Ο Gary Vaynerchuk (Γκάρι Βέινερτσακ) και η οικογένειά του μετανάστευσαν στις ΗΠΑ από τη Λευκορωσία (πρώην Σοβιετική Ένωση) το 1978. Ως μικρό παιδί, ο Gary άρχισε την επιχειρηματική του καριέρα με το να κόβει λουλούδια από τις αυλές των γειτόνων του και τους τα πουλάει ξανά.
Σύντομα είχε εξελιχθεί και λειτουργούσε έναν πάγκο λεμονάδας που διαχειριζόταν πολλαπλές τοποθεσίες και την μετακινούσε μέσω ενός τροχού για να συλλέξει τα κέρδη του. Στις αρχές της εφηβείας, ο Gary άρχισε να αγοράζει και να πουλάει κάρτες μπέιζμπολ, βγάζοντας συχνά χιλιάδες σε ένα Σαββατοκύριακο με το έντονο μάτι που είχε για την προσφορά και την ζήτηση του κάθε παίκτη.
Όλα αυτά σταμάτησαν όταν, στην ηλικία των 14 ετών, ο πατέρας του Gary τον έσυρε κυριολεκτικά στην οικογενειακή επιχείρηση κρασιού που διατηρούσε. Ο μικρός βρέθηκε από το να βγάζει μέχρι και χιλιάδες δολάρια πουλώντας κάρτες, στο να εργάζεται για 2 δολάρια/ώρα.
Ενώ ήταν στο κολέγιο (όπου συνέχισε να εργάζεται στο κατάστημα τα Σαββατοκύριακα), ανακάλυψε μια ολοκαίνουργια “εφεύρεση” που θα του επέτρεπε να πουλάει ακόμα πιο εύκολα. Το ίντερνετ. Έτσι έθεσε ως στόχο να πείσει τον πατέρα του να τον αφήσει να δημιουργήσουν μια ιστοσελίδα για την επιχείρηση κρασιού τους. Και έτσι, γεννήθηκε το winelibrary.com.
Τα επόμενα χρόνια, εκμεταλλευόταν από νωρίς όλες τις επιχειρηματικές τάσεις (e-mail marketing, Google AdWords) που θα οδηγούσαν την επιχείρηση κρασιού από 3 σε 60 εκατομμύρια δολάρια σε πωλήσεις μέσα σε 5 χρόνια.
Αυτό που άλλαξε την ζωή του για πάντα όμως, ήταν όταν ξεπετάχτηκε το Youtube. Για να καταλάβουμε το πόσο μπροστά ήταν από την εποχή του, ξεκίνησε να παράγει μια σειρά από vlogs όπου έκανε reviews τα κρασιά που πούλαγαν στο μαγαζί του πατέρα του… το 2006.
Μάλιστα, ήταν τόσο συνεπής στα ανεβάσματά του και έκανε τόση υπομονή που τελικά άρχισε να έχει μεγάλη απήχηση και του είχε δοθεί και το παρατσούκλι “The internet wine guy”. Η εκπομπή του μέτρησε 1000(!) επεισόδια πριν αποφασίσει πως ήρθε η ώρα να να την διακόψει.
Ακόμα και 13 χρόνια μετά – στην ψηφιακή εποχή του σήμερα – υπάρχουν αμέτρητες επιχειρήσεις που είναι ανύπαρκτες στην παραγωγή περιεχομένου στα κοινωνικά δίκτυα.
Το 2009, ο Gary και ο αδελφός του, ο οποίος είχε πρόσφατα αποφοιτήσει από το κολέγιο, ίδρυσαν τη VaynerMedia, μια εταιρεία που επικεντρώνεται στο χτίσιμο brand και στην διάδοση ιστοριών των πελατών του στα κοινωνικά μέσα.
Η μεγάλη ανάπτυξη των κοινωνικών μέσων και η πλήρης εκμετάλλευσή τους από την αρχή τον οδήγησε μέσα σε 6 χρόνια και σε περίοδο κρίσης να φτάσει τους 500 εργαζομένους το 2015. Σήμερα έχει πάνω από 800 εργαζομένους.
Το 2009 έγραψε το βιβλίο “Crush it” το οποίο έγινε bestseller και εξηγούσε με ποιες ενέργειες μπορεί μια επιχείρηση να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό στην ψηφιακή εποχή, όποιο και αν είναι το αντικείμενό της.
Το 2018, εννιά χρόνια μετά, εκδόθηκε το “Crushing it” το οποίο είναι γεμάτο με ιστορίες ελευθέρων επαγγελματιών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων οι οποίοι εφαρμόζοντας τις συμβουλές του πρώτου βιβλίου εκτόξευσαν τις επιχειρήσεις τους και την περιουσία τους εκμεταλλευόμενοι τα social media. Είναι επίσης συγγραφέας τριών ακόμα bestsellers.
Ο Gary έχει εκατομμύρια ακολούθους σε όλα τα κοινωνικά δίκτυα και μέσα από αυτά δίνει δωρεάν επιχειρηματικές συμβουλές/στρατηγικές.
Πλέον είναι παγκόσμια γνωστός στον επιχειρηματικό κόσμο αλλά ειδικότερα στην Αμερική η συμβολή του είναι τεράστια και αντιμετωπίζεται σαν επιχειρηματικό είδωλο.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 4 tips που πρέπει να ξέρεις πριν πάρεις άλλη απόφαση
Αν βρήκατε αυτό το άρθρο χρήσιμο, ακολουθήστε μας στα social media για να μην χάσετε παρόμοια: Instagram, Facebook, LinkedIn, Youtube, Twitter