Προτού μιλήσουμε για τους 5 τρόπους με τους οποίους μπορείτε να βελτιώσετε την πελατοκεντρική σας στρατηγική, πάμε να αποσαφηνίσουμε τον όρο Πελατοκεντρική προσέγγιση.
Η εστίαση στον πελάτη σημαίνει ότι πρέπει να δώσετε προτεραιότητα στις ανάγκες των πελατών σας. Οι επιχειρήσεις που εστιάζουν στον πελάτη καλλιεργούν μια εταιρική κουλτούρα αφιερωμένη στην ενίσχυση της ικανοποίησης των πελατών και στην οικοδόμηση ισχυρών πελατειακών σχέσεων.
Πολλές επιχειρήσεις πλέον ακολουθούν αυτή την στρατηγική όπως τα Starbucks και η Amazon.
Τα Starbucks, σε πολλά βίντεο που κυκλοφορούν αρνούνται να καλύψουν οι υπάλληλοι το πρόσωπό τους καθώς δέχονται παράπονα πελατών. Αυτό προέρχεται από μια εταιρική κουλτούρα που ενθαρρύνει ενεργά και εκπαιδεύει τους υπαλλήλους να σέβονται, ακόμη και αγενείς και θυμωμένους πελάτες.
Η Amazon είναι επίσης γνωστή για την άριστη εξυπηρέτηση πελατών και μια καλή πολιτική επιστροφής / επιστροφής χρημάτων.
Η εστίαση στους πελατών είναι το θεμέλιο για την αφοσίωση των πελατών στη μάρκα. Παρακάτω θα δούμε 5 τρόπους να ενισχύσει κανείς την πελατοκεντρική του προσέγγιση.
1) Ενθαρρύνετε τη συνεργασία
Ένας οργανισμός που ασπάζεται την πελατοκεντρική προσέγγιση, απαιτεί από τις ομάδες να συνεργαστούν για να δημιουργήσουν μια συνεπή, συνολικά καλύτερη εμπειρία.
Οι ομάδες υποστήριξης και οι ομάδες πωλήσεων μπορεί να συνεργαστούν, έτσι:
- Ένας αντιπρόσωπος μπορεί να επισημάνει τις πωλήσεις, όταν ένας πελάτης ενδιαφέρεται να μάθει για ένα νέο προϊόν
- Ένας αντιπρόσωπος πωλήσεων μπορεί να ανακατευθύνει μια πιο τεχνική ερώτηση σε έναν αντιπρόσωπο που ειδικεύεται σε αυτόν τον τομέα
Με αυτό τον τρόπο αποκτώνται περισσότεροι δυνητικοί πελάτες και δημιουργούνται περισσότερες προσφορές.
2) Κάντε τους πελάτες σας να αισθάνονται ότι ακούγονται
Πίσω από κάθε πελάτη είναι μια ιστορία. Ωστόσο, οι πελάτες δεν θέλουν να επαναλαμβάνουν αυτήν την ιστορία κάθε φορά που αλληλοεπιδρούν με την επωνυμία σας. Και εάν οι πελάτες αισθάνονται αγνοημένοι επειδή πρέπει να επαναληφθούν, δεν θα είναι πιθανό να θυμούνται την εταιρεία σας ως εστιασμένη στον πελάτη.
Φανταστείτε ότι πρέπει να παρουσιάσετε τον εαυτό σας σε έναν συνάδελφο κάθε φορά που τον βλέπετε στην κουζίνα του γραφείου και να του υπενθυμίζετε για ποιο πράγμα μιλήσατε την τελευταία φορά.
Έτσι λοιπόν οι εταιρείες θα πρέπει να κρατάνε αρχείο με:
- Το όνομα τoυ πελάτη
- Πληροφορίες συζήτησης
- Την ημερομηνία που συνομίλησαν μαζί του τελευταία φορά
3) Χρησιμοποιήστε τα σχόλια για να βελτιωθείτε
Το να γνωρίζετε πώς να χειρίζεστε τα σχόλια των πελατών είναι ένας άλλος σημαντικός παράγοντας για να γίνετε μια εταιρεία που εστιάζει στον πελάτη. Οι εταιρείες που εστιάζουν στον πελάτη ενισχύουν την φωνή του, δημιουργούν μια καλύτερη εμπειρία για αυτόν.
Καλό θα ήταν λοιπόν να δημιουργείται ερωτηματολόγια, μια διαδικτυακή κοινότητα, όπου οι πελάτες θα μπορούν να μοιραστούν τις εμπειρίες τους. Ακόμα και να προτείνουν νέα προϊόντα και λύσεις σε τυχόν υπάρχοντα προβλήματα.
4) Συνδυάστε δεδομένα με ενσυναίσθηση
Με την αυξανόμενη ποσότητα διαθέσιμων δεδομένων, οι εταιρείες δεν χρειάζεται πλέον να μαντέψουν τι θέλουν οι πελάτες τους ή να αποφασίσουν γι ‘αυτούς. Αντ ‘αυτού, μπορούν να δουν τις τάσεις. Όμως, η προσέγγιση των δεδομένων που επικεντρώνεται στον πελάτη δεν σημαίνει την τυφλή χρήση δεδομένων.
Για παράδειγμα, πριν λανσάρετε ένα προϊόν μπορείτε να δείτε από δεδομένα που θα συλλέξετε αν το προϊόν ικανοποιεί κάποια ανάγκη των πελατών σας.
Ή, αντί να στέλνετε σε κάθε πελάτη το ίδιο email, μια ομάδα μάρκετινγκ μπορεί να προσαρμόσει το περιεχόμενο με βάση το πού βρίσκεται ο κάθε πελάτης. Τμηματοποιήστε το περιεχόμενο βάσει των email όπου συμπλήρωσαν οι πελάτες στην ιστοσελίδα σας.
5) Φροντίστε τους πελάτες σε κάθε βήμα
- Διδάξτε στους συνδρομητές κάτι.
- Προσθέστε αξία στη ζωή τους.
- Δώστε τους την ευκαιρία να εξοικονομήσουν χρήματα.
- Προσκαλέστε τους να κερδίσουν δωρεάν προϊόντα με ένα πρόγραμμα αφοσίωσης.
- Προτρέψτε τους να συνδεθούν με το δωρεάν περιεχόμενό σας.
Ξέρετε τι τους αρέσει και αν τους το δώσετε, θα έχουν την τάση να συνεχίσουν να διαβάζουν τα email σας αντί να καταργούν την εγγραφή τους.
Η φροντίδα των πελατών είναι επίσης σημαντική αφού κάνετε μια πώληση. Εάν ξεχάσετε τους πελάτες σας αμέσως μετά τη λήψη των χρημάτων τους, είναι πιθανό να σας ξεχάσουν επίσης. Βεβαιωθείτε ότι έχετε βρει έναν τρόπο να ευχαριστήσετε τους πελάτες σας.