Τα 4 soft skills ηγεσίας που χρειάζεται κάθε ηγέτης

Τι χαρακτηριστικά πρέπει να έχεις ένας ηγέτης και ποια soft skills ηγεσίας χρειάζεται κάθε ομάδα; Αυτά είναι κάποια θέματα που απασχολούν σήμερα όχι μόνο τον επιχειρηματικό κόσμο καθώς περισσότερο από ποτέ, χρειαζόμαστε ηγέτες. Λόγω της τρέχουσας κρίσης που έχει οδηγήσει απότομα τις ζωές μας στο ψηφιακό μέλλον ήρθε η ώρα να επαναπροσδιορίσουμε συλλογικά αυτό που κάνει έναν σπουδαίο ηγέτη.

Οι βασικές ικανότητες των μεγάλων ηγετών δεν έχουν αλλάξει. Οι ηγέτες χρειάζονται ακόμα κίνητρο, αντοχή και κρίση για τις σωστές στρατηγικές. Αυτό που έχει αλλάξει είναι η συνειδητοποίηση των διαπροσωπικών δεξιοτήτων που απαιτούνται για να είναι κάποιος σπουδαίος ηγέτης και να δημιουργήσει με τη σειρά του και άλλους σπουδαίους ηγέτες.  Οι σημερινοί ηγέτες πρέπει να βρουν το κλειδί για να ξεκλειδώσουν τις μεγαλύτερες δυνατότητες όλων και να μπορούν να συνδέσουν την ομάδα τους. Παρακάτω ακολουθούν οι 4 βασικές ηγετικές δεξιότητες:

1. Ενσυναίσθηση

Η ενσυναίσθηση είναι η πυξίδα που πρέπει να καθοδηγεί τον τρόπο που διοικούνται οι επιχειρήσεις. Αν και μπορεί να είναι εύκολο να συμπεριφέρεσαι ευγενικά σε ένα άτομο στην απέναντι πλευρά μιας βιντεοκλήσης, η ευγένεια από μόνη της δεν εμπνέει.

Η ευγένεια είναι καλή πρακτική, αλλά ο στόχος κάθε οργανισμού πρέπει να είναι να επηρεάζει θετικά τα άτομα τα οποία εργάζονται σε αυτόν και τους πελάτες που εξυπηρετεί. Ο μόνος τρόπος για να γίνει αυτό είναι να συναισθανθούμε. Μοιραστείτε, ακούστε, βρείτε κοινό έδαφος και συνδεθείτε. Προσπαθήστε να καταλάβετε από πού προέρχονται και πώς αισθάνονται.

Αυτό δεν σημαίνει να μετατρέψουμε τις συναντήσεις στο Zoom σε συνεδρίες ψυχοθεραπείας, αλλά στην ικανότητά να βρούμε κοινό έδαφος και να συνδεθούμε με πιθανούς επιχειρηματικούς συνεργάτες. Μόλις δημιουργήσουμε μια πραγματική σύνδεση, τότε μπορούμε να συζητήσουμε σε κλίμα εμπιστοσύνης για τις επιχειρήσεις.

2. Υπομονή

Αν σας αρέσει αυτό που κάνετε, η υπομονή με τους ανθρώπους που σας βοηθούν δεν πρέπει να αποτελεί πρόβλημα. Η ύπαρξη υπομονής προς τους ανθρώπους που δουλεύουν για εσάς είναι μια ευκαιρία να δημιουργήσετε μια κουλτούρα που όλοι μαθαίνουν ενδογενώς.

Πολλοί υπάλληλοι δεν έχουν από τις σπουδές τους όλες τις απαιτούμενες γνώσεις και δεξιότητες που χρειάζεται η θέση τους. Όμως υπάρχουν πολλές ευκαιρίες εκπαίδευσης και “αναβάθμισης” (όπως τα διαδικτυακά μαθήματα) και η ενθάρρυνσή τους να συνεχίσουν την εκπαίδευσή τους θα αποφέρει μελλοντικά θετικά αποτελέσματα.

3. Ταπεινότητα

“Οι καλύτεροι ηγέτες είναι εκείνοι που σχεδόν δεν τους γνωρίζουν οι άνθρωποι.” Οι καλύτεροι ηγέτες είναι αυτοί που επαινούν τους άλλους αντί για τον εαυτό τους, ειδικά όταν δεν χρειάζεται.

Διασφαλίσατε μια νέα στρατηγική συνεργασία; Επαινέψτε τον συνάδελφο που έκανε τη διαδικασία εκ μέρους σας. Μπορεί να έχετε διαμορφώσει τη στρατηγική, αλλά εάν δεν είστε αυτός που τραβάει όλους τους μοχλούς, δώστε τα εύσημα σε αυτούς που το κάνουν.

4. Γενναιοδωρία

Η γενναιοδωρία είναι η πιο υποτιμημένη επιχειρηματική στρατηγική. Εάν ένας συνάδελφος ζητήσει λίγα λεπτά μετά από μια βιντεοκλήση για μερικές διευκρινιστικές ερωτήσεις, να του προσφέρετε το χρόνο σας. Εάν κάποιος που εργάζεται για εσάς θέλει να σας θέσει μερικές ερωτήσεις σχετικά με το πώς έχετε αναπτυχθεί στην καριέρα σας, να είστε γενναιόδωροι με τις γνώσεις σας.

Η γενναιοδωρία είναι επίσης το πιο αυθεντικό σημάδι εμπιστοσύνης. Το να μοιραστείτε αυτό που έχετε μάθει λέει στον κόσμο ότι η γνώση που έχετε είναι ελεύθερη, με την ελπίδα να βελτιώσει την κοινωνία. Και αξίζει να τη μοιραστείτε με αυτούς που δείχνουν ενδιαφέρον. Όσοι κρατούν τα χαρτιά τους κλειστά διατρέχουν τον κίνδυνο να μην αναπτύξουν έναν άνθρωπο με ταλέντο έως ότου πάει αλλού.

 

Πηγή: Entrepreneur 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Γίνε συνδρομητής στο κανάλι μας στο Youtube !