Ποιοι είναι οι 3 τύποι καινοτομίας;

Ποιοι είναι οι 3 τύποι καινοτομίας;

Η αδιαμφισβήτητη αξία της καινοτομίας

Η καινοτομία είναι ένα σημαντικό μέρος πολλών επιχειρηματικών διαδικασιών, ειδικά για όσους βρίσκονται σε ανταγωνιστικές βιομηχανίες. Μπορεί να βοηθήσει στη διατήρηση του μεριδίου αγοράς, την προσέγγιση νέων πελατών και στη αύξηση των κερδών.

Η γνώση για τους διάφορους τύπους καινοτομίας και τον τρόπο εφαρμογής τους μπορεί να σας βοηθήσει να προωθήσετε την καριέρα σας σε πολλούς κλάδους.

Σε αυτό το άρθρο, εξηγούμε τους τρεις τύπους καινοτομίας και που αξιοποιείται καλύτερα ο καθένας.

Τι ορίζουμε ως καινοτομία;

Καινοτομία είναι η διαδικασία δημιουργίας ενός νέου προϊόντος ή μεθόδου για κάποια πτυχή μιας επιχείρησης, όπως ένα προϊόν, μια διαδικασία ή μια στρατηγική.

Υπάρχουν δύο κύριοι τρόποι κατηγοριοποίησης του τρόπου με τον οποίο μια επιχείρηση εφαρμόζει την καινοτομία, η πρωτοποριακή και η σταδιακή. Η πρωτοποριακή είναι μια μεγάλη, άμεση αλλαγή που εφαρμόζει μια εταιρεία στις διαδικασίες της, ενώ η σταδιακή επέρχεται πιο αργά.

Η καινοτομία μπορεί να έχει σημαντικά οφέλη για μια επιχείρηση, όπως το να:

  • Βελτιώνει τις σχέσεις μεταξύ των εργαζομένων
  • Μειώνει τα κόστη της επιχείρησης
  • Αυξάνει τις πωλήσεις
  • Βελτιώνει τις σχέσεις με τους πελάτες
  • Ενισχύει τη θέση της επιχείρησης στην αγορά

Πως σχετίζεται το comfort zone μας με την καινοτομία; / Sterling Hawkins / TEDx

Οι 3 τύποι καινοτομίας

1. Προϊοντική

Η προϊοντική καινοτομία εφαρμόζεται όταν μια εταιρεία δημιουργεί:

  1. Ένα νέο προϊόν
  2. Ένα νέο χαρακτηριστικό για ένα υπάρχον προϊόν ή
  3. Μια πρόοδο σε ένα υπάρχον χαρακτηριστικό του προϊόντος

Ο στόχος αυτής της καινοτομίας είναι να βελτιώσει την εμπειρία του πελάτη λύνοντας ένα πρόβλημα με έναν νέο ή μοναδικό τρόπο. Το κίνητρο είναι συχνά οι τεχνολογικές εξελίξεις, αλλά και οι εξελισσόμενες ανάγκες των πελατών και οι “ξεπερασμένοι” μέθοδοι.

Η προϊοντική καινοτομία ξεκινά συνήθως με την έρευνα που στοχεύει στην εύρεση νέων ευκαιριών για την πρόοδο, και πώς μια εταιρεία μπορεί να αξιοποιήσει αυτές τις ευκαιρίες για να ωφελήσει τους πελάτες της.

Παραδείγματα των διαφορετικών πτυχών της προϊοντικής καινοτομίας υπάρχουν στα κινητά τηλέφωνα:

  • Η ενημέρωση σε έναν τύπο τηλεφώνου είναι ένα νέο προϊόν
  • Η δυνατότητα χρήσης του προσώπου σας για ξεκλείδωμα του κινητού σας είναι μια νέα δυνατότητα για ένα υπάρχον προϊόν
  • Η προσθήκη της πιο πρόσφατης υπηρεσίας κινητής τηλεφωνίας είναι μια πρόοδος σε μια υπάρχουσα λειτουργία

2. Διαδικαστική

Η διαδικαστική καινοτομία είναι όταν μια εταιρεία αναπτύσσει μια μέθοδο για τη δημιουργία του προϊόντος ή της υπηρεσίας της. Αυτός ο τύπος καινοτομίας είναι συχνά λιγότερο ορατός στους καταναλωτές ή τους πελάτες. Παρόλο αυτά, μπορεί να κάνει μεγάλη διαφορά για τις εταιρείες που την χρησιμοποιούν.

