Πολλοί αναρωτιούνται ποιά είναι η στρατηγική της Amazon και του Jeff Bezos. Πριν από 25 χρόνια, στις 16 Ιουλίου 1995, μια άγνωστη εταιρεία από το Σιάτλ ξεκίνησε έναν ιστότοπο που υποστήριζε ότι είναι “το μεγαλύτερο βιβλιοπωλείο της γης”. Ενώ αυτό μπορεί να ακουγόταν λίγο αλαζονικό τότε, δυόμισι δεκαετίες αργότερα, η εταιρεία, η Amazon, δεν είναι μόνο το μεγαλύτερο βιβλιοπωλείο στη γη αλλά αναμφισβήτητα η μεγαλύτερη εταιρεία.
Αν υπάρχει ένα πράγμα για το οποίο φημίζεται ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Amazon Jeff Bezos, είναι η αδιάκοπη εστίασή του στη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη. Έχοντας αγνοήσει εδώ και χρόνια τους κριτικούς, η προθυμία του να θυσιάσει βραχυπρόθεσμα κέρδη για μακροπρόθεσμη επιτυχία έχει αποδώσει μεγάλο χρόνο, μετατρέποντας την εταιρεία του σε παγκόσμιο εργοστάσιο παραγωγής και καθιστώντας τον τον πλουσιότερο άνθρωπο στον πλανήτη.
Όχι μόνο η Amazon έχει εδραιώσει τη θέση της ως ο κορυφαίος διαδικτυακός έμπορος λιανικής σε μεγάλα μέρη του κόσμου, έχει επίσης χτίσει μια κορυφαία επιχείρηση στη βιομηχανία cloud computing και καθιερώθηκε ως σημαντικός παίκτης στο Streaming μουσικής και βίντεο, με το Amazon Prime.
Η εταιρεία τα έχει επιτύχει όλα αυτά με επανεπένδυση αυστηρά στα περισσότερα χρήματα που βγάζει. Ωστόσο, σε καθένα από τα δύο τελευταία χρόνια, το καθαρό εισόδημα της Amazon ξεπέρασε τα 10 δισεκατομμύρια δολάρια, υποδηλώνοντας ότι η εταιρεία κερδίζει τώρα περισσότερα χρήματα. Το παρακάτω διάγραμμα μας δείχνει τη στρατηγική της Amazon: Σε αντίθεση με την εκρηκτική αύξηση εσόδων της εταιρείας, υπάρχει σχετικά μέτρια αύξηση των κερδών της.
Διαβάστε επίσης: Ο Jeff Bezos αποκάλυψε τα τρία “κλειδιά” της επιτυχίας της Amazon
Οι 4 κανόνες του Jeff Bezos για αποτελεσματική λήψη αποφάσεων
Πηγή: Statista