Το Μάρκετινγκ είναι ευρέως διαδεδομένο, αλλά ακόμα παραμένει παρεξηγημένη σαν έννοια. Οι άνθρωποι ακούγοντάς τη σαν λέξη, κατευθείαν θεωρούν πως γνωρίζουν τί σημαίνει. Ο πραγματικός όμως ορισμός του μάρκετινγκ δύσκολα ορίζεται και πλαισιώνεται. Έτσι λοιπόν, μέσα από 7 συνεντεύξεις επαγγελματιών, έμπειρων ανθρώπων του Marketing έγινε η προσπάθεια ορισμού του.
Σύμφωνα με το λεξικό Merriam-Webster, χρειάζονταν μερικές καταχωρήσεις για να εξηγήσουν την έννοια της λέξης. Το Μάρκετινγκ ορίζεται ταυτόχρονα ως ‘’Η διαδικασία ή τεχνική προώθησης, πώλησης και διανομής προϊόντος ή υπηρεσίας.’’ και ως ’’Ένα σύνολο λειτουργιών που σχετίζονται με τη μεταφορά αγαθών από παραγωγό σε καταναλωτή.’’
Ωστόσο, το American Marketing Association (AMA) όρισε το Μάρκετινγκ ως ‘’μία δραστηριότητα, ένα σύνολο θεσμών και διαδικασιών για δημιουργία, επικοινωνία, μεταφορά και ανταλλαγή προσφορών που έχουν αξία για πελάτες, συνεργάτες και την κοινωνία γενικότερα.’’
Παρακάτω υπάρχουν τα λόγια των επαγγελματιών Μάρκετινγκ…
Το Μάρκετινγκ στην προώθηση
‘’Θα όριζα το Μάρκετινγκ ως την προώθηση του εαυτού μου σε πιθανούς πελάτες σε οποιαδήποτε μορφή, σε οποιαδήποτε πλατφόρμα. Αυτό περιλαμβάνει το μέσο Μάρκετινγκ: email, πινακίδες και διαφημίσεις. Θα συμπεριλάβω επίσης πράγματα που δεν θα περίμενε κανείς: τα social media των εργαζομένων, την εικόνα της επωνυμίας σας και την τοποθεσία. Εάν η εταιρεία σας βρίσκεται μπροστά σε έναν πιθανό πελάτη, αυτό είναι το μάρκετινγκ.’’
– Savannah Thieneman, Marketing Manager at Slingshot
To Μάρκετινγκ εκπαιδεύει και μεταμορφώνει
‘’Το μάρκετινγκ εκπαιδεύει τους πιθανούς πελάτες σας, αυξάνει την επιθυμία τους για μετασχηματισμό και αυξάνει την ικανότητά τους να λαμβάνουν μια ενημερωμένη απόφαση πωλήσεων, διαφοροποιώντας τις λύσεις σας από όλες τις άλλες επιλογές τους.
Όταν το μάρκετινγκ γίνεται σωστά, οι πωλήσεις γίνονται εύκολες, επειδή ο πελάτης όχι μόνο πιστεύει ότι η κατάστασή τους μπορεί να αλλάξει, αλλά ότι το προϊόν σας θα είναι βασικό μέρος αυτής της αλλαγής.’’
– Regina Anaejionu, Creative Director at byRegina
Το Μάρκετινγκ επηρεάζει
‘’Έχω δύο τρόπους να απαντήσω σε αυτό. Το πρώτο είναι αυτό που λέω σε κάποιον που δεν έχει επαφή με το αντικείμενο, ή αν έχω λιγότερο από 30’ για να απαντήσω. Το μάρκετινγκ επηρεάζει ένα άτομο ή μια επιχείρηση να αναλάβει δράση. Είτε ενδιαφέρεται να αγοράσει ένα σαπούνι ή να προσλάβει έναν σύμβουλο, το άτομο ή η επιχείρηση πρέπει να δει μια ανάγκη, να μάθει τί μπορεί να ικανοποιήσει. Στη συνέχεια, να πάρει την απόφαση να το πράξει.
