Καθώς ο Ιούνιος φτάνει στο τέλος του και έρχεται ο Ιούλιος, το 2023 έχει φτάσει στα μισά του δρόμου. Αυτό σημαίνει ότι ήρθε η ώρα να ελέγξετε τους βασικούς δείκτες απόδοσης ή αλλιώς KPI.
Οι ηγέτες που πρέπει να βεβαιωθούν ότι είναι σε καλό δρόμο με τους οικονομικούς τους στόχους, πρέπει επίσης να αισθάνονται ελεύθεροι να ανανεώσουν τους στόχους τους.
Ο καλύτερος τρόπος μέτρησης της απόδοσης είναι τα KPI. Τα KPI είναι δείκτες που χρησιμοποιούνται για τη μέτρηση των επιχειρηματικών στόχων και της συνολικής προόδου μιας εταιρείας.
Τα KPI παρέχουν εστίαση στη στρατηγική και λειτουργική βελτίωση, δημιουργούν μια αναλυτική βάση για τη λήψη αποφάσεων και βοηθούν στην εστίαση της προσοχής σε ό,τι έχει μεγαλύτερη σημασία.
Πολλά περιστρέφονται γύρω από τις οικονομικές επιδόσεις -όπως τα έσοδα, το μεικτό περιθώριο κέρδους και το μερίδιο αγοράς, όπως επίσης το μάρκετινγκ, οι πωλήσεις και οι πελάτες.
Η δυνατότητα αντικειμενικής και πρακτικής μέτρησης είναι πρωταρχικής σημασίας σε αυτές τις μετρήσεις.
«Δεν μπορείς να διαχειριστείς αυτό που δεν μπορεί να μετρηθεί», λέει ο Joe Galvin, επικεφαλής ερευνητής στον οργανισμό Vistage, παραθέτοντας το ρητό που συχνά αποδίδεται στον διάσημο σύμβουλο Management Peter Drucker.
Αντί να περιμένουν μέχρι το τέλος του έτους για να κάνουν τον απολογισμό τους, οι ηγέτες των επιχειρήσεων μπορούν να ελέγξουν εξονυχιστικά τα KPI τους στο μέσο της διαδρομής, για να μετρήσουν τι λειτουργεί και τι χρειάζεται βελτίωση.
Πάμε να δούμε με ποιούς τρόπους μπορεί να συμβεί αυτό!
Δώστε έμφαση στα KPI που σχετίζονται με τις ταμιακές ροές
Οι χρηματοοικονομικοί δείκτες είναι, ξεκάθαρα, το επίκεντρο των επιχειρήσεων που ελπίζουν να αναπτυχθούν.
Αλλά οι ηγέτες των μικρών επιχειρήσεων έχουν διάφορες άλλες μετρήσεις να διαχειριστούν, λέει ο Lilac Bar David, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της τραπεζικής πλατφόρμας μικρών επιχειρήσεων Lili. Συγκεκριμένα, αυτοί οι ηγέτες θα πρέπει να επικεντρωθούν στις ταμειακές ροές.
“Πρέπει να καταλάβουν εάν τα μετρητά που προέρχονται από την επιχείρησή τους είναι επαρκή. Χρειάζεται επιπλέον κεφάλαιο κίνησης; Χρειάζεται ένα πρόσθετο προϊόν ταμειακών ροών, είτε πρόκειται για πίστωση είτε για κάθε άλλο προϊόν;” λέει ο David.
Αυτό μπορεί να οδηγήσει τους ηγέτες των μικρών επιχειρήσεων να συνειδητοποιήσουν ότι πρέπει να επαναδιαπραγματευτούν τους όρους με τους πελάτες ή τους προμηθευτές για να επιταχύνουν τις ταμειακές ροές.
Ή, εάν η επιχείρηση πάει καλά, θα μπορούσαν να εξετάσουν το ενδεχόμενο να επενδύσουν αυτά τα χρήματα πίσω στην επιχείρηση.
Δώστε σημασία στο Ανθρώπινο Δυναμικό
Οι αριθμοί έχουν σημασία. Aλλά ιδιαίτερα τώρα, οι ηγέτες δεν πρέπει να παραβλέπουν τα KPI που σχετίζονται με το προσωπικό, λέει ο Galvin. Η εύρεση ταλέντων αποτελεί βασικό μέλημα για τις μικρές επιχειρήσεις.
Όμως, οι ηγέτες δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν το μισό του έτους για να αξιολογήσουν τις ανάγκες σε αριθμό εργαζομένων και την απόδοση τους, προσθέτει ο Cohn.
“Ένα ενδιάμεσο check-in είναι επίσης μια καλή ευκαιρία για να θέσετε τις ερωτήσεις: “Πού βρισκόμαστε; Πώς τα πάμε προς την επίτευξη αυτών των στόχων;”. Αυτό θα πρέπει να συνοδευτεί και με επανεστίαση των ανθρώπων στους στόχους», λέει ο Cohn.
Τόσο ο Galvin όσο και ο Cohn συνιστούν να γίνουν κατανοητά και προσβάσιμα τα KPI σε κάθε εργαζόμενο τώρα και καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Επίσης, πρέπει να διευκρινιστεί για τον καθένα ο ρόλος που διαδραματίζει στην εκτέλεσή τους.
“Οι εργαζόμενοι θέλουν, βασικά, δύο πράγματα. Να γνωρίζουν ότι η δουλειά τους είναι πολύτιμη και σημαντική και ότι συμβάλλουν σε κάτι μεγαλύτερο από τους εαυτούς τους. Και εκεί είναι που αυτές οι μετρήσεις μπαίνουν στο παιχνίδι”, προσθέτει ο Galvin.
Μη φοβάστε να επανεξετάσετε και να προσθέσετε KPI
Επανεξετάζοντας τα KPI τους, οι ηγέτες μπορούν να διαπιστώσουν αν αυτά που αποφάσισαν να μετρήσουν στην αρχή του έτους πρέπει να τροποποιηθούν ή να επεκταθούν. Αν βλέπουν την ευκαιρία να προσθέσουν ή να αλλάξουν ένα KPI, δεν πρέπει να φοβούνται να το κάνουν.
Αν και έχει αξία να «βαδίζουμε στην ίδια κλίμακα χρόνο με το χρόνο» για τη συλλογή ιστορικών δεδομένων, η παρακολούθηση κάτι νέου θα μπορούσε να αποσπάσει νέες, χρήσιμες γνώσεις».
Όπως κάθε KPI, οι νέες προσθήκες πρέπει να είναι όλες συγκεκριμένες, μετρήσιμες, σχετικές και εφικτές και θα πρέπει να συνδέονται άμεσα με το συνολικό στρατηγικό σχέδιο της εταιρείας, προσθέτει ο Galvin.
«Τελικά, ο ηγέτης πρέπει να αποφασίσει τι θέλει. Σε τι θέλει να επικεντρωθεί η επιχείρηση και πού θέλει να την πάει».