Τα τελευταία χρόνια, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν αναπτυχθεί εκθετικά. Στην αρχή μόνο τα δημοφιλή αγόρια και κορίτσια πέρασαν χρόνο σε κάτι που είναι πλέον πανταχού παρόν σε όλο τον κόσμο. Με άλλα λόγια στις πλατφόρμες των κοινωνικών μέσων.
Για τις επιχειρήσεις, είναι σαφές ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να αποτελέσουν χρυσωρυχείο των δυνητικών πελατών και των μετατροπών, εάν αντιμετωπιστούν σωστά. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πολλές εταιρείες έχουν επικεντρώσει τους προϋπολογισμούς μάρκετινγκ τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προσπαθώντας να δημιουργήσουν έναν ακόλουθο και να καλλιεργήσουν την αφοσίωση των πελατών καθώς και νέους αγοραστές.
Ακολουθούν μερικές συμβουλές που μπορείτε να εφαρμόσετε για να κάνετε το μάρκετινγκ κοινωνικών μέσων σας πολύ πιο αποτελεσματικό στην πραγματοποίηση πωλήσεων.
1. Εστιάστε στο κοινό σας
Ένας από τους ευκολότερους τρόπους να κερδίσετε πολλά χρήματα στο μάρκετινγκ κοινωνικών μέσων χωρίς να επιτύχετε πολλά είναι να προσπαθήσετε να τους προσελκύσετε όλους. Αυτό που πρέπει να κάνετε είναι να περιορίσετε το κοινό σας. Να δημιουργήσετε ένα προφίλ πελάτη και, στη συνέχεια, να στοχεύσετε το μάρκετινγκ προς τις ανάγκες και τα κίνητρα αυτού του ατόμου. Θα κάνει το μάρκετινγκ πολύ πιο αποτελεσματικό από ό, τι αν ακολουθούσατε μια πιο γενική προσέγγιση.
Ίσως χρειαστεί επίσης να τμηματοποιήσετε το κοινό σας με διαφορετικές παραμέτρους για να μπορείτε να το στοχεύσετε πιο αποτελεσματικά. Ουσιαστικά, η τμηματοποίηση θα σας επιτρέψει να εργαστείτε με πολλά προφίλ πελατών. Να προσαρμόσετε το μάρκετινγκ βάσει των συγκεκριμένων χαρακτηριστικών τους.
2. Επιλέξτε τις πλατφόρμες σας και βελτιστοποιήστε τις
Η προσπάθεια να διατηρηθεί μια ενεργή παρουσία σε όλες τις διαθέσιμες πλατφόρμες κοινωνικών μέσων θα τεντώσει τις αντοχές των εργαζομένων στις περισσότερες επιχειρήσεις.
Όποιος χειρίζεται τα κοινωνικά σας μέσα θα είναι πιθανότατα συγκλονισμένος και οι προσπάθειές σε όλες τις πλατφόρμες δεν θα είναι αποτελεσματικές. Αντ ‘αυτού, αναλύστε το πρόσωπο του αγοραστή σας και αποφασίστε ποιες πλατφόρμες είναι οι καλύτερες για να προσελκύσετε την αγορά-στόχο σας. Δύο ή τρείς είναι καλά, και δεν πρέπει να αναλάβετε περισσότερες από αυτό. Εκτός εάν έχετε πολλούς υπαλλήλους για να τις χειριστείτε.
Όταν έχετε επιλέξει το περιεχόμενό σας, θα μπορείτε να το βελτιστοποιήσετε και συνεπώς, να αποκτήσετε μεγαλύτερη αφοσίωση. Εάν εστιάζετε στο Instagram, για παράδειγμα, θα μπορείτε να εστιάσετε τους πόρους σας στη δημιουργία ποιοτικών εικόνων. Αυτό είναι που προσελκύει περισσότερο την πλατφόρμα. Αντίθετα, στο Twitter, η δημιουργία πολύ ενημερωτικών δημοσιεύσεων, πιθανότατα θα έχει μεγαλύτερη αφοσίωση και θα εξηγήσει περισσότερο την επωνυμία σας .
