Cloudinary: Έτσι χτίζεις μια εταιρεία 1 δισ. σε λιγότερο από 10 χρόνια χωρίς να λάβεις χρηματοδότηση

Ο Itai Lahan επιμένει ότι οι φιλόδοξοι επιχειρηματίες θα πρέπει οπωσδήποτε να προσελκύσουν χρήματα από venture capitals εάν έχουν αυτή τη δυνατότητα. “Ο μόνος συνεπής τρόπος να στήσεις μια εταιρεία του 1 δισ. δολαρίων είναι να ακολουθήσεις τον δρόμο των VC”, επισημαίνει ο διευθύνων σύμβουλος της Cloudinary. “Αυτός είναι ο σίγουρος δρόμος για την επιτυχία”, προσθέτει.

Ωστόσο, ο ίδιος ο Lahan απέρριψε επανειλημμένως το ενδεχόμενο χρηματοδότησης από venture capitals από τότε που ίδρυσε την Cloudinary, το 2012. Μάλιστα, ο ίδιος και οι Ισραηλινοί συνιδρυτές εταίροι της καλιφορνέζικης νεοφυούς εταιρείας βασίστηκαν σε ίδια κεφάλαια για να την φτάσουν ένα βήμα πριν τον τίτλο του “unicorn”.

Τι είναι η Cloudinary;

Η εταιρεία αναπτύσσει λογισμικό που βοηθά τους διευθυντές πληροφοριακών συστημάτων (Chief Information Officers – CIOs) των περίπου 7.500 πελατών της. Σε αυτούς περιλαμβάνονται γνωστές εταιρείες όπως η Nike, η Peloton και η Neiman Marcus. Αυτό που αναλαμβάνουν είναι να διαχειρίζονται το προωθητικό περιεχόμενό τους στο διαδίκτυο – όπως βίντεο, λογότυπα και φωτογραφίες προϊόντων.

Το λογισμικό της Cloudinary αυτοματοποιεί τη δύσκολη διαδικασία αναπροσαρμογής του μεγέθους και αναδιαμόρφωσης του ψηφιακού περιεχομένου για συσκευές και προγράμματα περιήγησης στο διαδίκτυο. Επίσης, διασφαλίζει ότι τα βίντεο και οι φωτογραφίες φορτώνονται εν ριπή οφθαλμού – κάτι απολύτως απαραίτητο στην εποχή που οι καταναλωτές είναι έτοιμοι να κλικάρουν αλλού σε περίπτωση που διαπιστώσουν την παραμικρή καθυστέρηση.

Η Cloudinary χρησιμοποιεί επίσης την τεχνητή νοημοσύνη για να προτείνει τον καλύτερο τρόπο παρουσίασης φωτογραφιών και βίντεο. Αυτό το κάνει ώστε να προσελκύσει την προσοχή του κόσμου. Όσο περισσότερη ψηφιακή πρώτη ύλη τροφοδοτεί τους αλγορίθμους της, τόσο καλύτερα μπορούν να προβλέψουν τι θα προσελκύσει τα βλέμματα και τα “κλικ” των καταναλωτών.

Το λογισμικό της Cloudinary προωθεί τα προϊόντα και τις υπηρεσίες των πελατών της, ενώ παράλληλα προστατεύει και τη φήμη τους. Εταιρείες όπως η Bleacher Report (ιστότοπος αθλητικού περιεχομένου) χρησιμοποιούν το λογισμικό της Cloudinary προκειμένου να “σκανάρουν” τα βίντεο που ανεβάζουν οι χρήστες και να διαπιστώσουν εάν περιέχουν πορνογραφικό ή άλλο προσβλητικό υλικό.

Πως αναπτύχθηκε η Cloudinary

Το απαρχαιωμένο λογισμικό που αναγκάζοντας να χρησιμοποιούν για τη διαχείριση βίντεο και φωτογραφιών τους “έπεισε” να δημιουργήσουν κάτι καλύτερο. Οι πελάτες της συμβουλευτικής εταιρείας τους ήταν και οι πρώτοι πελάτες της Cloudinary. Το γεγονός αυτό επέτρεψε στην εταιρεία να εμφανίσει κέρδη από την πρώτη στιγμή που ξεκίνησε τη λειτουργία της.

Για να “εθίσει” του CIOs, η Cloudinary προσφέρει δωρεάν την υπηρεσία της θέτοντας όμως αυστηρά όρια στον όγκο περιεχομένου. Κερδίζει χρήματα χρεώνοντας όσους κάνουν μεγάλη χρήση. Οι ετήσιες συμφωνίες της μπορεί να ανέλθουν σε αρκετά εκατομμύρια δολάρια.

Στο τέλος του 2018, διαχειριζόταν 25 δισ. ψηφιακά περιουσιακά στοιχεία. Μέχρι τα τέλη του προηγούμενου έτους ο αριθμός αυτός είχε υπερβεί τα 50 δισ. Λογικά θα συνεχίσει να αυξάνεται, ακόμα και αν η έκρηξη του ηλεκτρονικού εμπορίου λόγω της πανδημίας του κορονοϊού υποχωρήσει. Το 2020, οι συνολικές διαδικτυακές πωλήσεις στις ΗΠΑ ανήλθαν στα 813 δισ. δολάρια, αυξημένες κατά 42% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με την Adobe.

Τα έσοδά της αυξήθηκαν σχεδόν κατά 40% πέρυσι, στο επίπεδο των 70 εκατ. δολαρίων. Η αποτίμησή της ανέρχεται τουλάχιστον στα 900 εκατ. δολάρια. Η Cloudinary περιλαμβάνεται στη λίστα του Forbes Cloud 100 τα τελευταία τρία χρόνια.

