Τον στόχο να φέρει ψηφιακή επανάσταση στον κλάδο της εστίασης έχει το apla, μια πλατφόρμα που αναπτύσσεται από την Tropos Technologies και έχει ήδη κάνει αισθητή την παρουσία της, ταρακουνώντας τα νερά στο startup περιβάλλον.
Η Tropos Technologies ιδρύθηκε το 2023 από τους Ευάγγελο Τζίμα, Βίκτωρα Σουπρούνοβ, Χρήστο Γρεντζελιά και Παναγιώτη Σταύρου και έχει την φιλοδοξία να γίνει η Νο1 B2B εφαρμογή προμηθειών. “Το πλάνο μας είναι ξεκάθαρο και κοστολογημένο. Στοχεύουμε να κατακτήσουμε την Ελληνική αγορά μέχρι το 2026, με βλέψεις για σταδιακή επέκταση και στο εξωτερικό. Θέλουμε να αξιοποιήσουμε την ευκαιρία που υπάρχει αυτή τη στιγμή και να φέρουμε επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις διαχειρίζονται τις προμήθειές τους.” αναφέρουν οι ιδρυτές.
Τη δεδομένη στιγμή η εφαρμογή apla είναι διαθέσιμη σε έκδοση prototype και αναπτύσσεται με γρήγορους ρυθμούς, καθώς η ομάδα εργάζεται συνεχώς για την προσθήκη νέων modules. Όπως εξηγούν οι ιδρυτές στο Business Review Greece, η εφαρμογή apla αποσκοπεί να λύσει τρία βασικά προβλήματα στον κλάδο της εστίασης, ήτοι την επικοινωνία, τη διαχείριση των προμηθειών και την έλλειψη εύκολης και ισότιμης πρόσβασης σε μια ευρεία γκάμα προμηθευτών και προϊόντων.
Πλεονεκτήματα και Λειτουργίες του apla
Το apla θα αποτελεί τον καλύτερο φίλο, τόσο για τις επιχειρήσεις εστίασης, όσο και για τους προμηθευτές. Οι επιχειρήσεις εστίασης θα μπορούν εύκολα και απλά να επικοινωνούν με τους προμηθευτές για τις παραγγελίες τους. Από την άλλη μεριά, οι προμηθευτές θα έχουν ένα κανάλι επικοινωνίας, ένα εργαλείο, για τη διαχείριση όλων των πελατών τους.
Όπως διευκρινίζουν οι ιδρυτές της Tropos Technologies, η εφαρμογή apla σχεδιάζεται για να αντιμετωπίσει τα βασικά προβλήματα στη διαδικασία προμήθειας των επιχειρήσεων εστίασης με τους προμηθευτές χονδρικής, μέσα από τρεις βασικές και αλληλένδετες λειτουργίες:
- Άμεση και ενιαία επικοινωνία: Η εφαρμογή θα αποτελεί το κεντρικό σημείο επαφής για οποιαδήποτε επικοινωνία. Θα υποστηρίζει chat ενσωματωμένο με AI το οποίο θα ετοιμάζει αυτόματα τις παραγγελίες βάσει της συνομιλίας με τον προμηθευτή. Τα μηνύματα δηλαδή θα μετατρέπονται σε παραγγελίες και όλο το process, ακόμα και η πληρωμή, θα μπορεί να γίνεται μέσα από το app. Οι προμήθευτες από την άλλη, θα γλιτώνουν από τον πονοκέφαλο της διαχείρισης πολλαπλών καναλιών επικοινωνίας. Πολλαπλά email, τηλέφωνα, μηνύματα, viber θα αποτελούν παρελθόν. Όλη η επικοινωνία θα γίνεται από μια εφαρμογή.
