Simon Sinek: Ο νούμερο 1 λόγος που αποτυγχάνουν οι επιχειρηματίες

Είναι αλήθεια ότι πολλοί άνθρωποι αναγνωρίζουν το πόσο σύντομη είναι η ζωή και προσπαθούν να κάνουν όσο περισσότερα πράγματα μπορούν, όσο πιο γρήγορα γίνεται.

Υπάρχει και μια θεωρία όμως που ονομάζεται Marathon Mentality, η οποία εστιάζει στα μακροπρόθεσμα αποτελέσματα των ενεργειών και την ευγνωμοσύνη που θα φέρουν.

Ο γνωστός επιχειρηματίας και συγγραφέας Simon Sinek το ονομάζει αυτό: The Infinite Game

Στο πρόσφατο βιβλίο του με το όνομα αυτό, αναλύει γιατί οι περισσότερες επιχειρήσεις αποτυγχάνουν. Καταλήγει στο γεγονός πως πολλοί επιχειρηματίες “χάνουν” επειδή αντί να κοιτάζουν τα μακροπρόθεσμα αποτελέσματα (που συνήθως αποδίδουν και περισσότερους καρπούς), προτιμούν πιο σύντομες και μικρες “νίκες”.

Σύμφωνα με μια έρευνα της McKinsey, o μέσος χρόνος ζωής μιας S&P 500 εταιρείας έχει πέσει κατά 40 χρόνια από το 1950. Δηλαδή από 61 χρόνια που ήταν τότε σε 18 που είναι σήμερα.

Ο Sinek τονίζει πως ακόμα και αν μια εταιρεία τα πάει καλά στην αρχή, δεν είναι φτιαγμένη να κρατήσει στον χρόνο. Έτσι για να πετύχει ένας επιχειρηματίας πρέπει να αρχίσει να σκέφτεται πέρα από το επόμενο τετράμηνο ή έτος.

Στο Infinite Game πρέπει να σκέφτεται πώς η εταιρεία του θα επωφελήσει την επόμενη γεννιά.

Η εστίαση στους βραχυπρόθεσμους στόχους περιορίζει την δημιουργικότητα. Αντίθετα αυτό στο οποίο πρέπει να δωθεί βαρύτητα είναι η αποστολή.

Δηλαδή ένα μελλοντικό όραμα που τη στιγμή αυτή δεν υπάρχει, το οποίο μάλιστα είναι τόσο δυνατό που οι άνθρωποι πίσω από αυτό θέλουν να κάνουν τα πάντα για να το πετύχουν.

Αν αυτή η αποστολή δεν υπάρχει, τότε ο επιχειρηματίας θα επικεντρώνεται μόνο στα έσοδα του τριμήνου, την τιμή της μετοχής ή το περιθώριο κέρδους. Πράγματα που είναι σημαντικά αλλά περιορίζουν τους ορίζοντες της επιχείρησης και την εγκλωβίζουν σε ένα ατελείωτο παιχνίδι βασισμένο σε ποσοστά και αριθμούς.

Όταν η επιχείρηση χτίζεται γύρω από το Infinite Game οι άνθρωποι έχουν περισσότερη αξία από το κέρδος και το περιβάλλον της εμπνέει τα άτομα να δώσουν τον καλύτερό τους εαυτό.

Ένα παράδειγμα αποτελεί ο Walt Disney. Το όραμά του ήταν να εμπνέει τον κόσμο με τις δημιουργικές ιστορίες του. Δημιουργήσε τις πιο πρωτοποριακές ταινίες και την δεκαετία του ’50 είχε την πιο επιτυχημένη εταιρεία studio. Σιγά-σιγά όμως ένιωθε πως απομακρυνόταν από το όραμά του και “εγκλωβιζόταν” στο βραχυπρόθεσμο παιχνίδι μιας μεγάλης εταιρεία.

Έτσι έκανε pivot, δηλαδή αλλαγή στην στρατηγική με τον στόχο να παραμένει ο ίδιος. Το 1954 ίδρυσε τη Disneyland στη Καλιφόρνια συνεχίζοντας το όρομά του να εμπνέει κόσμο.

Επομένως, αν έχετε κάποια δική σας επιχειρηματική δραστηριότητα ρωτήστε τον εαυτό σας:

  1. Πώς θέλω να μοιάζει το μέλλον μου;
  2. Με τι είδους ανθρώπους θέλω να δουλεύω;
  3. Πώς συνδυάζω τις ικανότητές μου με μια ανάγκη της αγοράς;

Μα πάνω απ’ όλα:

4. Μπορεί το όραμά μου να συνεχιστεί και στην επόμενη γεννιά;

Στο τέλος του βιβλίου του, ο Sinek κλείνει με αυτή τη φράση:

“Όταν πεθάνουμε, κανείς δεν θέλει στην ταφόπλακά του το ποσό που είχε στον τραπεζικό του λογαριασμό. Αλλά πώς αξιοποίησε τα χρόνια του στην γη”.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Γίνε συνδρομητής στο κανάλι μας στο Youtube !