Ποια είναι τα 10 μαθήματα που παίρνει ο κάθε επιχειρηματίας με το άνοιγμα της επιχείρησης του;
Αν η ίδρυση μιας επιχείρησης μπορεί πραγματικά να αλλάξει τον τρόπο που κατανοούμε τον επιχειρηματικό κόσμο, η γνώση αυτή μπορεί να μεταφερθεί εύκολα στους μελλοντικούς επιχειρηματίες σαν 10 μαθήματα για την εξέλιξη της δικής τους επιχείρησης.
Ακολουθεί ένας αναλυτικός οδηγός με κατευθυντήριες γραμμές που μπορούν να αποβούν σωτήριες για τη δημιουργία και την εξέλιξη οποιασδήποτε επιχείρησης.
Για να δούμε μαζί τα 10 μαθήματα που μπορούν να σε βοηθήσουν:
1. Μπορείς όντως να ξεκινήσεις τη δική σου επιχείρηση και να είσαι πετυχημένος!
Μπορεί ποτέ να μην είχες σκοπό να ξεκινήσεις. Μπορεί πάντα να έβλεπες τους άλλους σαν ανταγωνιστές αλλά στην πραγματικότητα μπορούν να γίνουν οι καλύτεροι επαγγελματικοί σου βοηθοί.
Πέρα από το εργασιακό κομμάτι, υπάρχουν πολλοί επαγγελματίες και μη που είναι πρόθυμοι να σε βοηθήσουν να φτάσεις αργότερα να διοικείς ολόκληρο τμήμα.
Μη διστάσεις να ξεκινήσεις.
Μπορεί να είσαι εσύ αργότερα που θα βοηθάς τους άλλους στο ξεκίνημα τους.
2. Όσο καλός και να είσαι πάντα θα υπάρχουν άτομα που σου συμπεριφέρονται σαν να μην αξίζεις.
Μπορεί να περιμένεις ότι μετά από δυο δεκαετίες επιτυχημένης πορείας, αυτοί που μιλάνε και δουλεύουν μαζί σου θα σου συμπεριφέρονται με σεβασμό.
Μεγάλο λάθος.
Όσα χρόνια σπουδών, πτυχίων, επιτυχιών και να έχεις πάντα θα υπάρχουν κάποιοι που μπορεί να σε κάνουν να νιώθεις μικρός, να σου συμπεριφέρονται σαν να μην αξίζεις και να μειώνουν τις δεξιότητες σου.
Απλά μην συνεργάζεσαι με αυτού του είδους τους ανθρώπους.
Μην τους δίνεις αυτή την ευκαιρία.
Μην τους επιτρέπεις να επιδρούν στην ενέργεια και την επιτυχία σου.
Αυτό είναι και από τα πιο σημαντικά 10 μαθήματα που μπορείς να κρατήσεις για την επιχείρηση σου.
3. Δεν μπορείς να ελέγξεις τους πελάτες σου. Μπορείς μόνο να ελέγξεις τον τρόπο που αντιδράς σε αυτούς.
Τα περισσότερα γραφεία παροχής υπηρεσιών δεν επιστρέφουν τα χρήματα στον πελάτη αφού πληρωθούν. Αυτό πιστεύω ότι είναι και το σωστό.
Έκανα τη δουλειά, πληρώθηκα και το άξιζα. Μην έχεις μειονεκτική στάση απέναντι στον πελάτη από φόβο μήπως δεν έχεις κάνει καλή δουλειά.
Η επιτυχία σε βοηθάει να εξελιχθείς.
Είχα κάποτε έναν πελάτη που ήταν αρνητικός και αγενής και αρνούνταν να συνεργαστεί. Παρότι κάναμε ότι μας είχε ζητήσει, εκείνος παρέμενε δυσαρεστημένος. Λήξαμε τη συνεργασία και αν και έχασα χρήματα, το οικονομικό και ψυχολογικό όφελος από τη λήξη της συνεργασίας ήταν πραγματικά ανεκτίμητο.
4. Δεν χρειάζεσαι πραγματικό γραφείο για να χτίσεις μια επικερδή επιχείρηση
Σημαντικό κομμάτι της επαγγελματικής σου ζωής μπορεί να εξελιχθεί χωρίς να έχεις καν έδρα.
Μόλις χτύπησε η πανδημία, τα γραφεία γίνανε για πολλούς επιχειρηματίες μια πηγή άγχους.
Με το online κομμάτι μερικά πράγματα συνεχίσαν να λειτουργούν με αυτό τον τρόπο και πολλές φορές μπορεί να αποφέρει έσοδα που μπορείς να τα διοχετεύσεις αλλού, να επεκταθείς σε άλλες γεωγραφικές περιοχές και να κερδίσεις περισσότερους πελάτες.
5. Εάν μια καινούργια πρόσληψη σε παιδέψει εξαρχής είναι πολύ πιθανό να μη δουλέψει και στην πορεία.
Ένας επιτυχημένος ιδιοκτήτης επιχείρησης κάποτε μου είπε ότι μέσα σε δυο μέρες μπορείς να καταλάβεις την πορεία μιας νέας πρόσληψης.
