κάποιον.

Άλλο ένα στοιχείο που έχουν οι έξυπνοι άνθρωποι σύμφωνα μα τον Steve Jobs είναι η ικανότητα να κάνουν “zoom out”.

“Ένα μεγάλο μέρος της ευφυίας είναι η ικανότητα να κάνεις zoom out και να βλέπειςτα πράγματα από ψηλά. Σαν να είσαι σε μια πόλη και να τα βλέπεις όλα από τον 80ο όροφο, ενώ οι άλλοι είναι στον δρόμο και κοιτάζουν έναν μικρό χάρτη για να πάνε από το Α στο Β”.

Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τον Jobs, αφού όσοι βλέπουν τα πράγματα από τη μεγάλη εικόνα βλέπουν και τον κόσμο πιο καθαρά.

Πώς μπορεί όμως να το καταφέρει κάποιος αυτό; Η απάντηση είναι στην πρώτη συμβουλή του, δηλαδή με τις μοναδικές εμπειρίες ζωής.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Γίνε συνδρομητής στο κανάλι μας στο Youtube !