fbpx

Τι είναι το Μοντέλο των 3 Οριζόντων και πώς το χρησιμοποιούν οι εταιρείες (3 Horizons Model)

Το μοντέλο των 3 οριζόντων εντάσσεται στα πλαίσια της στρατηγικής ανάπτυξης και το δημιούργησε η McKinsey. Το μοντέλο αυτό βοηθάει τις εταιρείες να σκεφτούν το μέλλον τους και να διαχειριστούν την ανάπτυξή τους με ανάλογο τρόπο.

Το πλεονέκτημα “κλειδί” του μοντέλου αυτού είναι πως χρησιμοποιεί μια γλώσσα που είναι κοινή για όλα τα είδη ανάπτυξης. Αυτό ειναι σημαντικό επειδή κάθε τμήμα σε μια εταιρεία μπορεί να έχει διαφορετικό όραμα για το μέλλον της, επομένως το μοντέλο προσφέρει μια κοινή βάση για τα οράματα αυτά.

Το διάγραμμα του μοντέλου 3 οριζόντων βασίζεται σε έναν άξονα χρόνου (time) και έναν άξονα αξίας/κέρδους (value/profit). Οι 3 ορίζοντες είναι οι καμπύλες που προκύπτουν η μία μετά την άλλη, αντιπροσωπεύουν ένα καινοτόμο project της εταιρείας και η διάρκειά τους εξαρτάται από το πόσο γρήγορα αναπτύσσεται ο κλάδος.

Πρώτος Ορίζοντας

Ένα καινοτόμο project που αναπτύσσει μια εταιρεία είναι συνήθως κάτι βραχυπρόθεσμο που διαρκεί 1-3 χρόνια. Τα project στον πρώτο ορίζοντα διατηρούν και βελτιστοποιούν αυτά που ήδη κάνει, όπως να αναπτύσσει το πελατολόγιό της ή να βελτιώνει εσωτερικές διεργασίες.

Δεύτερος Ορίζοντας

Τα projects σε αυτόν τον ορίζοντα διαρκούν περισσότερο (2-5 χρόνια) επειδή συνήθως η εταιρεία υιοθετεί μοντέλα που εφαρμόζει γενικότερα ο κλάδος και τα προσαρμόζει στα δικά της δεδομένα. Για παράδειγμα αυτό μπορεί να είναι η εφαρμογή μιας νέας τεχνολογίας, νέων διεργασιών ή ακόμα και ενός νέου επιχειρηματικού μοντέλου.

Τρίτος Ορίζοντας

Εδώ τα projects είναι μακροπρόθεσμα και μπορεί να αποδώσουν καρπούς σε 5-12 χρόνια. Σχετίζονται με μεγάλες καινοτομίες που δεν έχει ξαναδεί ο κλάδος και έχουν τη δυνατότητα να αλλάξουν τα δεδομένα. Ένα παράδειγμα αποτελεί η AMD η οποία λάνσαρε τους νέους επεξεργαστές Ryzen σε χαμηλή τιμή και πήρε σημαντικό μερίδιο αγοράς από την Intel. Η επεξεργαστές αυτοί μάλιστα την στιγμή αυτή θεωρούνται καλύτεροι από αυτούς της Intel.

Για να εφαρμόσει κανείς το μοντέλο των 3 οριζόντων θα πρέπει να αναλογιστεί σε πόσα χρόνια θέλει να δει αποτελέσματα, πότε θα του αποφέρει κέρδος και ποιο είναι το επιθυμητό ROI του.

 

Πηγή: boardofinnovation.com

Σχολιάστε:

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial

Γίνε συνδρομητής στο κανάλι μας στο Youtube !