Συχνά, η διαδικαστική καινοτομία οδηγεί σε ταχύτερη παραγωγή, μεγαλύτερη απόδοση και λιγότερες σπατάλες χρόνου και πόρων. Μπορεί να είναι πιο εμφανής στις μεταποιητικές βιομηχανίες, αλλά οι εταιρείες που παρέχουν μια υπηρεσία μπορούν επίσης να καινοτομήσουν τις διαδικασίες τους.

Για παράδειγμα, μια εταιρεία που προσφέρει υπηρεσίες σχεδιασμού ιστοσελίδων για πελάτες μπορεί να ανακαλύψει ότι παράγει καλύτερους ιστότοπους γρηγορότερα δημιουργώντας μια νέα, καινοτόμα διαδικασία.

Ο αριθμός των εργαζομένων που εμπλέκονται στη διαδικασία δεν αλλάζει. Αλλά, δημιουργούν ιστοσελίδες πιο αποτελεσματικά χρησιμοποιώντας νέες μεθόδους, γεγονός που οδηγεί σε αυξημένη ικανοποίηση των πελατών.

Στον τομέα της μεταποίησης, αυτή η καινοτομία μπορεί να περιλαμβάνει ένα εργοστάσιο που δημιουργεί μια νέα ροή εργασίας για την κατασκευή προϊόντων, ή μια επένδυση σε έναν νέο τύπο μηχανημάτων που εξορθολογίζει τη διαδικασία παραγωγής.

Ο κόσμος των startups / Σάκης Τριανταφυλλάκης / Business Talks Podcast

3. Καινοτομία επιχειρηματικού μοντέλου

Η καινοτομία επιχειρηματικού μοντέλου είναι μια από τις πιο σύνθετες έννοιες στην καινοτομία, καθώς περιλαμβάνει την αλλαγή του τρόπου λειτουργίας μιας επιχείρησης συνολικά. Η καινοτομία ενός νέου επιχειρηματικού μοντέλου μπορεί να είναι απαιτητική. Όμως, τα οφέλη μπορεί να υπερβαίνουν κατά πολύ την προσπάθεια που χρειάζεται.

Είναι κοινή μεταξύ των startup εταιρειών, επειδή συνήθως δοκιμάζουν μερικές μεθόδους επιχειρηματικής δραστηριότητας, ενώ προσπαθούν να προσδιορίσουν ποια είναι η καλύτερη.

Μια εταιρεία μπορεί να αποφασίσει ότι θέλει να δημιουργήσει βιντεοπαιχνίδια αντί να παράγει ταινίες κινουμένων σχεδίων. Αν και μπορεί να υπάρχουν κάποιες παρόμοιες πτυχές, ο τρόπος με τον οποίο η επιχείρηση εμπορεύεται, πουλά και διανέμει τα προϊόντα διαφέρει πολύ.

Αυτή η μετατόπιση μπορεί να χρειαστεί χρόνο για να εκτελεστεί, αλλά ένας ηγέτης μπορεί να προβλέψει ότι η αλλαγή μπορεί να δημιουργήσει μεγαλύτερη παραγωγικότητα και υψηλότερα κέρδη.

Ένα άλλο παράδειγμα είναι μια startup εταιρεία που έχει δύο σχέδια τιμολόγησης για το λογισμικό της και χρησιμοποιεί έρευνα και ανάλυση μετά από έξι μήνες λειτουργίας για να αποφασίσει ότι η δεύτερη επιλογή είναι καλύτερη από την αρχική.

Πηγή: Indeed

Τελευταία Νέα

Κατεβάστε την εφαρμογή μας

Phaedon Wallace

Τελειόφοιτος Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΠΑΔΑ με κατεύθυνση Marketing και αρθρογράφος στο Business Review Greece. Αρθρογραφεί με τετραετή εμπειρία κυρίως για θέματα productivity, marketing και ψυχολογίας. Επιπλέον, διαθέτει εμπειρία σε social media management και SEO. Κατέχει πτυχία Αγγλικών, Γερμανικών και Ιταλικών. Είναι ένας άνθρωπος που του αρέσει η αναζήτηση, αναγνωρίζει την σημασία της ψυχικής υγείας, του αρέσει η ομαδική δουλειά, είναι υποστηρικτικός και δεν παύει να εξελίσσεται τόσο στην επαγγελματική του σταδιοδρομία, όσο και στην καθημερινή του ζωή.

Ίσως σας ενδιαφέρει