Ποιες οι διαφορές μικρής επιχείρησης και startup;

Ποιες οι διαφορές μικρής επιχείρησης και startup;

maxresdefault

Έχεις αναρωτηθεί ποτέ τι διαφορά έχει μια μικρή επιχείρηση από μια startup;

Είτε είσαι φοιτητής Διοίκησης επιχειρήσεων, είτε κάποιος που διαθέτει κεφάλαιο και θέλει να επενδύσει, είτε κάποιος νέος με τη δική του ιδέα, η απάντηση στο συγκεκριμένο ερώτημα είναι πολύ σημαντική.

Ειδικά για έναν επίδοξο επιχειρηματία ο συγκεκριμένος διαχωρισμός είναι υψίστης σημασίας. Μόλις αρχίζεις να αναπτύσσεις μια επιχειρηματική ιδέα, είναι σημαντικό να σκεφτείς τι είδους επιχειρηματίας είσαι πραγματικά: ένας startupper ή ένας μικρομεσαίος επιχειρηματίας;

Κάνοντας τη διάκριση από νωρίς θα βοηθήσει στον καθορισμό της πορείας για τη μελλοντική σου επιχείρηση. Ποιες είναι οι αρχικές προσδοκίες σου; Πώς σχεδιάζεις να αναπτυχθείς και πώς θα ορίσεις την επιτυχία στο τέλος;

Αλλά για να απαντήσουμε στα παραπάνω ερωτήματα θα πρέπει να δούμε πρώτα τι είναι startup και τι είναι μικρή επιχείρηση.

Τι είναι μια startup;

Η startup είναι μία επιχείρηση ή προσωρινός οργανισμός που έχει στόχο να αναπτύξει ένα κλιμακούμενο επιχειρηματικό μοντέλο.

Ο όρος startup (στα ελληνικά “νεοφυής επιχείρηση”) μπορεί να συνδεθεί με πλήθος επιχειρήσεων. Κυριότερα όμως χρησιμοποιείται για να περιγράψει επιχειρήσεις που συνδέονται με υψηλή ανάπτυξη και έχουν τεχνολογικό προσανατολισμό. Πολλές από αυτές επιδιώκουν να δημιουργήσουν μια νέα αγορά ή να εξελίξουν δυναμικά μια υπάρχουσα.

Τι κάνουν οι ιδρυτές μιας startup; Έρχονται με μια καινοτόμα επιχειρηματική ιδέα και συγκεντρώνουν κάποιο ενδιαφέρον από μεγάλους παίκτες του κλάδου. Στη συνέχεια συγκεντρώνουν πρώτους γύρους χρηματοδότησης και χρησιμοποιούν αυτήν τη χρηματοδότηση για να αναπτύξουν το επιχειρηματικό τους μοντέλο και να λανσάρουν το προϊόν τους στην αγορά.

Οι ιδρυτές της νεοσύστατης επιχείρησης όχι μόνο αναζητούν να αναπτύξουν το επιχειρηματικό τους μοντέλο και να το εκτελέσουν. Αναζητούν επίσης έναν τρόπο να το κάνουν που να έχει σημαντικό αντίκτυπο στη δεδομένη αγορά τους .

Τι είναι μια μικρή επιχείρηση;

Μια μικρή επιχείρηση δεν ψάχνει για ένα επιχειρηματικό μοντέλο που να λειτουργήσει μελλοντικά. Αντίθετα αναζητά ένα επιχειρηματικό μοντέλο που λειτουργεί από την πρώτη μέρα.

Μια μικρή επιχείρηση είναι ένας αυτοσυντηρούμενος οργανισμός που δημιουργεί έσοδα από την πρώτη ημέρα του ανοίγματος. Δεν απαιτεί σημαντικές επενδύσεις και χρόνο για να γίνει μια εταιρεία σε πλήρη λειτουργεία.

Συνήθως, μια μικρή επιχείρηση φέρνει ένα σχετικά μικρό ποσό πωλήσεων, εισέρχεται σε μια τοπική ή περιφερειακή αγορά και έχει έναν μικρό αριθμό υπαλλήλων.

Οι βασικές διαφορές μεταξύ μιας startup και μιας μικρής επιχείρησης

Τώρα που είδαμε τον ορισμό μιας startup και μιας μικρής επιχείρησης, οι διαφορές μεταξύ των δύο οντοτήτων αρχίζουν να γίνονται πιο ξεκάθαρες.

Πιο συγκεκριμένα, οι νεοσύστατες επιχειρήσεις και οι μικρές επιχειρήσεις διαφέρουν στα ακόλουθα:

Η πρόθεση ανάπτυξης

Ο σκοπός της startup είναι να διαταράξει την αγορά με ένα καινοτόμο επιχειρηματικό μοντέλο. Θέλει να αλλάξει και να κατακτήσει την αγορά στην οποία δραστηριοποιείται.

Οι stratup απαιτούν αρχικές επενδύσεις και αυτές οι επενδύσεις δεν θα έχουν άμεσα αποτελέσματα. Επομένως, μια stratup πιθανότατα δεν θα είναι κερδοφόρα κατά τον πρώτο, δεύτερο ή ακόμη και τρίτο χρόνο της. Μάλιστα ορισμένες stratups δεν φτάνουν ποτέ στην κερδοφορία.

