Οι 10 πιο συνήθεις δυσκολίες εργασιακού περιβάλλοντος 

Οι 10 πιο συνήθεις δυσκολίες εργασιακού περιβάλλοντος 

δυσκολίες εργασιακού περιβάλλοντος

Οι δυσκολίες εργασιακού περιβάλλοντος μπορούν να επηρεάσουν αρκετά την επίδοση και τις σχέσεις των υπαλλήλων. 

Είναι πολλές φορές η αιτία για την κακή σχέση μεταξύ των υπαλλήλων αλλά και με τον προϊστάμενο. 

Δεν είναι τυχαίο ότι, όπου οι δυσκολίες αυτές επικρατούν, το ποσοστό των παραπόνων αυξάνεται και οι υπάλληλοι αποχωρούν. 

Πολλές από αυτές τις δυσκολίες είναι ίδιες σε πολλές εταιρίες, οι οποίες δημιουργούν πλέον ένα αβέβαιο εργασιακό περιβάλλον. 

Αυτές είναι οι 10 πιο συνήθεις δυσκολίες εργασιακού περιβάλλοντος

Οι δυσκολίες εργασιακού περιβάλλοντος είναι κοινές σχεδόν σε όλες τις επιχειρήσεις και τις οργανώσεις.

1. Ανεπαρκής Εκπαίδευση υπαλλήλων

Η έλλειψη εκπαίδευσης οδηγεί σε μια σειρά προβλημάτων στο χώρο εργασίας.  

Οι περισσότεροι υπάλληλοι δεν επιθυμούν απλά να εργάζονται, αλλά και να μαθαίνουν νέα πράγματα παράλληλα. 

Για κάθε θέση εργασίας, ο υπάλληλος πρέπει να εκπαιδεύεται και να ξέρει πως αυτή λειτουργεί. 

Αν αυτό όμως δεν γίνεται, ο υπάλληλος δεν θα γνωρίζει τι ακριβώς πρέπει να κάνει, γεγονός που επηρεάζει την απόδοσή του. 

Αν ένας υπάλληλος δεν ξέρει τι πρέπει να κάνει, τότε σίγουρα θα κάνει πολλά λάθη και θα νιώθει αβεβαιότητα. 

Σε αυτή την περίπτωση, η εταιρία είτε δεν ξέρει πως να εκπαιδεύει είτε δεν βλέπει την εκπαίδευση ως επένδυση. 

2. Μη ευέλικτο ωράριο 

Τα απρόοπτα στην καθημερινότητα μας απαιτούν να ζητήσουμε από τον εργοδότη μας μια μέρα άδεια ή δύο ώρες λιγότερες. 

Τι γίνεται όμως αν δεν υπάρχει περίπτωση ή είναι δύσκολο να γίνει κάτι τέτοιο; 

Η ανελαστικότητα ωραρίου μπορεί να οδηγήσει σε ψηλά επίπεδα άγχους και να επηρεάσει την απόδοση των εργαζομένων. 

Συγκεκριμένα μπορεί να επηρεάσει την συμπεριφορά του με τους συναδέλφους ή τους πελάτες, αν η ανελαστικότητα αυτή παραμένει. 

Στην αντίθετη περίπτωση, ο εργαζόμενος θα νιώθει ευγνωμοσύνη για κάθε φορά και θα το ανταποδίδει με την επίδοσή του. 

3. Ανισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής 

Η εξισορρόπηση της ισορροπίας επαγγελματικής και προσωπικής ζωής είναι δύσκολη.  

Οι πολλές ώρες εργασίας δεν αφήνουν χώρο για προσωπική ζωή και καταναλώνουν το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας. 

Όταν υπάρχουν προϊστάμενοι οι οποίοι απαιτούν από τους υπαλλήλους τους να δουλεύουν τόσο πολύ, οι επιπτώσεις είναι πολλές. 

Πρώτα από όλα, αν αυτό γίνεται συνέχεια, η απόδοση των εργαζομένων με την πορεία του χρόνου θα μειωθεί. 

Επίσης δεν είναι λίγες οι φορές όπου η προσωπική τους ζωή μπαίνει σε δεύτερη μοίρα, γεγονός πολύ καταπιεστικό. 