3. Δημιουργήστε και μοιραστείτε περιεχόμενο
Το μάρκετινγκ περιεχομένου δεν είναι απλώς μια λέξη-κλειδί. Λειτουργεί πραγματικά και τα αποτελέσματα είναι ορατά και στα κοινωνικά μέσα. Δημοσιεύστε περιεχόμενο που είναι σύντομο και διασκεδαστικό ή ενημερωτικό. Έτσι μπορείτε να είστε σίγουροι ότι θα έχετε κάποια αφοσίωση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Με την πάροδο του χρόνου, θα έχετε κάποιο περιεχόμενο (είτε πρόκειται για δημοσιεύσεις κειμένου, φωτογραφίες, γραφήματα κ.λπ.) που θα φέρει τόνους επισκεψιμότητας στον ιστότοπό σας. Φροντίστε να συνεργαστείτε με επαγγελματίες δημιουργίας περιεχομένου για να βεβαιωθείτε ότι ο ιστότοπός σας είναι ενημερωμένος.
Βάζοντας το περιεχόμενό σας εκεί έξω είναι το πρώτο βήμα για τη δημιουργία μιας τρομερής επωνυμίας. Ένα εύκολο tip είναι να προσαρμόζετε συνεχώς τη στρατηγική περιεχομένου σας, ώστε να εναρμονίζεται με τοπικά ζητήματα.
Δημιουργώντας ποιοτικό περιεχόμενο και χρησιμοποιώντας ενδιαφέρουσες λεζάντες για Instagram, Twitter και άλλες πλατφόρμες, θα μπορείτε να συνδέσετε τάσεις και να προβάλετε το περιεχόμενό σας μπροστά σε πολλούς περισσότερους ανθρώπους.
4. Προώθηση περιεχομένου που δημιουργείται από χρήστες
Οι άνθρωποι εμπιστεύονται τους φίλους τους περισσότερο από ό, τι εμπιστεύονται μια εταιρεία. Ανεξάρτητα από το πόσο πιστοί είναι στη μάρκα. Μπορείτε να το εκμεταλλευτείτε ενθαρρύνοντας τους χρήστες να δημοσιεύουν περιεχόμενο στα κοινωνικά μέσα. Και έτσι θα επικυρώνει και θα προωθεί τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας.
Ένα δημοφιλές παράδειγμα αυτού ήταν η εκστρατεία «Μοιραστείτε ένα κοκ με…» Coca-Cola όπου οι χρήστες δημοσίευσαν φωτογραφίες με τα μπουκάλια σόδας τους. Δεν χρειάζεται να ξεκινήσετε σε αυτό το επίπεδο. Με δημιουργικό μάρκετινγκ ή ένα μικρό δώρο, μπορείτε να δώσετε κίνητρα στους χρήστες να δημοσιεύσουν θετικές πληροφορίες για το προϊόν ή την υπηρεσία σας.
Για μια ταξιδιωτική υπηρεσία, για παράδειγμα, ζητήστε από τους πελάτες να γράφουν για τα ταξίδια τους με τρόπο αυθεντικό και διασκεδαστικό. Αυτό θα παρέχει σταθερή κοινωνική απόδειξη και θα ενθαρρύνει το FOMO μεταξύ του κοινού-στόχου σας, αυξάνοντας έτσι την πιθανότητα πώλησης.
5. Παρέχετε αστρική εξυπηρέτηση πελατών
Οι θετικές κριτικές είναι εξαιρετικές, αλλά πολλοί από τους πελάτες σας πιθανότατα θα επικοινωνήσουν επίσης μέσω των κοινωνικών μέσων όταν είχαν μη ικανοποιητικές εμπειρίες με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας. Η λύση είναι να είστε έτοιμοι να επικοινωνήσετε μαζί τους και να βρείτε έγκαιρες λύσεις για τα ζητήματά τους. Δώστε ευκαιρίες για σχόλια, επιλύστε τυχόν ανησυχίες που έχουν και ενθαρρύνετέ τους να μοιραστούν τις σκέψεις τους.
Με την πάροδο του χρόνου, αυτό θα ενισχύσει την αφοσίωση των πελατών σας, θα ενθαρρύνει τις παραπομπές και την εισροή νέων πελατών. Τέλος, θα βοηθήσει στην οικοδόμηση μιας θετικής φήμης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Καθώς το κοινό σας μεγαλώνει και επικυρώνει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας, η κοινωνική σας παρουσία θα αυξηθεί και περισσότεροι άνθρωποι θα προσελκύσουν την επωνυμία σας, ενισχύοντας έτσι τις πωλήσεις σας.
Πηγή : Entrepreneur Europa