Διατήρηση πελατών: 7 tips για να σας προτιμούν συνεχώς οι πελάτες σας στις αγορές τους.

Διατήρηση πελατών: 7 tips για να σας προτιμούν συνεχώς οι πελάτες σας στις αγορές τους.

διατήρηση πελατών

Αν η απόκτηση πελατών είναι μερικές φορές, μια φορά δύσκολη, η προτίμηση και η διατήρηση πελατών, είναι ακόμα πιο δύσκολη.

Οι πελάτες για πολλές επιχειρήσεις είναι ένα θέμα που συνήθως απασχολεί πολύ, για αυτό και προσπαθούν πολύ για να τους προσεγγίσουν. Ακόμα πιο δύσκολο όμως, είναι να τους κάνουν να γυρνάνε συνέχεια πίσω και να τους προτιμούν για τις αγορές τους.

Ανάλογα με τον κλάδο στον οποίο βρίσκεστε και την τιμή των προϊόντων σας, μπορεί να χρειαστούν εβδομάδες ή μήνες για να ενθαρρύνετε έναν πελάτη να συνεργαστεί με την επωνυμία σας. Ακόμα κι αν είστε στον κλάδο λιανικής όπου οι παρορμητικές αγορές είναι ο κανόνας, η πρώτη αγορά είναι πάντα η πιο δύσκολη.

Παρόλα αυτά όμως, πάντα υπάρχει λύση η οποία μπορεί να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να λύσουν αυτό το θέμα.

Σε αυτό το άρθρο λοιπόν, θα μάθουμε 7 tips για σας προτιμούν συνεχώς οι πελάτες σας.

Ας δούμε πρώτα όμως τι είναι η διατήρηση πελατών;

διατήρηση πελατών
διατήρηση πελατών

Διατήρηση πελατών: Τι ακριβώς είναι και γιατί είναι σημαντικό;

Διατήρηση πελατών είναι όταν μια επιχείρηση καταφέρνει να έχει πελάτες οι οποίοι κάνουν συνέχεια αγορές υπηρεσιών ή προϊόντων από αυτή.

Πως μπορεί πρακτικά μια επιχείρηση να υπολογίσει αυτούς τους πελάτες;

Η απάντηση είναι μέσω του CRR (Customer Retention Rate) ή αλλιώς ποσοστό διατήρησης πελατών, για το οποίο έχουμε γράψει αναλυτικά σε άλλο άρθρο στο Business Review Greece, το οποίο μπορείς να διαβάσεις εδώ.

Οι πελάτες αυτοί λοιπόν, γίνονται πιστοί υποστηρικτές της επωνυμίας και ψωνίζουν τακτικά από σας με την πάροδο του χρόνου.

Σύμφωνα με τη Constant Contact, η διατήρηση πελατών είναι τόσο σημαντική γιατί:

  • Οι επιχειρήσεις ευδοκιμούν με τη διατήρηση πελατών: Ένας από τους σημαντικότερους λόγους για τους οποίους είναι σημαντικό να επαναλαμβάνονται οι επιχειρήσεις είναι ότι οι περισσότερες επιχειρήσεις διατηρούνται με τη βοήθεια πιστών πελατών που τους προτιμούν τακτικά.

  • Διαφημίζονται από τους ίδιους τους πελάτες με την μέθοδο από στόμα σε στόμα (Word of mouth marketing): Οι πιστοί πελάτες συχνά προωθούν την επιχείρησή σας δωρεάν. Μόλις ένας πελάτης βρει μια εταιρεία η επιχείρηση που αγαπά και συχνάζει, είναι πολύ πιο πιθανό να προωθήσει την επιχείρηση σε γνωστούς και φίλους και μέσα από τα social media.

  • Περισσότερα έσοδα: Οι πελάτες είναι πιο πιθανό να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα σε επιχειρήσεις που πιστεύουν ότι μπορούν να εμπιστευτούν και να βασιστούν. Για αυτό και προτιμούν να δώσουν τα χρήματα τους σε επιχειρήσεις που αξίζουν.

  • Πρόθυμοι πελάτες: Οι επαναλαμβανόμενοι πελάτες είναι συχνά πιο εύκολο να αγοράσουν από εσάς ότι καινούριο προωθείτε, δεδομένου ότι εμπιστεύονται ήδη την επωνυμία σας. Για αυτό και είναι ευκολότερο να προωθήσετε τα νέα σας προϊόντα ή υπηρεσίες με μεγαλύτερη ευκολία.

