Οι ηγέτες φαίνεται να είναι διχασμένοι για το πώς μπορεί να μοιάζει ο χώρος εργασίας του μέλλοντος . Μερικοί τους τελευταίους 12 μήνες έχουν την εντύπωση ότι η επιστροφή σε 100% εργασία γραφείου είναι στα χαρτιά, ενώ άλλες θα παραμείνουν πλήρως απομακρυσμένες ή θα υιοθετήσουν μια υβριδική λύση.
Η επιστροφή σε 100% εργασία γραφείου αγνοεί τον τρόπο με τον οποίο αλλάζει ο κόσμος της εργασίας. Για τους εργαζομένους, συχνά, το στοιχείο της επιλογής είναι το κλειδί για την ικανοποίηση. Η επιλογή ισούται με την ελευθερία.
Πολλοί υπάλληλοι μπορεί να λαχταρούν να επιστρέψουν στο γραφείο και να επικοινωνήσουν πρόσωπο με πρόσωπο, αλλά ίσως όχι με πλήρη απασχόληση, όπως πριν.
Η πεποίθηση ότι η φυσική παρουσία είναι το βασικό κλειδί για την παραγωγικότητα και την απόδοση των εργαζομένων είναι περιοριστική και πρέπει να αμφισβητηθεί η σκέψη γύρω από αυτήν.
Εταιρείες που είχαν ήδη μια ισχυρή κουλτούρα και υψηλή αφοσίωση των εργαζομένων και παραγωγικότητα, προσαρμόστηκαν πιο εύκολα στον μεταβαλλόμενο κόσμο της εργασίας. Για όσους είχαν προϋπάρχοντα προβλήματα, οι ρωγμές έγιναν πιο έντονες από ποτέ.
Το να κατηγορούμε αποκλειστικά την παγκόσμια κρίση υγείας αποφεύγει το ζήτημα. Οι προκλήσεις μας προσφέρουν πρωτοφανείς ευκαιρίες για ανάπτυξη νέας σκέψης και “μελλοντικής νοημοσύνης”. Πρέπει απλώς να ανοίξουμε τα μάτια μας.
Η εργασία in real life
Ο Adam Henderson, ιδρυτής της Millennial Mindset, ρώτησε σε ένα άρθρο στο LinkedIn:
“Εάν δεν μπορείτε να εμπιστευτείτε τους υπαλλήλους σας να εργάζονται με ευελιξία, γιατί να τους προσλάβετε πρώτα;”
Η έρευνά του δείχνει ότι η ευέλικτη προσέγγιση στην εργασία βοηθά επίσης τις επιχειρήσεις να διατηρήσουν το καλύτερο ταλέντο τους καθώς δίνουν στους υπαλλήλους τους την επιλογή να κάνουν εξαιρετική δουλειά, αλλά με τρόπο που τους ταιριάζει.
Η ανάγκη για ευέλικτες λύσεις υποστηρίζεται από το Deloitte Millennial Survey 2016. Το 75% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι θα ήθελαν πιο συχνά να εργάζονται από το σπίτι ή από άλλες τοποθεσίες, όπου αισθάνονται πιο παραγωγικοί.
Ο Christy Lake, διευθυντής του Twilio , θεωρεί πως πρέπει να ξανασκεφτούμε τον κόσμο της εργασίας. Ο Lake ξεκίνησε στο Twilio τον Απρίλιο του 2020, κοντά στην έναρξη της παγκόσμιας κρίσης για την υγεία. Εργάζεται εξ αποστάσεως από την αρχή.
Στην πραγματικότητα, η Twilio προσέλαβε το 50% του σημερινού εργατικού δυναμικού του κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Θεωρεί την κρίση ως ευκαιρία πρόσληψης των καλύτερων ανθρώπων χωρίς να ανησυχεί για τη γεωγραφία.
Η Twilio εισήγαγε μια ανοιχτή πολιτική εργασίας στους 4,5 χιλιάδες υπαλλήλους της, για να ικανοποιήσει τα σχόλια που ελήφθησαν, δηλαδή ότι το 70 τοις εκατό ήθελε πραγματικά να έχει αλληλεπίδραση με το γραφείο – ίσως όχι πέντε ημέρες την εβδομάδα.
Μόλις τελειώσει η πανδημία, η Twilio προβλέπει ότι περίπου το 40% των Twilions θα είναι απομακρυσμένοι από τα γραφεία. Δεν έχει νόημα να επιστρέψουμε στον ακριβή τρόπο εργασίας που είχαμε πριν.
Λοιπόν, πώς το προσεγγίζετε αυτό για το εργατικό σας δυναμικό;
1. Αξιολογήστε τις λειτουργίες εργασίας και αξιολογήστε εάν πρέπει να βασίζονται στο γραφείο
Για αρχή θα πρέπει να κάνετε μια αξιολόγηση από κάτω προς τα πάνω όλων των ρόλων εργασίας για να δείτε ποιοι πρέπει να παραμείνουν στο γραφείο και ποιοι να εργαστούν εξ αποστάσεως.