Το γεγονός αυτό είναι μια από τις πιο γνωστές δυσκολίες εργασιακού περιβάλλοντος με αντίκτυπο την προσωπική ζωή των υπαλλήλων. 

4. Έλλειψη κινήτρων 

Η παροχή κινήτρων έχει την ικανότητα να βελτιώνει τόσο την απόδοση των εργαζομένων στην δουλειά όσο και την ψυχολογία τους. 

Κάθε εργασιακό περιβάλλον πρέπει δίνει κίνητρα που να κινητοποιούν τους εργαζομένους, όπως περισσότερες άδειες, μπόνους και αμοιβή. 

Αν όμως δεν υπάρχουν κίνητρα, οι υπάλληλοι δεν έχουν παραπάνω λόγους να δουλέψουν περισσότερο και με όρεξη. 

Το γεγονός αυτό, επηρεάζει την ίδια την εταιρία αρνητικά εκτός αν καταλάβει την αξία των κινήτρων. 

5. Η Έλλειψη Επικοινωνίας: από τις πιο γνωστές δυσκολίες εργασιακού περιβάλλοντος 

Η έλλειψη επικοινωνίας είναι ένα κοινό πρόβλημα στην δουλειά, και χωρίς αυτή οι εργαζόμενοι δεν μπορούν να συνεργαστούν. 

Σκοπός της επικοινωνίας είναι οι εργαζόμενοι να γνωρίζουν τι αναμένεται από αυτούς. 

Μέσω της επικοινωνίας αναφέρονται όλα όσα πρέπει να διορθωθούν και να γίνουν. 

Σε αντίθετη περίπτωση, η κακή επικοινωνία θα βλάψει την παραγωγικότητα και θα οδηγήσει σε περισσότερα λάθη. 

Επομένως είναι σημαντικό οι επιχειρήσεις να βρουν τρόπους βελτίωσης σε αυτόν τον τομέα. 

δυσκολίες εργασιακού περιβάλλοντος

6. Έλλειψη εμπιστοσύνης 

Όταν αναφερόμαστε σε δυσκολίες εργασιακού περιβάλλοντος, μια από αυτές είναι η έλλειψη εμπιστοσύνης. 

Είναι πολύ σημαντικό για έναν υπάλληλο να έχει εμπιστοσύνη στον εργοδότη του και στην εταιρία που δουλεύει. 

Όταν πρόκειται για προκλήσεις και λύσεις στο χώρο εργασίας, τα θέματα εμπιστοσύνης μπορεί να είναι ένα από τα πιο δύσκολα να επιλυθούν.  

Αυτό συμβαίνει επειδή η εμπιστοσύνη γενικά διαβρώνεται μέσα σε μια χρονική περίοδο και χρειάζεται χρόνος για να την ξανακερδίσουμε. 

7. Μικρή αναγνώριση  

Είναι φυσικό οι άνθρωποι να θέλουν να αναγνωρίζονται για τη σκληρή δουλειά που κάνουν.  

Η αναγνώριση της προσφοράς ενός υπαλλήλου στην δουλειά είναι μια αμοιβή για αυτόν. 

Ακόμα και για τις πιο μικρές λεπτομέρειες, η αυτοεκτίμηση του εργαζομένου τονώνεται αν δεχτεί συγχαρητήρια. 

Στην αντίθετη περίπτωση, ο εργαζόμενος δεν είναι σίγουρος για την δουλειά του και έχει ανασφάλειες. 

Σε περίπτωση που ξέρει ότι έχει κάνει πολύ καλή δουλειά και δεν παίρνει τα εύσημα που αξίζει, θα νιώσει αδικημένος. 

8. Σύγκρουση προσωπικού 

Όταν σε ένα εργασιακό περιβάλλον υπάρχουν άνθρωποι οι οποίοι προκαλούν προβλήματα στους συναδέλφους τους, τότε οι συγκρούσεις είναι γεγονός. 

Αυτό δείχνει ότι η κουλτούρα της εταιρίας παραβλέπει τις σχέσεις των εργαζομένων μεταξύ τους αλλά και με τον εργοδότη τους. 

