Η Shein περιγράφεται ως «μια διεθνής πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου γρήγορης μόδας B2C που εστιάζει στη γυναικεία ένδυση, αλλά επίσης προσφέρει ανδρικά ενδύματα, παιδικά ρούχα, αξεσουάρ, παπούτσια, τσάντες και άλλα είδη μόδας» και υποστηρίζει τη φιλοσοφία ότι «όλοι μπορούν να απολαύσουν την ομορφιά της μόδας. “
Και ποιος δεν έχει αγοράσει έστω μια φορά από Shein…Ας το παραδεχτούμε! Και έπειτα από 20 ημέρες όταν πλέον έρθουν τα ρούχα θέλουμε να τα πετάξουμε αφού το ύφασμα είναι κατώτερης ποιότητας. Συνήθως χρησιμοποιούνται υφάσματα συνθετικά, νάιλον και πολυεστέρα. Βέβαια τι να περιμένει κανείς όταν ένα μπλουζάκι κοστίζει μόνο 3 ευρώ.
Τί είναι η Γρήγορη Μόδα (Fast Fashion) όμως… ;
Η γρήγορη μόδα (fast fashion) αφορά τη βιομηχανία της μόδας, μέρος της οποίας πολλές εταιρείες επιλέγουν ως μέθοδο των προωθητικών ενεργειών τους να κυκλοφορούν και να παράγουν συνεχώς νέα κολεξιόν ρούχων, δημιουργώντας πολλές διαφορετικές σεζόν μέσα στις ήδη υπάρχουσες σεζόν.
Λίγα Λόγια για την Shein…
Δεν είναι λίγοι οι Infuencer που προωθούν τα ρούχα αυτά, αφού η εταιρεία σε συνεργασία μαζί τους, τους αποστέλλει δωρεάν ρούχα αξίας 80, 100 ακόμα και 200ευρώ, με σκοπό την προώθηση.
<<Θέλετε ενδύματα εντελώς ΔΩΡΕΑΝ; Ψάχνετε μακροχρόνια χορηγία; ” ρωτούν. «Τότε μην διστάσετε να μας στείλετε ένα email για να παρουσιάσετε τη γνώμη σας για τη μόδα, στον ιστότοπο του ιστολογίου σας ή στο κανάλι youtube για εμάς. Μπορείτε να λάβετε δωρεάν ρούχα αξίας 40 έως 200 $ κάθε μήνα! “>>
Συνολικά, η Shein (προηγουμένως She Inside) αποτελεί ένα μυστήριο. Κανένας αριθμός τηλεφώνου, κανένα email δεν υπήρχε για να έρθει κάποιος σε επαφή μαζί τους. Ακόμη και το όνομα του ιδρυτή παραμένει ένα αίνιγμα. Αυτή η φαινομενικά αδιαφανής εταιρεία βασίζεται κυρίως στο ψηφιακό μάρκετινγκ και στους μπλόγκερ για να σας κάνουν να γείρετε στα προϊόντα τους, αντί να αποκαλύψετε οτιδήποτε σχετικά με την αλυσίδα εφοδιασμού τους.
Η σελίδα Εταιρία Κοινωνικής Ευθύνης στον ιστότοπο της SHEIN αναφέρει ότι η εταιρεία ξεκίνησε διάφορες πρωτοβουλίες για να κάνει τις δραστηριότητές της πιο ηθικές και φιλικές προς το περιβάλλον και ότι καταβάλλει κάθε προσπάθεια για την προστασία της υγείας και της ασφάλειας των εργαζομένων της σε όλη την ιεραρχία.
Αξίζει να ψωνίζεις…;
Σίγουρα οι χαμηλές τιμές προσελκύουν τους καταναλωτές. Σίγουρα τα εκατομμύρια ρούχα που υπάρχουν και που είναι in fashion, μας κάνουν να θέλουμε να τα αγοράσουμε! Βίντεο στο YouTube από Infuencer που παρουσιάζουν τα ρούχα που αγόρασαν και πολλά ακόμα καθιστούν το Shein ελκυστικό.
Οι φτηνές τιμές μας κάνουν να πιστεύουμε ότι επιφέρουν εξοικονόμηση των χρημάτων μας. Αυτό μπορεί να φαίνεται αληθινό βραχυπρόθεσμα, αλλά με στενή εστίαση, ως παγκόσμιοι πολίτες, θα καταλήξουμε τελικά να πληρώσουμε το κόστος των μεταφορικών, το πραγματικό κόστος και τελικά θα έχουμε στην κατοχή μας ένα ρούχο που σε μισό χρόνο θα έχει χαλάσει. Ή ακόμα χειρότερα δεν θα καταφέρουμε να το φορέσουμε καν!
Από τη πλευρά του επιχειρηματία…
Μια εταιρεία όταν ο μοναδικός της σκοπός είναι το κέρδος ακόμα κι αν παρανομεί δεν την ενδιαφέρει. Δε μπορείς να συνετίσεις μια εταιρεία και έναν άνθρωπο που δε θέλει να συνετιστεί.
Είναι μια επιχείρηση που λειτουργεί εδώ και μερικά χρόνια, προσφέρει φθηνό προϊόν και κατ’ επέκταση χαμηλή ποιότητα. Αρνητικά σχόλια από καταναλωτές υπάρχουν χιλιάδες για τα προϊόντα, όμως η Shein συνεχίζει να πουλάει. Σπαταλώντας ελάχιστα χρήματα στο Marketing καταφέρνει να είναι ευρέως γνωστή.
Συνεπώς ακόμα και αν παρανομεί ή αν είναι ανήθικη από τη στιγμή που δεν υπάρχουν στοιχεία, μπορεί να συνεχίζει να πλουτίζει ανενόχλητη, προσφέροντας συνειδητά προϊόντα κατώτερης ποιότητας παγκοσμίως.