Μπορείτε να προσδιορίσετε τη σημαντική διασταύρωση μεταξύ της φροντίδας των υπαλλήλων σας και της βεβαιότητας ότι οι πελάτες σας φροντίζονται.
Για πολλές θέσεις εργασίας γραφείου, μια υβριδική λύση είναι εφαρμόσιμη και δίνει στους εργαζομένους και τους εργοδότες το καλύτερο και των δύο κόσμων.
2. Ακούστε τι θέλουν και χρειάζονται οι υπάλληλοί σας
Οι εργοδότες μπορεί λανθασμένα να πιστεύουν ότι ξέρουν τι θέλουν οι υπάλληλοί τους χωρίς να αφιερώσουν χρόνο να τους ρωτήσουν και να ενθαρρύνουν ανοιχτά και ειλικρινά σχόλια.
Εάν οι υπάλληλοί σας θέλουν μια υβριδική λύση και ευελιξία ή μια πλήρως απομακρυσμένη εργασία και δεν υπάρχουν συγκεκριμένες απαιτήσεις για επιτόπια εργασία, τότε ποιος ο λόγος να το αρνηθείτε;
Για να προσελκύσετε τα καλύτερα ταλέντα στο μελλοντικό χώρο εργασίας, πρέπει να ικανοποιήσετε αυτό που θέλουν οι millennials και η γενιά Ζ, και αυτό είναι η ευελιξία. Επιτρέποντας αυτό, εμπιστεύεστε τους υπαλλήλους, οι οποίοι με τη σειρά τους δημιουργούν πίστη προς εσάς.
Όταν ακούτε, μπορείτε να προσαρμόζεστε στα σήματα. Αυτά σας καθοδηγούν στο πώς μπορείτε να προσελκύσετε και να διατηρήσετε το ταλέντο τους.
3. Επαναπροσδιορίστε την απόδοση και την προώθηση
Κατά κάποιο τρόπο, η κρίση έχει ισοπεδώσει τους όρους ανταγωνισμού μεταξύ των εργαζομένων.
Όσοι δεν μπόρεσαν να εργαστούν και να δικτυωθούν μέσω του διαδικτύου, ή μετά τη δουλειά σε συναντήσεις συναδέλφων για ποτό και πάρτι, στη συνέχεια μπορεί να νιώσουν ότι αυτό εμπόδισε τις προοπτικές προώθησης τους.
Ο διαδικτυακός κόσμος έχει δημιουργήσει περισσότερη ένταξη, σε ορισμένες περιπτώσεις. Εκεί όπου οι εργοδότες έχουν επιλέξει να καταβάλουν προσπάθειες για να το αναπτύξουν. Η συμμετοχή σε μια κοινωνική εικονική κλήση είναι πολύ πιο εφικτή για εκείνους που μπορεί να αισθανόταν αποκλεισμένοι στο παρελθόν.
Αλλάζοντας τον τρόπο με τον οποίο αξιολογούμε την απόδοση των ανθρώπων και λαμβάνοντας υπόψη την τρέχουσα κατάστασή τους, αρχίζουμε να βλέπουμε πραγματικά την απόδοση των ανθρώπων μας. Οι μεγάλες ώρες δεν ισοδυναμούν πάντα με την καλύτερη εργασία ή την υψηλότερη παραγωγικότητα. Πρέπει να το αναγνωρίσουμε αυτό.
4. Δημιουργήστε μια διαφανή κουλτούρα
Εάν πρόκειται να έχετε έναν απομακρυσμένο ή υβριδικό χώρο εργασίας, θα πρέπει να δημιουργήσετε ακόμα αυτό το αίσθημα σύνδεσης με την εταιρεία και την κοινότητα. Αυτό σημαίνει σαφή επικοινωνία των αξιών και της κουλτούρας στο χώρο εργασίας. Και αυτό είναι μόνο ένα μέρος της εξίσωσης.
Με την επιλογή και την ελευθερία έρχεται ευθύνη. Εάν δώσετε στους υπαλλήλους σας αυτό που θέλουν, είναι πιο πιθανό να σας δώσουν αυτό που θέλετε.
Πρέπει να βοηθήσετε τους ανθρώπους να κατανοήσουν τι αναμένεται από αυτούς, πώς πρέπει να λειτουργούν και να λαμβάνουν αποφάσεις και να τους πείτε πώς θα μπορούσε να μοιάζει η καλή απόδοση σε διαφορετικές καταστάσεις.
Στη συνέχεια, μπορείτε να εφαρμόσετε συστήματα για την υποστήριξη που πρέπει να απολαμβάνουν οι υπάλληλοί σας στο υψηλότερο επίπεδο.
Πηγή : Entrepreneur Europe