Με αφορμή ένα από τα μεγαλύτερα rebranding που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια, αυτό του Facebook σε Meta Verse, πολλοί άνθρωποι άρχισαν να σκέφτονται τι είναι το rebranding και γιατί μια εταιρεία επιλέγει να προχωρήσει σε κάτι τέτοιο;
Σε αυτό το άρθρο θα μάθεις όλα τα οφέλη αλλά και τις “παγίδες” που μπορεί να κρύβει το rebranding σε μια επιχείρηση, το πώς μπορεί να γίνει επιτυχημένα αλλά και πώς το αντιλαμβάνεται ένας καταναλωτής.
Τι είναι το rebranding: Με τον όρο “rebranding”, εννοούμε την διαδικασία αλλαγής της εταιρικής ταυτότητας μιας επιχείρησης. Είναι μια στρατηγική που δίνει ένα νέο όνομα, λογότυπο ή στρατηγικό σχεδιασμό για μια ήδη καθιερωμένη επωνυμία. Η ιδέα πίσω από το rebranding είναι να δημιουργηθεί μια διαφορετική ταυτότητα και να μπορέσει η επιχείρηση να επικοινωνήσει διαφορετικά με τον καταναλωτή.
Γιατί επιλέγει μια επιχείρηση να κάνει rebranding;
#1 Για να απευθυνθεί σε ένα νέο κοινό (target audience)
#2 Διαφοροποίηση από τον ανταγωνισμό
#3 Επέκταση του brand
#4 Για να παραμείνει σχετική με τα trends της εποχής
#5 Αποκατάσταση κακής φήμης
#6 Μειωμένη ανάπτυξη – μείωση πωλήσεων
Αυτοί οι 6 λόγοι, αντιπροσωπεύουν όσο καλύτερα γίνεται το για ποιο λόγο μια επιχείρηση θέλει να προχωρήσει σε rebranding.
Πολλές φορές, αρκεί μόνο ένας από αυτούς τους λόγους για να κάνει την διοίκηση να αρχίσει να σκέφτεται σαν ενδεχόμενο το rebranding.
Φυσικά, μπορεί οι λόγοι να είναι ένας συνδυασμός της παραπάνω λίστας.

Το παράδειγμα του Facebook – Meta Verse
Για παράδειγμα, το Facebook δεν έχει κάποιο θέμα στα έσοδά του, καθώς κάθε χρόνο η ανάπτυξή του είναι εκπληκτική.
Οι 3 σημαντικότεροι λόγοι που έφεραν το rebranding του “Metaverse” κατά τη γνώμη μου:
#1 Αποκατάσταση της κακής φήμης και της εμπιστοσύνης που έχει χαθεί λόγω των πολλαπλών προβλημάτων με την προστασία των προσωπικών δεδομένων που γίνονται ολοένα και πιο σοβαρά.
#2 Άνοιγμα σε νέο κοινό για να ξανακερδίσει τις νεαρές ηλικίες, καθώς τα τελευταία χρόνια η ηλικία του μέσου χρήστη που χρησιμοποιεί την πλατφόρμα αυξάνεται όλο και περισσότερο. Για τους νέους που το ζούμε από τα πρώτα του χρόνια μέχρι και σήμερα, θεωρείται εδώ και πολύ καιρό ξεπερασμένο.
#3 Να επικοινωνήσει ότι καινοτομεί και ότι θα είναι για ακόμη μια φορά μπροστά απο την εποχή του. Τα τελευταία χρόνια έχει επενδύσει πολλά δισεκατομμύρια στην επαυξημένη πραγματικότητα (VR) και παρόλο που αυτό συνεισφέρει περίπου στο 1% των εσόδων του, αυτό είναι κάτι που θα αλλάξει μέσα στην επόμενη 10ετία.
Μην ξεχάσεις να ρίξεις μια ματιά και στο κανάλι μας στο YouTube για επιχειρηματικό υλικό:
Σωστοί και λάθος λόγοι για να κάνεις rebranding:
Πολλές φορές μια επιχείρηση δεν μπορεί να στηρίξει το rebranding και έτσι αυτό γίνεται αποτυχημένα και με μεγάλο κόστος για την ίδια.
Γενικότερα, το rebranding δεν είναι λύση στο πρόβλημα των μειωμένων πωλήσεων και της μειωμένης ανάπτυξης, καθώς και δεν βοηθάει απαραίτητα στην αποκατάσταση της κακής φήμης.
Πολλοί νομίζουν λανθασμένα πως θα αλλάξουν ένα λογότυπο και ένα όνομα και πως έτσι ξαφνικά όλα τα παλιά τους προβλήματα θα λυθούν και πως πωλήσεις θα αρχίσουν να έρχονται από μόνες τους.
Στην πραγματικότητα, ένα σωστό rebranding σημαίνει και αλλαγή του πυρήνα του επιχειρηματικού μοντέλου. Σημαίνει αλλαγή εταιρικής ταυτότητας και επανεξέταση του οράματος και των στόχων.
Μόνο αν μια επιχείρηση μπορεί να κάνει πρακτικές αλλαγές στα θεμέλιά της, μπορεί να επικοινωνήσει και σωστά το rebranding και να έχει αποτέλεσμα.