«Αν δεν σας αρέσει αυτό που αγοράσατε, μη μας το στέλνετε πίσω. Κρατήστε το και θα σας επιστρέψουμε τα χρήματα». Αυτό το μήνυμα απευθύνουν στους καταναλωτές η Amazon, η Walmart, η Target και άλλες εταιρείες. Οι εταιρείες αυτές διαπίστωσαν, μέσω τεχνητής νοημοσύνης, ότι δεν τις συμφέρει οικονομικά να δέχονται επιστροφές προϊόντων!
Συγκεκριμένα, για φθηνά προϊόντα ή μεγάλα σε όγκο, που κοστίζουν πολλά σε μεταφορικά, οι εταιρείες χάνουν λιγότερα χρήματα αν δεν γίνουν επιστροφές και απλώς πιστώσουν τα χρήματα στους πελάτες τους.
Είναι μία καινούργια πολιτική, καθώς, λόγω της πανδημίας, έχει παρουσιαστεί μεγάλη αύξηση στις αγορές από τα ηλεκτρονικά καταστήματα. Παρατηρούνται σε πολλές περιπτώσεις και μεγάλες καθυστερήσεις στις παραδόσεις.
Οι ειδικοί εκτιμούν ότι το ίδιο θα κάνουν ολοένα και περισσότερα καταστήματα που πωλούν μεγάλο όγκο προϊόντων. Όπως είναι φυσικό, οι καταναλωτές προτιμούν αυτή την τακτική, καθώς, κρατούν το προϊόν δωρεάν. Παράλληλα γλιτώνουν και την ταλαιπωρία της επιστροφής.
Όπως εξήγησε εκπρόσωπος της Walmart στη Wall Street Journal, αυτό δεν ισχύει για όλα τα προϊόντα. Ισχύει για όσα η εταιρεία θεωρεί ότι δεν μπορεί να πουλήσει ξανά. Παράλληλα συνεκτιμώνται και άλλες παράμετροι, όπως το ιστορικό αγορών του κάθε πελάτη, η αξία του προϊόντος και το κόστος της επεξεργασίας της επιστροφής. Αυτό κυμαίνεται στα 10-20 δολάρια για κάθε πακέτο.
Ποσοστά ρεκόρ σε παραδόσεις και επιστροφές
Είναι χαρακτηριστικό ότι καθώς εντάθηκαν οι online αγορές λόγω πανδημίας, το ποσοστό των επιστροφών καταναλωτικών προϊόντων στις ΗΠΑ αυξήθηκε κατά 70% το 2020, σε σύγκριση με το 2019. Μόνο για την περίοδο των εορτών, υπολογίζεται ότι οι επιστροφές έφτασαν σε αξία τα 70 δισ. δολάρια. Τα αμερικανικά ταχυδρομεία και οι εταιρείες κούριερ διακίνησαν το αστρονομικό νούμερο των 3 δισ. πακέτων την περίοδο των εορτών. Δύο εκατομμύρια πακέτα δεν κατάφεραν να φτάσουν στον προορισμό τους εγκαίρως για τα Χριστούγεννα.
Όλες οι εταιρείες αναφέρουν ρεκόρ επιστροφών σε σύγκριση με άλλες χρονιές. Οι επιστροφές προϊόντων είναι πολύ φθηνότερες για τα καταστήματα, αν ο πελάτης τα φέρει ο ίδιος στο κατάστημα. Αυτό όμως, λόγω της πανδημίας, έχει σχεδόν σταματήσει.
Πηγή: Protagon.gr