Παρόλο που κάτι τέτοιο μπορεί να ακουστεί αστείο, είναι πέρα για πέρα αληθινό.
Όσο χώρο για βελτίωση και προσαρμογή και να δώσεις, τόσο χειρότερα ίσως γίνουν τα πράγματα.
Βάλε όρια εξαρχής ώστε να είναι και οι δυο πλευρές ευέλικτες και να βρουν τα μέτρα τους.
6. Το να μειώνεις το εύρος των υπηρεσιών σου σημαίνει μεγαλύτερη εξειδίκευση
Υπάρχουν πολλοί στο χώρο μας που κάνουν την ίδια δουλειά με εμάς.
Το να ξεκινήσεις να έχεις μια εξειδίκευση σε ένα κομμάτι της δουλειάς σου θα σε κάνει αυτόματα πιο περιζήτητο, πιο συγκεντρωμένο και πιο ειδικό σε αυτό.
Το να επεκταθείς σε άλλους τομείς που γνωρίζεις λιγότερο και στους οποίους δεν έχεις εμπειρία θα θόλωνε τις γραμμές της εξειδίκευσης σου.
7. Το να λες “όχι” αφήνει χώρο για να πεις το “ναι” στις ευκαιρίες που ακόμα δεν έχουν παρουσιαστεί.
Είναι τρομακτικό το να λες “όχι” σε ευκαιρίες για χρήμα αρκετά νωρίς στην καριέρα σου αλλά θυμίσου: κάθε υποχρέωση για εργασία που δημιουργείς, είναι μια συνεργασία.
Πρέπει μόνο να συνεργάζεσαι με ανθρώπους με τους οποίους είναι εφικτή η επικοινωνία σε εργασιακά πλαίσια.
Οφείλεις να προλαμβάνεις τις “καταδικασμένες συνεργασίες” από την αρχή.
Δώσε προσοχή στο πώς απαντάνε στο τηλέφωνο ή στα μέιλ τους οι συνεργάτες σου, την ιστορία τους, το πώς φτάσανε εκεί που είναι τώρα.
Κάθε πελάτης με τον οποίο επιλέγεις να συνεργαστείς μπορεί να σου στοιχίσει κάποιον άλλον, μια καλύτερη ευκαιρία που ακόμα δεν γνωρίζεις.
8. Το να είσαι το αφεντικό του εαυτού σου είναι εθιστικό
Θα δεις ότι με τον καιρό, το να είσαι το αφεντικό του εαυτού σου μπορεί να γίνει αρκετά σημαντικό.
Δεν χρειάζεται να ζητήσεις άδεια για να φύγεις, να δεις την οικογένεια σου ή να κάνεις κάτι που θέλεις.
Το τρομακτικό κομμάτι είναι οι ευθύνες και οι υποχρεώσεις για εσένα και την ομάδα σου, τους πελάτες σου και άλλους.
Από την άλλη, όμως, τα οφέλη του να μπορείς να καθορίσεις πώς θα τα χειριστείς όλα αυτά αξίζουν κάθε ευθύνη.
9. Θέσε όρια νωρίς και μη συμβιβάζεσαι
Τα όρια είναι σημαντικά τόσο στην προσωπική όσο και στην επαγγελματική μας ζωή.
Το κομμάτι του ελεύθερου επαγγελματία καλλιεργεί μια κουλτούρα άμεσης διαθεσιμότητας και απόκρισης, γεγονός που από μόνο του προκαλεί άγχος.
Το άνοιγμα μια επιχείρησης μπορεί να σε βοηθήσει να θέσεις τα όρια σου σε αυτό, να χτίσεις τις ώρες γραφείου σου και τις ώρες εξυπηρέτησης κοινού και να λάβεις σημαντικές αποφάσεις για την κουλτούρα της επιχείρησης.
Σπάνια πλέον δίνω το προσωπικό μου κινητό, κανείς δεν ενοχλεί εκτός ωρών γραφείου και κανείς δεν είναι αναγκασμένος να δουλεύει εκτός αυτών.
Το να ορίσεις τέτοιου είδους όρια μπορεί να σε κάνει πιο παραγωγικό και υγιή.
10. Εάν δε μπορείς να πληρώσεις τον εαυτό σου σαν ιδιοκτήτη, κάτι δεν κάνεις σωστά
Πολλοί ιδιοκτήτες επιχειρήσεων που θεωρούνται επιτυχημένοι δεν μπορούν καν να πληρώσουν τον εαυτό τους.
Οι επιχειρήσεις τους δεν δημιουργούν επαρκές εισόδημα για τους ίδιους.
Εάν δεν μπορείς να πληρώσεις τον εαυτό σου (μετά από ένα εύλογο χρονικό διάστημα μετά την αρχική ίδρυση), δεν μπορείς να θεωρείσαι πετυχημένος.
Χρειάζεται να αξιολογήσεις ξανά το γενικό επιχειρηματικό σου πλάνο και το αν η δημιουργία μιας επιχείρησης τελικά είναι η σωστή επιλογή για εσένα.
Πηγή: Entrepreneur