Αν μιλάω μεταξύ συναδέλφων, συνήθως απαντώ στην ερώτηση με αυτόν τον τρόπο. «Το μάρκετινγκ επιτρέπει στους καταναλωτές να συνειδητοποιήσουν, να διαμορφώσουν μια γνώμη, να λάβουν μια τεκμηριωμένη απόφαση και μερικές φορές να διατηρήσουν μια μακροπρόθεσμη σύνδεση με μία συγκεκριμένη μάρκα. Οι εταιρείες δεν μπορούν να ελέγξουν τι σκέφτεται ο καταναλωτής για την επωνυμία του. Παρόλα αυτά μπορεί να χρησιμοποιήσει μια ποικιλία εργαλείων και μηνυμάτων για να επηρεάσει τον καταναλωτή να αναλάβει δράση.’’
– Heather Schueppert, Chief Marketing Officer for Unified Women’s Healthcare
Το Μάρκετινγκ εκτελείται με πρωτοβουλίες
”Το μάρκετινγκ είναι η στρατηγική και τακτική εκτέλεση μιας πρωτοβουλίας της οποίας πρωταρχικός στόχος είναι να επιστήσει την προσοχή σε ένα προϊόν ή μια υπηρεσία. Οι καμπάνιες μάρκετινγκ μπορούν να συνεχίσουν να προσελκύουν μια καθορισμένη ομάδα χρηστών ή μπορούν να στοχεύουν συγκεκριμένα βραχυπρόθεσμα.
Για παράδειγμα, μια ψηφιακή στρατηγική μπορεί να επικεντρωθεί στη δημιουργία δυνητικών πελατών. Σε αντίθεση μια παραδοσιακή στρατηγική μπορεί να περιλαμβάνει την παρακολούθηση εμπορικών εκθέσεων για τη δημιουργία μακροπρόθεσμων προσωπικών σχέσεων.”
– Sumant Vasan, Director of Marketing at Confirm BioSciences
Το Μάρκετινγκ λειτουργεί σαν λάμπα
Το μάρκετινγκ είναι σαν να έχετε μία λάμπα και να μπορείτε να επιλέξετε πού θα τη λάμψετε. Ένας σπουδαίος μαρκετίστας έχει τις γνώσεις και τις δεξιότητες που απαιτούνται για να λειτουργήσει αυτή τη λάμπα και να λάμψει προς την κατεύθυνση που θέλει, φέρνοντας επομένως φως και προσοχή στο θέμα ή την εταιρεία της επιλογής του.”
– Ramon Khan, Online Marketing Director at National Air Warehouse
Το Μάρκετινγκ δείχνει τη λύση
‘’Το μάρκετινγκ είναι η τέχνη του να πείσεις τους ανθρώπους οτι χρειάζονται το προϊόν ή την υπηρεσία σου, ότι είσαι η καλύτερη επιλογή που έχουν, είτε για να πάρουν περισσότερα χρήματα είτε περισσότερο ελεύθερο χρόνο. Για αυτό πρόκειται.’’
– Petra Odak, Chief Marketing Officer at Better Proposals
Το Μάρκετινγκ είναι τα πάντα
‘’Το μάρκετινγκ είναι όλα όσα κάνετε για να μετακινήσετε τον δυνητικό πελάτη σας στον κύκλο της γνώσης, της εμπιστοσύνης, της αγοράς, ελπίζοντας να προτείνουν το προϊόν σε άλλους.
Το μάρκετινγκ ξεκινά με την κατανόηση των πελατών σας. Σχεδιάζετε ένα προϊόν ή μια υπηρεσία που έχει αξία και στη συνέχεια δημιουργείτε και χτίζετε μια σχέση με τον δυνητικό πελάτη με την πάροδο του χρόνου. Χρησιμοποιώντας τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, διάφορες πλατφόρμες και ιστιοτόπους.’’
– Suzanne Brown, marketing and business consultant.
Πηγή : ABOUT SMARTERCX.COM