Η αγορά δραστηριοποίησης

Ο κλάδος στον οποίο βρίσκονται οι περισσότερες stratups είναι η βιομηχανία τεχνολογίας. Οι stratups είναι συνήθως διαδικτυακές ή τεχνολογικές επιχειρήσεις που μπορούν εύκολα να φτάσουν σε μια μεγάλη αγορά.

Για να λειτουργήσεις μια μικρή επιχείρηση δεν χρειάζεσαι μια μεγάλη αγορά για να αναπτυχθείς. Χρειάζεσαι απλώς μια αγορά και πρέπει να είσαι σε θέση να προσεγγίσεις και να εξυπηρετήσεις τους πελάτες της αγοράς με αποτελεσματικό τρόπο.

Οι μέθοδοι χρηματοδότησης

Οι stratups συνήθως αναζητούν μεγάλες επενδύσεις εξ αρχής. Και συνεργάζονται με επενδυτές που αναζητούν επίσης να κάνουν σημαντικές επενδύσεις – αλλά είναι επιλεκτικοί για το ποιος εμπιστεύονται.

Τα VC Funds και οι Angel Investors συνήθως επενδύουν σε startups και αντάλλαγμα για το κεφάλαιο, οι ιδρυτές παραχωρούν ποσοστό της εταιρείας στους επενδυτές — διαφοροποιώντας τη δομή ιδιοκτησίας.

Συνεπώς, οι stratups συνεργάζονται με τους χρηματοδότες τους. Για αυτό είναι χρήσιμο να γνωρίζουμε ότι οι επενδυτές περιμένουν μια οικονομική απόδοση, η οποία δημιουργεί επιπλέον πίεση στους ιδρυτές.

Από την άλλη πλευρά, οι ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων στρέφονται συνήθως στη χρηματοδότηση χρέους μέσω δανείων, για την επίτευξη των χρηματοδοτικών τους στόχων. Οι τράπεζες και άλλοι δανειστές προσφέρουν μικρότερα ποσά κεφαλαίου και χρεώνουν τόκους για τη χρηματοδότηση. Ενώ οι ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων πρέπει να πληρώσουν περισσότερα για το κεφάλαιο, η ακεραιότητα της ιδιοκτησίας τους παραμένει άθικτη.

Διαφορετικοί μακροπρόθεσμοι στόχοι

Φυσικά, κάθε ιδιοκτήτης μικρής επιχείρησης έχει διαφορετική πρόθεση από αυτό που ελπίζει ότι θα γίνει η επιχείρησή. Αλλά γενικά, οι ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων σκοπεύουν να δημιουργήσουν αυτοεξυπηρετούμενες και μακροχρόνιες μικρές επιχειρήσεις.

Οι startups, ωστόσο, προορίζονται να είναι προσωρινές. Εάν όλα πάνε καλά, η startup μετατρέπεται σε μια τεράστια εταιρεία και καταλήγει να κάνει IPO ή και να λάβει τον τίτλο Unicorn. Μια άλλη κοινή πραγματικότητα μιας startup είναι μια εξαγορά από μια μεγαλύτερη εταιρεία.

Κέρδος

Οι μικρές επιχειρήσεις επικεντρώνονται στην απόκτηση κερδών από το ξεκίνημα. Τα κέρδη αυτά όμως έχουν ένα ταβάνι.

Για μια starrtup μπορεί να χρειαστούν μήνες ή και χρόνια για να ξεκινήσει να έχει κέρδη. Βασικός στόχος είναι η δημιουργία ενός προϊόντος, το οποίο οι καταναλωτές θα θέλουν σε μια αγορά. Εάν επιτευχθεί αυτός ο στόχος όμως, το κέρδος της εταιρείας θα είναι πολλά εκατομμύρια.

Τεχνολογίες

Σε μια μικρή επιχείρηση δεν απαιτούνται πολύπλοκες και καινοτόμες τεχνολογίες. Υπάρχουν πολλές τεχνολογικές λύσεις που πρέπει να εφαρμοστούν για την επίτευξη των βασικών επιχειρηματικών στόχων. Μερικά παραδείγματα είναι τεχνολογίες στον τομέα του μάρκετινγκ, στα λογιστικά κ.λπ.

Στις startup οι τεχνολογίες είναι συχνά το κύριο προϊόν της εκκίνησης. Αλλά ακόμα κι αν δεν είναι έτσι, η startup δεν μπορεί παρά να χρησιμοποιήσει νέες τεχνολογίες για να επιτύχει γρήγορη ανάπτυξη και καινοτομία.

Πηγές: apiumhub.com , forbes , Wikipedia

Τελευταία Νέα

Κατεβάστε την εφαρμογή μας

Χάρης Αθανασίου

Πτυχιούχος Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΠΑΔΑ με κατεύθυνση Management, συνιδρυτής του Business Review Greece και της Blue Rocket Content Agency και συμπαρουσιαστής του BusinessTalks Podcast. Αρθρογραφεί κυρίως για θέματα επιχειρηματικότητας και διαθέτει πάνω από 4 έτη εμπειρία στην αρθρογραφία. Επίσης, έχει πάνω από 3 χρόνια εμπειρία στο SEO, τα Social Media και το Performance Marketing. Του αρέσει η ομαδική δουλειά, η απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων, καθώς και να βοηθάει τους ανθρώπους να εξελιχθούν, να γίνουν η καλύτερη εκδοχή του εαυτού τους και να ακολουθούν τα όνειρά τους.

Ίσως σας ενδιαφέρει