Σε προηγούμενο άρθρο μας, αναλύσαμε ενδελεχώς τον ορισμό και την σημασία της ενεργητικής ακρόασης. Αυτή είναι μια επικοινωνιακή δεξιότητα η οποία είναι εξαιρετικά χρήσιμη στις εταιρείες του σήμερα. Επιπλέον, θα σας βοηθήσει να εξελιχθείτε περαιτέρω στην επαγγελματική σταδιοδρομία σας. Παρόλο αυτά, πώς μπορεί κάποιος να γίνει ενεργητικός ακροατής;
1. Χρησιμοποιήστε σύντομες λεκτικές επιβεβαιώσεις
Σύντομες, θετικές δηλώσεις θα βοηθήσουν τον ομιλητή να νιώσει πιο άνετα και θα δείξουν ότι είστε αφοσιωμένοι και ικανοί να επεξεργαστείτε τις πληροφορίες που παρέχει. Οι μικρές λεκτικές επιβεβαιώσεις σας βοηθούν να συνεχίσετε τη συνομιλία χωρίς να διακόπτετε τον ομιλητή ή να διακόπτετε τη ροή του.
2. Μοιραστείτε παρόμοιες εμπειρίες
Η συζήτηση συγκρίσιμων καταστάσεων όχι μόνο θα δείξει στον ομιλητή ότι έχετε ερμηνεύσει με επιτυχία το μήνυμά του, αλλά μπορεί επίσης να βοηθήσει στην οικοδόμηση σχέσεων. Εάν ο ομιλητής έχει μοιραστεί ένα πρόβλημα, η παροχή πληροφοριών από τον τρόπο με τον οποίο επιλύσατε παρόμοιες προκλήσεις είναι πολύτιμη για τους άλλους.
3. Διατηρήστε οπτική επαφή
Να έχετε πάντα τα μάτια σας στο ηχείο και να αποφεύγετε να κοιτάτε άλλα άτομα ή αντικείμενα στο δωμάτιο. Απλώς φροντίστε να διατηρήσετε το βλέμμα σας φυσικό, χρησιμοποιώντας νεύματα και χαμόγελα για να βεβαιωθείτε ότι τους ενθαρρύνετε αντί να κάνετε τον ομιλητή να αισθάνεται εκφοβισμό ή δυσφορία.
4. Ο Ενεργητικός ακροατής κάνει Νεύματα
Προσφέροντας στον ομιλητή μερικά απλά νεύματα, δείχνετε ότι καταλαβαίνετε τι λένε. Το νεύμα είναι ένα υποστηρικτικό σύνθημα και δεν σημαίνει απαραίτητα ότι συμφωνείτε με τον ομιλητή. Απλώς δείχνει ότι είστε σε θέση να επεξεργαστείτε το νόημα του μηνύματός του.
5. Δείξτε ενσυναίσθηση
Βεβαιωθείτε ότι ο ομιλητής αντιλαμβάνεται ότι μπορείτε να αναγνωρίσετε τα συναισθήματά του. Δείχνοντας συμπόνια, μπορείτε να συνδεθείτε καλύτερα με τον ομιλητή και να αρχίσετε να δημιουργείτε μια αίσθηση αμοιβαίας εμπιστοσύνης.
6. Κάντε διερευνητικές και ανοιχτού τύπου ερωτήσεις
Αρχικά, κάντε ερωτήσεις ανοιχτού τύπου που δείχνουν ότι έχετε συγκεντρώσει την ουσία των πληροφοριών που έχουν μοιραστεί και τους καθοδηγούν στο να μοιραστούν πρόσθετες πληροφορίες. Βεβαιωθείτε ότι αυτές οι ερωτήσεις δεν μπορούν να απαντηθούν με ένα απλό «ναι» ή «όχι».
Επιπρόσθετα, κάντε άμεσες ερωτήσεις που καθοδηγούν τον ομιλητή να παράσχει περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τις πληροφορίες που έχουν μοιραστεί ή να περιορίσει ένα ευρύ θέμα.
Εφαρμόζοντας τις παραπάνω λεκτικές και μη λεκτικές τεχνικές σε μελλοντικές συνομιλίες, μπορείτε να εργαστείτε για την ανάπτυξη ισχυρότερων σχέσεων και τη διατήρηση περισσότερων πληροφοριών από τις αλληλεπιδράσεις στο χώρο εργασίας σας. Η διαδικασία για να γίνει κάποιος ενεργητικός ακροατής απαιτεί εξάσκηση για να βελτιωθεί και να διατηρηθεί. Όσο περισσότερο χρησιμοποιείτε αυτές τις τεχνικές, τόσο πιο φυσικές θα σας είναι στο μέλλον.
Πηγή: Indeed