Πριν από κάποια μεγάλη ομιλία ή παρουσίαση, συνηθίζουμε να κάνουμε πρόβα μπροστά από τον καθρέφτη αυτά που σκοπεύουμε να πούμε. Αυτή είναι μια καλή και εδραιωμένη τακτική, σύμφωνα όμως με τον Simon Bucknall, υπάρχουν και άλλες προσεγγίσεις σε αυτό το θέμα.
Μια καλή θεωρία που μπορείτε να ακολουθήσετε πρίν την παρουσίασή σας, είναι να κανονίσετε να συναντηθείτε με έναν καλό σας φίλο σε ένα σπίτι ή καφετέρια και μέσω συζήτησης, εξηγείστε του περιληπτικά τί σκοπεύετε να πείτε. Αυτός θα σας βοηθήσει να ξεκαθαρίσετε καλύτερα στο μυαλό τα λόγια σας, αφού θα πάρετε μερικές έμπιστες συμβουλές και δεν θα διστάσει να σας τονίσει ενδεχομένως τί έχετε κάνει λάθος.
Όσον αφορά το περιεχόμενο της ομιλίας, o Simon Bucknall προτείνει να μην ξεκινάτε ποτέ συστήνοντας της εταιρεία σας. Ενδεχομένως να κάνει το κοινό να βαρεθεί εξ’ αρχής. Πρέπει οπωσδήποτε να συμπεριλάβετε και τους ακροατές στην ομιλία, ξεκινώντας με μια ερώτηση ή πρόκληση της οποίας την απάντηση την έχει ήδη η εταιρείας σας.
Όπως εξηγεί στην telegraph, ένα ακόμα κόλπο είναι να προσθέσετε και προσωπικές ιστορίες ή εμπειρίες. Είναι πιο εύκολο για το κοινό να τις ακούσει με ενδιαφέρον και να ταυτιστεί μαζί τους.
Αν οι άνθρωποι θυμούνται τις ιστορίες σου, θα θυμούνται και τα επιχειρήματά σου
Μην παραθέτετε απλά γεγονότα και δεδομένα. Προσπαθήστε να μετατρέψετε την ομιλία σας σε μία ζωντανή συζήτηση.
Επεξηγεί ακόμα, πως σε μία παρουσίαση PowerPoint, δεν πρέπει να υπάρχουν πολλά bullet-points. Ο ανθρώπινος νους θα τα διαβάσει πιο γρήγορα απ’ότι μπορείτε εσείς να τα εξηγήσετε και θα χάσετε έτσι την συγκένρωση του ακροατή για το επιχείρημά σας. Για αυτό να συμπεριλαμβάνετε ένα επιχειρήμα ανά διαφάνεια, κι ας βγούν περισσότερες.
Τέλος τονίζει πως μια οπτικοακουστική παρουσίαση με εσάς να κινείστε αντί να κάθεστε σε ένα σημείο, θα βοηθήσει το κοινό να σας παρακολουθήσει με περισσότερη προσοχή.
Αυτό που δεν θέλετε είναι μια κατάσταση όπου όλοι έχουν σκυμμένα κεφάλια και κοιτάνε το κινητό τους. Τότε ξέρετε πως τους έχετε χάσει.