διατήρηση πελατών

Διατήρηση πελατών: 7 tips για να σας προτιμούν συνεχώς οι πελάτες σας

Υπάρχουν εκατοντάδες τρόποι για να διατηρείτε τους πελάτες σας και το σίγουρο είναι ότι κάθε επιχείρηση μπορεί να καινοτομίσει και να βρει τον τρόπο να κάνει τους πελάτες της να την αγαπήσουν.

Αλλά αν ψάχνετε έναν γρήγορο, απλό και αποτελεσματικό τρόπο, οι παρακάτω επτά στρατηγικές θα σας εξυπηρετήσουν!

1. Διατήρηση πελατών: Ξεκινήστε ένα πρόγραμμα επιβράβευσης.

Ένας από τους κλασικούς τρόπους για να ενθαρρύνετε τις επαναλαμβανόμενες αγορές απο τους πελάτες σας, είναι να ξεκινήσετε ένα πρόγραμμα επιβράβευσης.

Το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να συγκεντρώσετε τα στοιχεία ενός πελάτη, να του δώσετε έναν ειδικό αριθμό λογαριασμού ή κάρτα και, στη συνέχεια, να αρχίσετε να επιβραβεύετε τους πελάτες όταν κάνουν μια δεύτερη αγορά ή φτάσουν σε ένα συγκεκριμένο όριο χρημάτων.

Τα προγράμματα επιβράβευσης όχι μόνο ενθαρρύνουν τη συμπεριφορά επαναλαμβανόμενων αγορών, αλλά τείνουν επίσης να αυξάνουν το μέσο μέγεθος συναλλαγής.

Ακολουθούν μερικές συμβουλές για ένα αποτελεσματικό πρόγραμμα αφοσίωσης:

  • Φροντίστε να έχετε ειδικές προσφορές αποκλειστικά για μέλη του προγράμματος επιβράβευσης.
  • Προσφέρετε ειδικές ανταμοιβές για μέλη που παραπέμπουν πελάτες στην επιχείρησή σας.
  • Χρησιμοποιήστε μια καμπάνια bonus πόντων.
  • Οργανώστε μια κλήρωση δώρων για τα μέλη που σας προτιμούν περισσότερο.
  • Βεβαιωθείτε ότι οι πελάτες έχουν κορυφαία προτεραιότητα.

2. Προσφέρετε εξατομικευμένη εξυπηρέτηση πελατών.

Αυτές τις μέρες, οι άνθρωποι έχουν συνηθίσει να τους αντιμετωπίζουν σαν απλούς πελάτες. Μην τους δίνετε την αίσθηση ότι δεν τους παρατηρείτε και αδιαφορείτε, ακόμα και αν τους βλέπετε πολλές φορές να ψωνίζουν από εσάς.

Το επίπεδο εξυπηρέτησης πελατών που παρέχετε κατά την επίσκεψη ενός πελάτη στο κατάστημά σας θα υπαγορεύσει την άποψή τους για εσάς.

Μια άλλη εξαιρετική μέθοδος εξατομίκευσης της υπηρεσίας είναι η αποστολή εξατομικευμένου email marketing, το οποίο στοχεύει μια καμπάνια ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε έναν συγκεκριμένο συνδρομητή με βάση τα δεδομένα που έχετε ήδη για αυτόν.

Η εξατομικευμένη υπηρεσία με πολλή προσοχή συμβάλλει σημαντικά στην οικοδόμηση θετικής σχέσης (και στην επανάληψη των αγορών).

3. Δημιουργείστε κουπόνια μελλοντικής χρήσης.

Πολλοί πελάτες έρχονται σε ένα συγκεκριμένο κατάστημα αναζητώντας ένα προϊόν. Αν βρουν αυτό το αντικείμενο, το αγοράζουν και μετά δεν έχουν πολλούς λόγους να επιστρέψουν.

Για αυτό δώστε τους πολλούς λόγους για να έρχονται ξανά στην επιχείρηση σας.

Για παράδειγμα, για κάθε αγορά 50 ευρώ στο κατάστημά σας, θα μπορούσατε να προσφέρετε ένα κουπόνι με έκπτωση 10% που μπορεί να εφαρμοστεί σε μελλοντική αγορά. Αυτό τους δίνει έναν λόγο να επιστρέψουν όταν διαφορετικά δεν θα είχαν.

4. Συγκεντρώστε τα στοιχεία επικοινωνίας των πελατών.

Θα πρέπει να είναι ο στόχος σας να λάβετε ορισμένα στοιχεία επικοινωνίας από κάθε πελάτη που περνάει από τις πόρτες της επιχείρησής σας. Με στοιχεία επικοινωνίας – όπως όνομα, αριθμό τηλεφώνου, διεύθυνση email – μπορείτε να απευθυνθείτε στους πελάτες στο μέλλον και να τους ενημερώσετε για τις πωλήσεις και τις προσφορές.

