Μια παγκόσμια κρίση μπορεί είτε να παραλύσει μια ομάδα μάρκετινγκ είτε να την κάνει να ευδοκιμήσει. Μετά την πανδημία COVID-19, αυτό ακριβώς βλέπουμε: ορισμένες εταιρείες μειώνουν το μάρκετινγκ (σε ορισμένες περιπτώσεις, απολύουν ολόκληρη την ομάδα μάρκετινγκ), ενώ άλλες γίνονται πιο ευέλικτες και έρχονται με ενδιαφέροντες τρόπους να προσελκύσουν το κοινό τους σε αυτές τις δύσκολες στιγμές.
Εάν θέλετε να επιβιώσετε σαν επιχείρηση, δεν μπορείτε να μείνετε αδρανείς για πολύ. Το να είσαι συντηρητικός μοιάζει με την ασφαλή επιλογή όταν είναι αβέβαιο το πόσο θα διαρκέσει η κρίση. Ωστόσο, πρέπει να εξισορροπήσουμε την οικονομική ευθύνη με την ανάγκη να διατηρούμε τους καταναλωτές ενήμερους και δεσμευμένους όταν τα πράγματα γίνονται δύσκολα.
Στην πραγματικότητα, οι μακροπρόθεσμες μελέτες δείχνουν ότι η σωστή προσέγγιση κατά τη διάρκεια της οικονομικής αβεβαιότητας είναι η αύξηση – και όχι η μείωση – των δαπανών μάρκετινγκ. Το τελευταίο πράγμα που θέλετε είναι να υστερείτε από τους ανταγωνιστές σας όταν η οικονομία ανακάμπτει ξανά.
Ως επί το πλείστον, οι καταναλωτές είναι δεκτικοί στο μάρκετινγκ αυτήν τη στιγμή. Σε μια πρόσφατη μελέτη από την Αμερικανική Ένωση Διαφημιστικών Πρακτορείων, όπως την παρουσιάζει το Entrepreneur, διαπιστώθηκε ότι το 43% των καταναλωτών θεωρεί καθησυχαστικό να ακούει για brands. Επιπλέον, το 56% είπε ότι αρέσκεται να μαθαίνει πώς τα brands βοηθούν τις κοινότητές τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Μόνο το 15% είπε ότι μάλλον δεν θα άκουγε τις εταιρείες.
Επομένως, όσον αφορά τις βέλτιστες πρακτικές το μάρκετινγκ κατά τη διάρκεια αυτών των καιρών απαιτεί:
- Ευαισθησία σε ό, τι συμβαίνει στη ζωή των ανθρώπων
- Αφήγηση σχετικών και αυθεντικών ιστοριών
- Προώθηση των δράσεων κοινωνικής ευθύνης
- Ευελιξία ώστε να συμβαδίζει με τις γρήγορες και μεταβαλλόμενες αλλαγές
- Παροχή δωρεάν γνώσεων, υπηρεσιών και εμπειριών on line και στα Social Media