Πρόσληψη πωλητή: 3 tips για να διαλέξετε τον καλύτερο

Πρόσληψη πωλητή: 3 tips για να διαλέξετε τον καλύτερο

Η πρόσληψη πωλητή είναι μια διαδικασία που απαιτεί προετοιμασία, έρευνα και ενδελεχής αξιολόγηση της εταιρείας σας.

Η πρόσληψη πωλητή αποτελεί ένα σημάδι ότι η εταιρεία σας αναπτύσσεται. Παράλληλα όμως, μπορεί να είναι μια πρόκληση να εντοπίσετε και να προσλάβετε τον κατάλληλο υποψήφιο. Το κλειδί είναι να προσδιορίσετε το τί είναι επιτυχία για την επιχείρησή σας προτού ξεκινήσετε την διαδικασία αναζήτησης και πρόσληψης.

Τα χαρακτηριστικά της εταιρείας σας παίζουν σημαντικό ρόλο στην διαδικασία πρόσληψης πωλητή. Για παράδειγμα, ένας πωλητής υψηλών επιδόσεων μπορεί να χρειάζεται ραντεβού μόνο με τέσσερα άτομα το μήνα για να κλείσει μία συμφωνία. Από την άλλη πλευρά, μπορεί να βρίσκεστε σε μια εταιρεία μεγάλου όγκου όπου ο πωλητής σας πρέπει να καλεί εν ψυχρώ εκατοντάδες πελάτες την εβδομάδα.

Το να προσδιορίσετε ξεκάθαρα τις ανάγκες σας νωρίς στη διαδικασία πρόσληψης είναι πάρα πολύ σημαντικό. Έτσι, θα μπορείτε να επισημάνετε τις δεξιότητες που αναζητάτε και να ορίσετε τον σωστό μισθό για τη θέση.

Θα μπορείτε επίσης να ενσωματώσετε τον νέο σας υπάλληλο με σαφείς στόχους και να μετρήσετε αποτελεσματικά την απόδοσή του. Παρακάτω έχουμε 3 tips που θα σας διευκολύνουν στην διαδικασία επιλογής και πρόσληψης του καταλληλότερου πωλητή για εσάς και την εταιρεία σας.

1. Να είστε υπομονετικοί

Όταν πρόκειται να προσλάβετε το κατάλληλο άτομο σε ρόλο πωλήσεων, είναι σημαντικό να μην βιαστείτε να πάρετε μια απόφαση. Οι μικρότερες εταιρείες έχουν λιγότερες, πράγμα που σημαίνει μικρότερο περιθώριο λάθους.

Εάν είστε τυχεροί και απομονώσετε τρεις ή τέσσερις από την πρώτη στιγμή, κάντε αρκετές συνεντεύξεις για να έχετε μια καλύτερη εικόνα του ποιοι είναι και πώς θα αποδώσουν. Αλλά μην κάνετε το λάθος να πιεστείτε χρονικά για να προσλάβετε έναν από αυτούς.

2. Η εμπειρία στις πωλήσεις είναι σημαντικότερη από την εμπειρία του γενικότερου επιχειρηματικού κλάδου

Οι διευθυντές προσλήψεων συχνά αναζητούν ενστικτωδώς υποψηφίους στον κλάδο ή τον τομέα τους. Ωστόσο, η γνώση του κλάδου δεν πρέπει πάντα να είναι το κύριο μέλημα.

Πολλοί επιχειρηματίες αισθάνονται ότι ο κλάδος τους είναι μοναδικός, πράγμα το οποίο δεν τους βοηθάει καθόλου. Δώστε έμφαση στον κλάδο των πωλήσεων. Εάν προσλάβετε κάποιον που είναι πολύ καλός στην πώληση εγκυκλοπαιδειών, πιστέψτε ότι μπορεί επίσης να πουλήσει χάλκινες σωληνώσεις.

Επομένως, προτιμήστε την ικανότητα των πωλήσεων πάνω από την εμπειρία του κλάδου. Εξάλλου, είναι πολύ πιο εύκολο να διδαχτεί κανείς τα στοιχεία του κλάδου από ότι το να γίνει αποδοτικός πωλητής.

3. Η πρόσληψη πωλητή συνδέεται άρρηκτα με το μέλλον της εταιρείας

Με τον ίδιο τρόπο που επιδιώκετε συνεχώς νέες επιχειρηματικές πράξεις, κρατήστε ανοιχτή την πόρτα σας για μελλοντικούς υπαλλήλους, ακόμα και όταν δεν προσλαμβάνετε. Οι πιθανότητες είναι ότι ο επόμενος πωλητής σας θα είναι κάποιος που έχετε ήδη γνωρίσει.

Οι καλοί διευθυντές προσλήψεων είναι προορατικοί. Προβλέπουν δηλαδή την ανάγκη, παίρνουν συνεντεύξεις και αναζητούν πιθανούς πωλητές όλη την ώρα, προτού καταστεί επείγον. Οι εμπορικές εκθέσεις, τα project συνεργατών και τα εκπαιδευτικά συνέδρια είναι όλα εξαιρετικά μέρη για να συναντήσετε τον επόμενο αντιπρόσωπο πωλήσεων.

Πηγή: BDC

Τελευταία Νέα

Κατεβάστε την εφαρμογή μας

Phaedon Wallace

Τελειόφοιτος Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΠΑΔΑ με κατεύθυνση Marketing και αρθρογράφος στο Business Review Greece. Αρθρογραφεί με τετραετή εμπειρία κυρίως για θέματα productivity, marketing και ψυχολογίας. Επιπλέον, διαθέτει εμπειρία σε social media management και SEO. Κατέχει πτυχία Αγγλικών, Γερμανικών και Ιταλικών. Είναι ένας άνθρωπος που του αρέσει η αναζήτηση, αναγνωρίζει την σημασία της ψυχικής υγείας, του αρέσει η ομαδική δουλειά, είναι υποστηρικτικός και δεν παύει να εξελίσσεται τόσο στην επαγγελματική του σταδιοδρομία, όσο και στην καθημερινή του ζωή.