Marketing: Τα 4 είδη τμηματοποίησης των καταναλωτών

Όλοι οι άνθρωποι έχουμε ανάγκες, και για τις περισσότερες από αυτές υπάρχουν αγαθά η υπηρεσίες για να τις καλύψουν. Δεν έχουμε όλοι όμως τις ίδιες ανάγκες, και αυτό αποτελεί ένα μικρό πρόβλημα για τα τμήματα marketing που θέλουν να προωθήσουν ένα συγκεκριμένο προϊόν σε ένα συγκεκριμένο target group.

Για να γίνει η προώθηση αυτή, και η ζωή των marketer πιο εύκολη, οι καταναλωτές έχουμε χωριστεί σε 4 βασικά τμήματα.

Γεωγραφική τμηματοποίηση: Διαίρεση μιας αγοράς σε διαφορετικές γεωγραφικές ομάδες.                          (Χώρες, πόλεις, περιοχές, περιφέρειες)

Για παράδειγμα, έρευνες έχουν δείξει πως υπάρχουν 5 πεδία νοοτροπίας σε σχέση με την αγορά αυτοκινήτου. Το δυτικό (Γαλλία,Ελβετία,Βέλγιο) επιδιώκει την ποιότητα και την πρακτικότητα, το νότιο (χώρες στη περιοχή της Μεσογείου) επιθυμεί να πιάσουν τόπο τα χρήματά του, ενώ το βορειοδυτικό (Αγγλία,Ισλανδία,Νορβηγία,Ολλανδία) βλέπει το αυτοκίνητο κάτω από ένα πολύ προσωπικό πρίσμα. Τα άλλα δύο είναι το βόρειο ( Σκανδιναβικές χώρες) και το κεντρικό (Γερμανία και Ανατολική Ευρώπη).

 

Δημογραφική τμηματοποίηση: Διαίρεση της αγοράς σε ομάδες με κριτήρια ηλικίας,φύλου, εισοδήματος, μόρφωσης, κτλπ.

Για παράδειγμα, στην αγορά διακοπών υπάρχουν πακέτα προσφορών που απευθύνονται σε συγκεκριμένες ομάδες ανθρώπων, όπως τους άγαμους, ηλικίας 18-30 που αναζητούν παραλία, ήλιο, θάλασσα και ποτό. Επίσης άλλα πακέτα προορίζονται αποκλειστικά για οικογένειες.

Επιπλέον μπορεί ένα προϊόν να κυκλοφορήσει σε διαφορετικό χρώμα (πχ.μπλε και ροζ) για να προσελκύσει και άντρες και γυναίκες καταναλωτές.

 

Ψυχογραφική τμηματοποίηση:  Διαίρεση της αγοράς σε ομάδες βάση των κοινωνικών τάξεων και                      του τρόπου ζωής.

Για παράδειγμα, υπάρχουν υπολογιστές και λάπτοπ τα οποία μπορεί να ξεκινούν από 300 ευρώ και να φτάνουν μέχρι και 3.000 ευρώ. Το κάθε μοντέλο έχει διαφορετικά χαρακτηριστικά καθώς ο κάθε χρήστης έχει διαφορετικές απαιτήσεις (Οικιακή χρήση, επαγγελματική, gaming κτλπ)

 

Τμηματοποίηση βάση συμπεριφοράς: Διαίρεση των αγοραστών με βάση τις γνώσεις, τις στάσεις ή τις αντιδράσεις απέναντι σε ένα προϊόν.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι κάποιες γιορτές που χρησιμοποιούνται για την αύξηση παραγωγής και ταυτόχρονα πωλήσεων καρτών, λουλουδιών, δώρων, γλυκών. (Χριστούγεννα, Απόκριες, Άγιος Βαλεντίνος, Παγκόσμιες ημέρες μητέρας,γυναίκας κτλπ)

Τέλος, εταιρείες κρατάνε το ιστορικό αγορών του κάθε πελάτη και τους ταξινομούν σε απόλυτα αφοσιωμένους, μερικώς αφοσιωμένους και καθόλου αφοσιωμένους και στη συνέχεια η κάθε κατηγορία αφοσίωσης αντιμετωπίζεται με διαφορετικές προσεγγίσεις και προσφορές.

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial