Ο “ακραίος” τρόπος management που εφαρμόζει ο Reed Hastings στο Netflix

Πολλοί ίσως δεν γνωρίζουν πως το Netflix ιδρύθηκε το “μακρινό” 1997 και αυτό επειδή μόλις την τελευταία δεκαετία είδε μια τεράστια έκρηξη δημοτικότητας και εσόδων. ‘Ενας από τους λόγους που έχει συμβεί αυτό είναι ο CEO της εταιρείας, Reed Hastings.

Γιατί διαφέρει όμως ο Hastings από τους υπόλοιπους CEO; Ο λόγος βρίσκεται πίσω από τον ιδιαίτερο τρόπο management που εφαρμόζει.

Σύμφωνα με τον ίδιο, όταν μια εταιρεία βασίζεται στην δημιουργικότητα και τις νέες ιδέες τότε τα στελέχη δεν πρέπει να μανατζάρουν αλλά να εμπνέουν. Δηλαδή η έμπνευση υπερισχύει της επίβλεψης (inspiration > supervision).

Αυτό που μπορεί όμως να ακουστεί ως “ανορθόδοξο” για τους περισσότερους είναι πως στο Netflix υπάρχει η φιλοσοφία του να μην προσπαθεί ο υπάλληλος να ικανοποιεί το αφεντικό του.

Όπως αναφέρει ο Hastings, ο στόχος είναι ο κάθε υπάλληλος να βρίσκει πώς μπορει να ικανοποιήσει καλύτερα τους πελάτες και να σκέφτεται ανεξάρτητα. Μάλιστα η κουλτούρα της εταιρείας βασίστηκε πολύ στο First Principles Thinking.

Η εν λόγω εταιρεία έχει αποκτήσει πολλά εύσημα για την κουλτούρα αυτή που δημιούργησε, καθώς σύμφωνα με τον Hastings: ”Οι περισσότερες εταιρείες προσπαθούν να αποτρέψουν τα λάθη των υπαλλήλων τους. Αυτό μπορεί να δουλεύει καλά για μια αεροπορική, όταν όμως μια εταιρεία έχει να κάνει με ιδέες τότε ενθαρρύνουμε τους υπαλλήλους μας να κάνουν λάθη και να μάθουν από αυτά…”.

Η πολιτική που έχει όμως το περισσότερο ενδιαφέρον είναι αυτή της απεριόριστης άδειας. Από την στιγμή που η εταιρεία βασίζεται στις νέες και φρέσκες ιδέες, τότε κατανοεί πως για να γίνει αυτό οι υπάλληλοι πρέπει να είναι ξεκούραστοι και με γεμάτες μπαταρίες.

Για αυτό τους ενθαρρύνει να πάρουν όση άδεια για διακοπές ή απλά ξεκούραση θέλουν, ξέροντας πως ο “καλός” υπάλληλος θα το εκμεταλλευτεί με σωστό τρόπο.

Σχολιάστε:

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial

Γίνε συνδρομητής στο κανάλι μας στο Youtube !