- Marketplace για αναζήτηση προϊόντων και προμηθευτών, εύκολη περιήγηση σε καταλόγους, ανάγνωση περιγραφών και προέλευσης προϊόντων, καθώς και εύρεση προσφορών και προϊόντων που δεν βρίσκονται εύκολα. “Αναγνωρίζουμε τη σημασία που δίνουν οι επιχειρήσεις εστίασης στους προμηθευτές που εμπιστεύονται. Το marketplace του apla έχει σχεδιαστεί με τρόπο που να διευκολύνει τη δημιουργία και την κοινή χρήση λιστών προμηθειών, τόσο με τον προμηθευτή που ήδη συνεργάζονται όσο και με νέους προμηθευτές. Στόχος μας είναι να κάνουμε τα πάντα απλά και αποτελεσματικότητα” αναφέρουν οι ιδρυτές.
- Διαχείριση Παραγγελιών και analytics που εξασφαλίζουν πλήρη εποπτεία και αποτελεσματική οργάνωση, καθώς ο χρήστης μπορεί να παρακολουθεί τις ενεργές παραγγελίες του, να ελέγχει το ιστορικό του και να λαμβάνει κρίσιμα στατιστικά για την επιχείρησή του, όπως το κόστος ανά προμηθευτή ή/και προϊόν με την πάροδο του χρόνου ή τον αριθμό παραγγελιών ανά εβδομάδα. Για παράδειγμα, ο χρήστης θα μπορεί να δει ότι τις τελευταίες 7 ημέρες ξόδεψε 100 ευρώ στον προμηθευτή Α, το 50% των οποίων αφορούν λαχανικά και τα 10 ευρώ μόνο ντομάτες.
Η τάση της ψηφιοποίησης και πως το apla μπορεί να εκμεταλλευτεί την ευκαιρία που έρχεται
Ο κλάδος της εστίασης βρίσκεται σε διαδικασία ψηφιοποίησης και βιώνει ραγδαίες, επαναστατικές αλλαγές, ειδικά μετά την πανδημία του κορονοϊού. Το apla έρχεται να συμβάλει σε αυτήν την εξέλιξη, αξιοποιώντας την τάση προς την ψηφιοποίηση, προσφέροντας ένα καινοτόμο ψηφιακό περιβάλλον που θα βελτιώσει την αλληλεπίδραση και την αποδοτικότητα επιχειρήσεων εστίασης και προμηθευτών.
Όπως εξηγούν οι ιδρυτές στο Business Review Greece, ήρθε η ώρα να γίνει στον χώρο των B2B app προμηθειών αυτό που έγινε με τις παραγγελίες φαγητού. “Κανένας δεν παραγγέλνει πλέον delivery τηλεφωνικά. Το ίδιο θα γίνει και με τις επιχειρήσεις εστίασης” αναφέρουν τα στελέχη της Tropos Technologies.
Σύμφωνα με δεδομένα της Eurostat, το 2022, η ετήσια αξία της αγοράς HORECA στην Ελλάδα ανήλθε σε περίπου 17 δισ. Ευρώ, με εκτιμώμενη αγορά αξίας 105 εκατ. ευρώ και περισσότερους από 110 χιλιάδες δυνητικούς χρήστες. Σύμφωνα μάλιστα με το επιχειρηματικό πλάνο της εταιρείας, στόχος είναι η παγκόσμια αγορά και η επέκταση σε σε 5 συγκεκριμένες HORECA αγορές, όπου ο συνολικός κύκλος εργασιών ανέρχεται σε περίπου 40 δισ. ευρώ, με εκτιμώμενη αγορά αξίας 245 εκατ. ευρώ και πάνω από 791 χιλιάδες δυνητικούς χρήστες.
Η Ομάδα του apla – Το Κλειδί της Επιτυχίας
Η ομάδα του apla αποτελείται από 4 φίλους με κοινό όραμα και φιλοδοξίες, τους Ευάγγελο Τζίμα (Business), Βίκτωρα Σουπρούνοβ (Tech), Χρήστο Γρεντζελιά (Product), και Παναγιώτη Σταύρου (Legal).
