Πως να χτίσετε ένα πιστό πελατολόγιο;

Πως να χτίσετε ένα πιστό πελατολόγιο;

3 tips για να χτίσετε ένα πιστό πελατολόγιο για την επιχείρησή σας

Ένα πιστό πελατολόγιο αποτελείται από πελάτες οι οποίοι έχουν μια σταθερή, θετική σχέση με την επιχείρησή σας. Η αφοσίωσή τους οδηγεί σε επαναλαμβανόμενες αγορές και χτίζει εμπιστοσύνη.

Ως αποτέλεσμα, η επιχείρησή σας να είναι αυτή που επιλέγουν έναντι ενός ανταγωνιστή που έχει παρόμοια προϊόντα ή προσφορές.

Οι πιστοί πελάτες είναι κάτι περισσότερο από ευχαριστημένοι. Νιώθουν ότι τους εκτιμάτε και τους σέβεστε.

Ωστόσο, σύμφωνα με την έρευνα δαπανών και στρατηγικής CMO του 2023 της Gartner, μόνο το 21,3% των συνολικών δαπανών μάρκετινγκ επικεντρώνεται στην αύξηση της αφοσίωσης των πελατών σε σύγκριση με άλλα κομμάτια του μάρκετινγκ.

Γνωρίζουμε ότι το κόστος απόκτησης πελατών αυξάνεται. Επομένως, η εύρεση ευκαιριών για την απόκτηση νέων πελατών αλλά και η εστίαση στη διατήρηση και την αφοσίωσή είναι εξαιρετικά κρίσιμη.

Πάμε να δούμε 3 τρόπους που θα σας βοηθήσουν να χτίσετε ένα πιστό πελατολόγιο για την επιχείρησή σας.

Πως να χτίσετε ένα πιστό πελατολόγιο;

1. Ακούστε τους πελάτες σας

Πέραν από το να ακούτε, αξιοποιήστε δεδομένα για να μάθετε πώς αλληλεπιδρούν οι πελάτες σας με την επιχείρησή σας.

Για online δεδομένα, χρησιμοποιήστε όσα έχουν ληφθεί απευθείας από τον πελάτη. Με την κατάργηση των cookies στο προσεχές διάστημα, είναι επιτακτική ανάγκη να αλληλεπιδράτε απευθείας με τους πελάτες για να είστε αποτελεσματικότεροι.

Τα δεδομένα που συλλέγονται θα πρέπει να συγκεντρώνονται σε μια πλατφόρμα για να σας επιτρέψουν να αποκτήσετε μια συνολικά εικόνα των πελατών σας.

Στη συνέχεια, αξιοποιήστε όλα αυτά τα στοιχεία για να δημιουργήσετε βελτιωμένες εμπειρίες για τον πελάτη, είτε online, είτε στο κατάστημα, είτε σε μια κλήση από τμήμα εξυπηρέτησης πελατών.

2. Μπείτε στην θέση τους

Είναι πολύ σημαντικό να βάλτε τον εαυτό σας στη θέση του πελάτη. Αναζητήστε τι επηρεάζει την αντίληψη ή την αξία των προϊόντων και των υπηρεσιών σας.

Αφού προσδιορίσετε αυτά τα κρίσιμα σημεία, βεβαιωθείτε ότι μπορείτε να συλλέξετε μετρήσεις για να τα λάβετε υπόψη.

Πως να χτίσετε ένα πιστό πελατολόγιο;

3. Δείξτε ότι γνωρίζετε τους πελάτες σας

Εξατομικεύστε την εμπειρία τους. Υπάρχουν πολλοί τρόποι που μπορεί αυτό να επιτευχθεί. Θα μπορούσε να γίνει μέσω περιεχομένου ή εικόνων με βάση την τοποθεσία.

Άλλος τρόπος είναι μέσω της παροχής συστάσεων προϊόντων με βάση την συμπεριφορά ή τις ανάγκες του.

Εναλλακτικά, μπορείτε να απλά να αφήσετε τον πελάτη να συνεχίσει από εκεί που σταμάτησε όταν ψώνιζε προηγουμένως. Όσα περισσότερα δεδομένα έχετε, τόσο καλύτερα μπορείτε να εξατομικεύσετε την εμπειρία τους.

Όλοι συμμετέχουμε σε προγράμματα επιβράβευσης. Μπορεί να είναι για φθηνότερες πτήσεις με μια αεροπορική εταιρεία, ή ένας δωρεάν καφές από το αγαπημένο μας μαγαζί.

Τα προγράμματα εξατομίκευσης και αφοσίωσης προσφέρουν κάτι πίσω στον πελάτη. Είτε προσφέρουν στοχευμένες εκπτώσεις, βοηθώντας τους να βρίσκουν πληροφορίες και προϊόντα πιο γρήγορα ή δημιουργούν μια εμπειρία χωρίς προβλήματα. Μια επιχείρηση που το κάνει αυτό καλά έχει περισσότερες πιθανότητες να δημιουργήσει ένα πιστό πελατολόγιο.

Πηγή: Optimizely

Phaedon Wallace

Τελειόφοιτος Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΠΑΔΑ με κατεύθυνση Marketing και αρθρογράφος στο Business Review Greece. Αρθρογραφεί με τετραετή εμπειρία κυρίως για θέματα productivity, marketing και ψυχολογίας. Επιπλέον, διαθέτει εμπειρία σε social media management και SEO. Κατέχει πτυχία Αγγλικών, Γερμανικών και Ιταλικών. Είναι ένας άνθρωπος που του αρέσει η αναζήτηση, αναγνωρίζει την σημασία της ψυχικής υγείας, του αρέσει η ομαδική δουλειά, είναι υποστηρικτικός και δεν παύει να εξελίσσεται τόσο στην επαγγελματική του σταδιοδρομία, όσο και στην καθημερινή του ζωή.