Αυτό σας επιτρέπει να τους προσελκύετε με τους δικούς σας όρους, όχι μόνο όταν αποφασίζουν να ψωνίσουν μαζί σας. Αυτό θα σας βοηθήσει επίσης να χτίσετε μια σχέση με τους πελάτες σας.

5. Διατήρηση πελατών: Δώστε τους δωρεάν δείγμα

Το κλειδί για την προώθηση των επαναλαμβανόμενων αγορών είναι να παραμένετε στην κορυφή του μυαλού των πελατών σας.

Μόλις φύγουν από το κατάστημά σας, πρέπει να τους κάνετε να σας θυμούνται. Αυτός είναι ο λόγος που οι εταιρείες επενδύουν τόσα πολλά σε δωρεάν διαφημιστικό υλικό.

«Αυτά τα τεχνητά στυλό και τα ημερολόγια λειτουργούν πραγματικά», λέει η Linda Hamburger, σύμβουλος marketing για το On Call PR. «Δώστε μια προσφορά δώρων που μπορείτε να μοιράσετε σε ειδικούς ανθρώπους ως τρόπο να δείξετε ότι εκτιμάτε την προστασία τους. Ακόμη και ένα προσεγμένο στυλό με το λογότυπό σας μπορεί να μοιάζει σαν δώρο, αν δίνεται με σύνεση σε λίγους εκλεκτούς αγοραστές».

6. Προσφέρετε στους πελάτες την ευκαιρία να παρέχουν σχόλια.

Η παροχή ευκαιριών ανατροφοδότησης θα κάνει τους πελάτες σας να αισθάνονται ότι ακούγονται και σαν να είναι κάτι περισσότερο από έναν άλλο αριθμό.

Υπάρχουν πολλές διαφορετικές μέθοδοι για τη λήψη σχολίων, αλλά μια από τις πιο συνηθισμένες είναι η χρήση ανώνυμων ερευνών.

Όταν ψάχνετε για ανατροφοδότηση, είναι σημαντικό να το ζητάτε συχνά. Βεβαιωθείτε ότι παρέχετε την ευκαιρία στους πελάτες να αφήνουν κριτικές σε πολλές πλατφόρμες.

διατήρηση πελατών

7. Διατήρηση πελατών: Διατηρήστε ενεργή παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι μοναδικά πολύτιμα για την ανάπτυξη προσωπικότητας για την επωνυμία σας.

Πλέον πολλοί άνθρωποι χρησιμοποιούν τα social media και η προσοχή τους είναι στραμμένη εκεί. Οπότε ότι βλέπουν στα social media τους είναι πιο οικεία, για αυτό φροντίστε να είστε και εσείς παρόν σε όλες τις πλατφόρμες.

Οι δημιουργικές, εντυπωσιακές αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όχι μόνο προσελκύουν την προσοχή της επιχείρησής σας, αλλά παρέχουν επίσης στους τρέχοντες πελάτες σας υλικό για να το αναφέρετε όταν σας προτείνουν σε άλλα άτομα.

Το περιεχόμενο βίντεο και είναι ιδιαίτερα χρήσιμο για την προβολή των παρασκηνιακών εργασιών που κάνετε για να διατηρήσετε την ομαλή λειτουργία της επιχείρησής σας.

Αν λοιπόν θέλετε να αναλάβουν ειδικοί στο marketing την διαφήμιση της επιχείρησής σας στο internet, τότε επικοινώνηστε μαζί μας εδώ και δείτε τις tik tok υπηρεσίες μας ως Blue Rocket Content Marketing Agency.

Τελευταία Νέα

Κατεβάστε την εφαρμογή μας

Μαρίνα Δημητρή

Απόφοιτη Διοίκησης Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής με κατεύθυνση Management, Web Content Writer και Αρχισυντάκτρια του Business Review Greece. Γράφει και επιμελείται άρθρα για Επιχειρηματικότητα, HR, Marketing και Digital Marketing στο Business Review Greece. Παράλληλα δημιουργεί περιεχόμενο για φοιτητές Διοίκησης Επιχειρήσεων για να τους βοηθήσει στην καλύτερη και ευκολότερη κατανόηση επιχειρηματικών ορολογιών. Απολαμβάνει την ομαδική εργασία και προσωπικός της στόχος είναι να αποκτά και να αναπτύσσει όλο και περισσότερες γνώσεις και δεξιότητες στον τομέα των επιχειρήσεων.