Οι συγκρούσεις συμβαίνουν γιατί δεν υπάρχει σωστή συνεννόηση, ίδιες απόψεις και συμφέροντα.  

Αν αποτελούν συχνό φαινόμενο, τότε το εργασιακό περιβάλλον θεωρείται τοξικό και η συνύπαρξη σε αυτό αρκετά δύσκολη. 

9. Μηδαμινές πιθανότητες ανάπτυξης και ανέλιξης  

Οι στόχοι που έχουν όλοι οι υπάλληλοι μπορεί να είναι διαφορετικοί, η ανάπτυξη και η ανέλιξη όμως είναι το ίδιο για όλους. 

Θέλουν να αξιοποιήσουν πολλές ευκαιρίες που θα τους κάνουν να πετύχουν τους στόχους τους. 

Αν όμως οι ευκαιρίες αυτές δεν τους δίνονται τότε μένουν στάσιμοι στην ίδια θέση εργασία. 

Όταν ένα εργασιακό περιβάλλον δεν προσφέρει δυνατότητες βελτίωση των δεξιοτήτων και των γνώσεων των υπαλλήλων του, θεωρείται προβληματικό.  

10. Έλλειψη Τεχνολογίας 

Οι εργαζόμενοι σήμερα είναι πιο παραγωγικοί από ποτέ στην δουλειά τους και σε όσα έχουν να κάνουν. 

Ο αντίκτυπος της τεχνολογίας στην εργασία και στην επικοινωνία, έχει αυξήσει εκθετικά τον ρυθμό παραγωγής και την ταχύτητα με την οποία αναπτύσσονται οι επιχειρήσεις.  

Οι γνώσεις πάνω στην τεχνολογία και η χρήση τεχνολογικού εξοπλισμού αποτελούν σημαντικό πόρο για μια επιχείρηση. 

Την κάνουν πιο ανταγωνιστική στον κλάδο της και σε πολλές περιπτώσεις μπορούν να μειώσουν τα κόστη της. 

Οι δυσκολίες εργασιακού περιβάλλοντος περιλαμβάνουν και την περίπτωση όπου η επιχείρηση δεν έχει επενδύσει στην τεχνολογία

Αυτό είναι κάτι που σίγουρα δυσκολεύει το έργο της, όπως και όλα τα προηγούμενα.

Αν η κάθε επιχείρηση, δεν λαμβάνει υπόψη όλα τα παραπάνω, τότε μειώνει την αποδοτικότητα των εργαζομένων, άρα και της ίδιας. 

Για αυτό μια επειχείρηση που θέλει να είναι αποδοτική και να έχει ένα υγιές εργασικό περιβάλλον πρέπει να επενδύσει στην τεχνολογία και να εξαλείψει όλες τις δυσκολίες που αναφέραμε.

δυσκολίες εργασιακού περιβάλλοντος

Οι δυσκολίες εργασιακού περιβάλλοντος είναι μέρος κάθε εταιρίας. 

Πάντα θα υπάρχουν προβλήματα σε μεγαλύτερο ή σε μικρότερο βαθμό που θα ευθύνονται για την συμπεριφορά των υπαλλήλων και την απόδοση της εταιρίας ή της επιχείρησης.

Παρόλα αυτά, πάντα θα υπάρχουν ευκαιρίες για να διορθωθούν και να βοηθήσουν την επιχείρηση να αυξήσει την αποδοτικότητα και παραγωγικότητα της. 

Πηγή: Zoomshift

Μαρίνα Δημητρή

Απόφοιτη Διοίκησης Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής με κατεύθυνση Management, Web Content Writer και Αρχισυντάκτρια του Business Review Greece. Γράφει και επιμελείται άρθρα για Επιχειρηματικότητα, HR, Marketing και Digital Marketing στο Business Review Greece. Παράλληλα δημιουργεί περιεχόμενο για φοιτητές Διοίκησης Επιχειρήσεων για να τους βοηθήσει στην καλύτερη και ευκολότερη κατανόηση επιχειρηματικών ορολογιών. Απολαμβάνει την ομαδική εργασία και προσωπικός της στόχος είναι να αποκτά και να αναπτύσσει όλο και περισσότερες γνώσεις και δεξιότητες στον τομέα των επιχειρήσεων.