Τι είναι το Μοντέλο των 3 Οριζόντων και πώς το χρησιμοποιούν οι εταιρείες (3 Horizons Model)

Τι είναι το Μοντέλο των 3 Οριζόντων και πώς το χρησιμοποιούν οι εταιρείες (3 Horizons Model)

ggt

Το μοντέλο των 3 οριζόντων εντάσσεται στα πλαίσια της στρατηγικής ανάπτυξης και το δημιούργησε η McKinsey. Το μοντέλο αυτό βοηθάει τις εταιρείες να σκεφτούν το μέλλον τους και να διαχειριστούν την ανάπτυξή τους με ανάλογο τρόπο.
Το πλεονέκτημα “κλειδί” του μοντέλου αυτού είναι πως χρησιμοποιεί μια γλώσσα που είναι κοινή για όλα τα είδη ανάπτυξης. Αυτό ειναι σημαντικό επειδή κάθε τμήμα σε μια εταιρεία μπορεί να έχει διαφορετικό όραμα για το μέλλον της, επομένως το μοντέλο προσφέρει μια κοινή βάση για τα οράματα αυτά.
Το διάγραμμα του μοντέλου 3 οριζόντων βασίζεται σε έναν άξονα χρόνου (time) και έναν άξονα αξίας/κέρδους (value/profit). Οι 3 ορίζοντες είναι οι καμπύλες που προκύπτουν η μία μετά την άλλη, αντιπροσωπεύουν ένα καινοτόμο project της εταιρείας και η διάρκειά τους εξαρτάται από το πόσο γρήγορα αναπτύσσεται ο κλάδος.

Πρώτος Ορίζοντας

Ένα καινοτόμο project που αναπτύσσει μια εταιρεία είναι συνήθως κάτι βραχυπρόθεσμο που διαρκεί 1-3 χρόνια. Τα project στον πρώτο ορίζοντα διατηρούν και βελτιστοποιούν αυτά που ήδη κάνει, όπως να αναπτύσσει το πελατολόγιό της ή να βελτιώνει εσωτερικές διεργασίες.

Δεύτερος Ορίζοντας

Τα projects σε αυτόν τον ορίζοντα διαρκούν περισσότερο (2-5 χρόνια) επειδή συνήθως η εταιρεία υιοθετεί μοντέλα που εφαρμόζει γενικότερα ο κλάδος και τα προσαρμόζει στα δικά της δεδομένα. Για παράδειγμα αυτό μπορεί να είναι η εφαρμογή μιας νέας τεχνολογίας, νέων διεργασιών ή ακόμα και ενός νέου επιχειρηματικού μοντέλου.

Τρίτος Ορίζοντας

Εδώ τα projects είναι μακροπρόθεσμα και μπορεί να αποδώσουν καρπούς σε 5-12 χρόνια. Σχετίζονται με μεγάλες καινοτομίες που δεν έχει ξαναδεί ο κλάδος και έχουν τη δυνατότητα να αλλάξουν τα δεδομένα. Ένα παράδειγμα αποτελεί η AMD η οποία λάνσαρε τους νέους επεξεργαστές Ryzen σε χαμηλή τιμή και πήρε σημαντικό μερίδιο αγοράς από την Intel. Η επεξεργαστές αυτοί μάλιστα την στιγμή αυτή θεωρούνται καλύτεροι από αυτούς της Intel.
Για να εφαρμόσει κανείς το μοντέλο των 3 οριζόντων θα πρέπει να αναλογιστεί σε πόσα χρόνια θέλει να δει αποτελέσματα, πότε θα του αποφέρει κέρδος και ποιο είναι το επιθυμητό ROI του.
 
Πηγή: boardofinnovation.com

Τελευταία Νέα

Κατεβάστε την εφαρμογή μας

Αλέξανδρος Απέργης

Πτυχιούχος Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΠΑΔΑ με κατεύθυνση Management, συνιδρυτής του Business Review Greece και της Blue Rocket Content Agency και συμπαρουσιαστής του BusinessTalks Podcast. Διαθέτει εμπειρία στο social media management, το SEO και τη δημιουργία online περιεχομένου. Τον ενδιαφέρει να παρακολουθεί τις τελευταίες εξελίξεις στον κόσμο της επιχειρηματικότητας και των επενδύσεων, καθώς και να αποκτά συνεχώς νέες γνώσεις.