Οι ιδρυτές των startups έχουν πολλά πράγματα στο μυαλό τους. Από το να βρίσκουν τα κατάλληλα άτομα να στελεχώσουν την ομάδα, μέχρι λογιστικές και νομικές υποχρεώσεις.
Ο ιδρυτής της TravelPerk, Avi Meir, τονίζει πως δεν θα επέλεγε τη περίοδο της πανδημίας για να ιδρύσει μια εταιρεία στον κλάδο των επαγγελματικών ταξιδιών, αλλά σίγουρα τους έχει κάνει πιο δυνατούς.
Έτσι, ο ίδιος μοιράζεται στο Sifted 3 κανόνες που έμαθε και που πιστεύει πως όλοι οι επιχειρηματίες πρέπει να γνωρίζουν.
1) Κοίτα πέρα απ’το προϊόν
Όπως εξηγεί ο ίδιος, το 2018 η εταιρεία είχε εκρητκική ανάπτυξη. Περισσότερη απ’όση μπορούσε η ομάδα να διαχεριστεί. Αυτό είναι ένα “καλό πρόβλημα” αλλά πρέπει να λυθεί. Έτσι έπρεπε να προβεί σε πολλαπλές προσλήψεις και ιδιαίτερα στο κομμάτι του HR και του customer support.
Συμβουλεύει λοιπόν άλλους founders που έχουν τεχνολογική εταιρεία, να μην δίνουν βαρύτητα μόνο στο προϊόν, άλλα σε ολόκληρο το φάσμα της επιχείρησης.
2) Να μετράς τα πάντα
Μπορεί να είναι “βαρετό” αλλά είναι πολύ σημαντικό να κρατάς στοιχεία για τα πάντα.
Η TravelPerk χρησιμοποιεί εργαλεία για να συλλέγει δεδομένα από όλα τα τμήματά της, και όχι μόνο όσον αφορά το προϊόν της. Συμβουλεύει μάλιστα:
“Δώσε προσοχή στις δουλειές που βρίσκεις βαρετές, γιατί πάντα θα βρίσκεις κάποιο λάθος”.
3) Μην ξεχνάς τις αξίες σου
Πολλές εταιρείες έχουν αξίες στον πυρήνα τους και πρέπει να διατηρούνται ακόμα και στις πιο δύσκολες στιγμές.
Όταν ξεκίνησε η πανδημία, η TravelPerk μετακίνησε όλο το τμήμα πωλήσεων στο τμήμα εξυπηρέτησης πελατών, για να αντιμετωπιστεί ένας “χάος” με σχεδόν 100% ακυρώσεις κρατήσεων.
Έτσι, κατάφερε να αποφύγει να τους απολύσει και διατήρησε σχεδόν όλο το προσωπικό της, κάτι που είναι μια από τις βασικές αρχές της κουλτούρας της εταιρείας.
Δεν είναι εύκολο. Σε δύκολες περιόδους οι εταιρείες πρέπει καμιά φορά να προβαίνουν σε σκληρές αποφάσεις. Αν όμως μπορούν να τις αποφύγουν με κατάλληλες κινήσεις και pivot, τότε θα διατηρηθούν πολλές αξίες τους.