Ο Lahan λέει ότι η εταιρεία του απλώς δεν χρειάστηκε ποτέ κεφάλαια από venture capitals. Οι ιδρυτές της συνέλαβαν την ιδέα για τη δημιουργία της εταιρείας ενόσω διηύθυναν μια συμβουλευτική εταιρεία στο Ισραήλ, η οποία ανέπτυσσε τεχνολογίες για άλλες νεοφυείς επιχειρήσεις.

“Ήμασταν αρκετά τυχεροί, στην αρχή, ώστε να αναπτυχθούν πολύ γρήγορα”, λέει ο Lahan. “Τα χρήματα που εισπράτταμε από τους πελάτες μας ήταν υπέρ αρκετά για να επιτύχουμε στους στόχους που θέταμε για το επόμενο έτος, που ήταν μάλιστα απίστευτα υψηλοί”, προσθέτει.

Η σημασία που έχει το προφορικό μάρκετινγκ στην ελαχιστοποίηση του κόστους

Ορισμένες άλλες αξιοσημείωτες εταιρείες cloud, όπως η εταιρεία ανάπτυξης λογισμικού διαχείρισης έργων και ανάλυσης λογισμικού Atlassian and Qualtrics, η οποία τελικά εξαγοράστηκε από τη SAP έναντι 8 δισ. δολαρίων, στηρίχθηκαν επίσης σε ίδιους πόρους μέχρι ότου αποκτήσουν κρίσιμο μέγεθος και μπουν στο χρηματιστήριο.

Αν οι νεοφυείς εταιρείες cloud αποκτήσουν μια βασική ομάδα “θαυμαστών” πολύ γρήγορα, το προφορικό μάρκετινγκ μπορεί να διατηρήσει το κόστος χαμηλά, λέει ο Jason Lemkin, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας VC SaaStr. “Εφόσον εξασφαλίσει έσοδα μερικών εκατομμυρίων… μπορείς να εμφανίσεις θετικές ταμειακές ροές, επειδή οι [υφιστάμενοι] πελάτες σου θα δημιουργήσουν μια ροή μελλοντικών πελατών”, προσθέτει.

Τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της χρηματοδότησης από VC Funds

Ωστόσο, λίγες νεοφυείς εταιρείες είναι τόσο τυχερές. Γι’ αυτό ο Lahan πιστεύει ότι σχεδόν όλοι οι επίδοξοι επιχειρηματίες πρέπει να προσελκύσουν venture capitals μέχρι να έχουν έσοδα.

“Πρόκειται για ένα παιχνίδι αριθμών”, λέει. “Είναι καλά μελετημένο. [Η χρηματοδότηση από VC] έχει πολλά πλεονεκτήματα, απίστευτα πολλά πλεονεκτήματα”.

Υπάρχουν βέβαια και μειονεκτήματα. Οι νεοφυείς επιχειρήσεις συχνά καλούνται να αντιμετωπίσουν τους επενδυτές που συμμετέχουν στα διοικητικά τους συμβούλου και επιδιώκουν την εισαγωγή τους στο χρηματιστήριο. Οι ιδρυτές της Cloudinary δεν έχουν λόγο να ανησυχούν για τέτοια θέματα (Η εταιρεία άλλωστε δεν έχει καν διοικητικό συμβούλιο).

Αφότου ξεκίνησε η πανδημία, οι ιδρυτές της Cloudinary σταμάτησαν τις προσλήψεις, αλλά δεν έκαναν καμία απόλυση. Επίσης, μείωσαν τον στόχο για τα έσοδα της εταιρείας στη χρήση του 2020 περίπου κατά 8 εκατ. δολάρια, αφενός για να μειώσουν την “πίεση” στο προσωπικό της και αφετέρου για να στηρίξουν τους πελάτες τους που αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα αναβάλλοντας τις πληρωμές και προσφέροντας εκπτώσεις.

Ένα επιπλέον σημαντικό πλεονέκτημα που παρέχει η απουσία εξωτερικών επενδυτών είναι ότι οι τρεις ιδρυτές της Cloudinary εξακολουθούν να κατέχουν κάτι περισσότερο από το ήμισυ της επιχείρησης. Μέρος του μετοχικού κεφαλαίου της κατέχει το προσωπικό.

Βέβαια η Cloudinary έχει διενεργήσει μερικές δευτερεύουσες συναλλαγές προκειμένου να δώσει τη δυνατότητα στους υπαλλήλους της να πωλήσουν μετοχές. Αυτό έδωσε τη δυνατότητα σε δύο εταιρείες Venture Capital, τη Bessemer Venture Partners και τη Salesforce Ventures, να πάρουν χέρι στην πίτα, αν και το συνδυαστικό τους ποσοστό είναι μικρό.

Συμπέρασμα

Σε κάθε περίπτωση, ο Lahan μπορεί τελικά να ακολουθήσει τη ίδια του τη συμβουλή. “Είμαι βέβαιος ότι θα χρειαστούμε [εξωτερική] χρηματοδότηση”, λέει. “Τη στιγμή που θα συμβεί αυτό, εάν μια αρχική δημόσια προσφορά (IPO) είναι ο σωστός τρόπος για να προχωρήσουμε, θα πάμε σε IPO”. Ωστόσο, υπαινίσσεται ότι υπάρχουν και άλλες επιλογές. Μεταξύ αυτών και η πιθανότητα αναζήτησης κεφαλαίων από venture capitals.

Πηγή: Capital.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Γίνε συνδρομητής στο κανάλι μας στο Youtube !