Κάθε μέλος της ομάδας φέρνει πολυετή εμπειρία από ξεχωριστούς κλάδους. Ο Βαγγέλης είναι business analyst και μαθηματικός. Ως CEO, έχει την ευθύνη του συντονισμού της ομάδας, της στρατηγικής ανάπτυξης και της λήψης κρίσιμων αποφάσεων. Επιβλέπει την εφαρμογή του επιχειρηματικού σχεδίου, διασφαλίζοντας την αποτελεσματική λειτουργία της εταιρείας και την επίτευξη των στόχων της.
O Βίκτωρ είναι back-end προγραμματιστής με ειδίκευση στην υπολογιστική νέφους και στην αρχιτεκτονική σχεδίαση συστημάτων. Είναι υπεύθυνος για τη δημιουργία και τη διαχείριση της υποδομής, καθώς και για την εφαρμογή ασφαλών και αξιόπιστων λύσεων που υποστηρίζουν τις ανάγκες της εφαρμογής.
Ο Χρήστος είναι full-stack προγραμματιστής με πολύχρονη εμπειρία στην δημιουργία φιλικών στον χρήστη εφαρμογών. Είναι υπεύθυνος για την κατασκευή της εφαρμογής και το brand.
Τέλος, ο Παναγιώτης είναι ο νομικός σύμβουλος της Εταιρείας, υπεύθυνος για την νομιμότητά της και την κανονιστική της συμμόρφωση.
“Η αλληλοσυμπληρωματικότητα που μας χαρακτηρίζει είναι το βασικό μας προτέρημα. Επιτρέπει στην ομάδα μας να λειτουργεί αυτόνομα και χωρίς την ανάγκη τρίτων. Βλέπουμε τα πράγματα από διαφορετικές οπτικές γωνίες και ο καθένας δίνει τη δική του νότα στον κοινό μας στόχο” εξηγεί η ομάδα του apla στο Business Review Greece.
Το apla ως ελκυστική επενδυτική ευκαιρία
Η ομάδα του apla αναζητά έναν στρατηγικό επενδυτή για να ολοκληρώσει όλες τις λειτουργικότητες της εφαρμογής, να επιταχύνει την ανάπτυξή της και να επεκτείνει τις δραστηριότητές της σε διεθνές επίπεδο. Οι ιδρυτές της επισημαίνουν ότι «το θέμα δεν είναι το αν, αλλά το πότε», καθώς η ανάγκη για καινοτόμες λύσεις στον κλάδο της εστίασης είναι πιο έντονη από ποτέ.
Η αγορά απαιτεί έναν σύγχρονο, αποδοτικό τρόπο διαχείρισης προμηθειών, και το apla προσφέρει ακριβώς αυτό: μια user-friendly ψηφιακή πλατφόρμα που μετασχηματίζει τη διαδικασία προμηθειών, μειώνει το κόστος και βελτιώνει την επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα, με σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης σε αγορές όπως η Ελλάδα, η Κύπρος και άλλες χώρες της Ευρώπης.
Οι προοπτικές ανάπτυξης του apla είναι εξαιρετικά ευοίωνες. Η πλατφόρμα apla προσφέρει μια ευέλικτη και εύχρηστη λύση που απαντά στις ανάγκες για μεγαλύτερη διαφάνεια, αποτελεσματικότητα και μείωση κόστους. Οι ιδρυτές της εταιρείας έχουν θέσει φιλόδοξους στόχους για την επέκταση σε νέες αγορές και την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών, με την προσδοκία να φτάσουν σε κερδοφορία εντός των επόμενων ετών.
Χωρίς αμφιβολία, το apla αποτελεί μια μοναδική ευκαιρία για έναν επενδυτή σε έναν συνεχώς αναπτυσσόμενο τομέα, με τη σιγουριά μιας ισχυρής ομάδας και ενός σαφώς καθορισμένου πλάνου ταχείας ανάπτυξης.