Η Startup Coffe-eco, του Κύπριου ιδρυτή και CEO Αλέξη Πάντζιαρου και του Έλληνα συνιδρυτή Μάριου Βλαχογιάννη, με έδρα την Πάτρα, κέρδισε μια σπουδαία διάκριση σε παγκόσμιο διαγωνισμό!
Πιο συγκεκριμένα η Ελληνική Startup κέρδισε την τρίτη θέση στην κατηγορία “Best Ingredient Innovation (B2B). Η συγκεκριμένη κατηγορία ήταν ουσιαστικά για την καλύτερη καινοτομία φυτικών συστατικών που στοχεύουν στην αγορά B2B
Κριτήρια επιλογής στη συγκεκριμένη κατηγορία ήταν η μοναδικότητα, η καινοτομία, η θετική επίδραση και η βιωσιμότητα.
Η συγκεκριμένη διάκριση αποδυκνύει πως η Cofee-Eco παρέχει ένα από τα καλύτερα B2B Vegan προϊόντα σε ολόκληρο τον κόσμο!
Αξίο αναφοράς ότι η Cofee-Eco ήταν επίσης υποψήφια σε άλλες δύο κατηγορίες του διαγωνισμού. Οι κατηγορίες αυτές ήταν οι Best in Cosmetics και Sustainability.
Στην κατηγορία Best Ingredient Innovation την πρώτη θέση κατέλαβε η Givaudan και την δεύτερη η YUMGO.
H Givaudan χρησιμοποιεί την Primelock+. Πρόκειται για μια μοναδική τεχνολογία που μιμείται το πραγματικό λίπος κρέατος για να νοστιμήσει το φυτικό μπιφτέκι.
Το YUMGO δημιουργεί φυτικές λύσεις για να αντικαταστήσει το ασπράδι αυγού, τον κρόκο αυγού και ολόκληρο το αυγό σε όλες τις συνταγές. Τα προϊόντα της ειναι 100% φυτικής προέλευσης, χωρίς αλλεργιογόνα, με 99% μείωση του CO2 έναντι των αυγών.
Ο διαγωνισμός International V-Label Awards
Σε έναν κόσμο που οι καταναλωτές συνειδητοποιούν τον αντίκτυπο των επιλογών τους, η βιομηχανία Plant Based αναπτύσσεται με ταχείς ρυθμούς.
Ενσωματώνοντας τις αξίες της βιωσιμότητας και του κοινωνικού αντίκτυπου, η V-Label είναι η κορυφαία σφραγίδα πιστοποίησης για vegan προϊόντα.
Ως ηγέτης του κλάδου, η V-Label χορηγεί και ηγείται των International V-Label Awards, το πρώτο πρόγραμμα βραβείων στο είδος του, με στόχο την αναγνώριση της καινοτομίας, του θετικού αντίκτυπου και της βιωσιμότητας στον τομέα των Plant Based προϊόντων.
Η συμμετοχή στο συγκεκριμένο διαγωνσιμό ήταν μεγάλη φέτος. Συγκεκριμένα υπήρχαν 260 συμμετοχές από περισσότερες από 30 χώρες σε όλο τον κόσμο. Μέσα σε αυτές συμπεριλαμβάνονταν από γνωστές διεθνείς μάρκες μέχρι αναδυόμενες startups.
Κοινός γνώμονας όλων αυτών των εταιρειών η αποστολή τους να οδηγούν το vegan κίνημα και να μεταμορφώνουν τη βιομηχανία τροφίμων.
Τι κάνει η Cofee-eco
Η Coffe-eco έχει σχεδιάσει και αναπτύξει μια ολιστική προσέγγιση προκειμένου να επαναχρησιμοποιήσει το 100% των απορριμμάτων καφέ (προσέγγιση μηδενικών αποβλήτων) και να παράγει διάφορα προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας.
Απομονώνει αυτά τα αντιοξειδωτικά από τα υπολείμματα καφέ μετά από διαδικασίες εκχύλισης, τα οποία χρησιμοποιούνται ως φυσικά συστατικά για τη βιομηχανία καλλυντικών.
Η εφαρμοσμένη καινοτομία είναι βασικός πυλώνας ανάπτυξης για την Coffe-eco και συνεχίζει την ανάπτυξή της προς αυτή τη κατεύθυνση.
Έτσι προχώρησε στην ανάπτυξη ακόμα δύο προϊόντων ακολουθώντας τις αρχές της κυκλικής οικονομίας και του upcycling. Έχει σχεδιάζει και παράγει πρώτες ύλες για καλλυντικά από παραπροϊόντα παραγωγής μπύρας και κρασιού.
Όπως λέει και ο ιδρυτής της Coffee-Eco Αλέξης Πάντζιαρος, “με αυτά τα προιόντα κλείνει η οικογένεια των πρώτων υλών καφές – μπυρα – κρασί για όλες τις στιγμές της ημέρας!”
Πώς ξεκίνησε η εταιρεία;
Η εταιρία Coffe-Eco ξεκίνησε το 2016 μετά από μια συνάντηση των 2 συνιδρυτών της από τη σχολή χημικών μηχανικών στην Πάτρα.
Από τις αρχές του 2013, σχεδόν μια 10ετία τώρα, ο διδακτορικός φοιτητής τότε Αλέξης Πάντζιαρος είχε ως σκοπό στην έρευνά του την επεξεργασία αγροτοβιομηχανικών αποβλήτων (υπολείμματα τα οποία παράγονται κατά τη διαδικασία τελικών προϊόντων τροφίμων). Είχε ως βασικό σκοπό την ανάπτυξη οικονομικών μοντέλων τα οποία να μπορούν να στηρίξουν την ανάπτυξη ενός επιχειρηματικού πλάνου.
Κάπου στα μέσα του 2016 και ενώ είχαν δοκιμαστεί υπολείμματα ελαιοτριβείου διφασικού και τριφασικού και υπολείμματα στέμφυλων, ο Αλέξης Πάντζιαρος συνάντησε το Μάριο Βλαχογιάννη.
Μαζί ξεκίνησαν πλέον τις δοκιμές για τα υπολείμματα καφέ espresso οι οποίες έδειχναν να έχουν όλα τα επιθυμητά αποτελέσματα.
Βοηθητική πηγή: awards.v-label.com