Όλοι έχει τύχει να δείτε μια αγελάδα στη ζωή σας, έστω και από την τηλεόραση. Είτε είναι 1 ή 100, γνωρίζετε καλά πώς μοιάζουν και τι χρώματα έχουν.
Επομένως, αν δείτε ξαφνικά μια μωβ αγελάδα ποια θα είναι η αντίδρασή σας;
Σίγουρα θα εκπλαγείτε, θα ξαφνιαστείτε, θα πείτε “ουάου”…
Αυτή ακριβώς είναι η αντίδραση που θέλει να έχει ένας επιχειρηματίας όταν ένας χρήστης δοκιμάζει το προϊόν του ή ένας marketer όταν κάποιος βλέπει τη διαφήμισή του.
Για αυτό ο Seth Godin έγραψε το 2003 το βιβλίο Purple Cow: Transform Your Business by Being Remarkable, το οποίο έγινε η Βίβλος για κάθε marketer και πωλητή.
Ο Godin κατάφερε να τους πείσει πως μια απλή συνηθισμένη κίνηση marketing δε θα έχει ιδιαίτερα καλά αποτελέσματα. Έτσι οι marketers κατάλαβαν πως μια διαφήμιση πρέπει να είναι αξιοθαύμαστη, διαφορετική, ιδιαίτερη και να κινεί τη περιέργεια. Όπως ακριβώς κάνει μια μωβ αγελάδα.
Υπάρχει όμως κάτι ακόμα που θέλουν σαν τρελοί όλοι οι marketers και αυτό είναι όλη η προσοχή να μετατραπεί σε πωλήσεις. Αυτό είναι κάτι που επίσης καλύπτει η Θεωρία της Μωβ Αγελάδας.
Το να είσαι διαφορετικός και αξιοθαύμαστος δεν είναι αρκετό… πρέπει να είσαι και χρήσιμος.
Όπως λέει ο Godin: “Απλά το να λαμβάνεις προσοχή δεν είναι το ίδιο με το να είσαι αξιοθαύμαστος… αν τρέξεις γυμνός στο δρόμο θα λάβεις προσοχή αλλά δε θα πετύχεις τίποτα. Πρέπει να γίνεσαι αξιοθαύμαστος για πράγματα που ενδιαφέρουν τον κόσμο”
Φυσικά όχι οποιονδήποτε κόσμο, αλλά τον κόσμο που ενδιαφέρει εσένα, δηλαδή το κοινό-στόχο σου.
Εμείς θα το πάμε ένα βήμα παραπέρα και θα τονίσουμε ότι πρέπει να έχουμε τα μάτια μας ανοιχτά και να προσπαθούμε να καινοτομούμε συνεχώς. Γιατί όταν σε έναν συγκεκριμένο κλάδο προσπαθήσουν όλοι να τραβήξουν τη προσοχή, τότε ο κλάδος αυτός θα γεμίσει με μωβ αγελάδες.
Για παράδειγμα, η Apple ήταν η πρώτη εταιρεία που έφερε τα smartphones στην αγορά. Τώρα κάθε ανάλογη εταιρεία κατασκευάζει smartphones.
Άρα πώς μια ήδη μωβ αγελάδα ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες;
Σίγουρα πρέπει να είναι ενημερωμένη για τα τελευταία trends και τι ενδιαφέρει πλέον το κοινό-στόχο της. Πόσο μάλλον τι έχει πλέον ανάγκη αυτό το κοινό και πώς θα το καλύψει.
Καθώς και πώς κινείται ο ανταγωνισμός και ο κλάδος γενικότερα. Αν μπορεί να βλέπει πάντα ένα βήμα παραπέρα, αυτό θα αποδειχθεί εξαιρετικά χρήσιμο!