Τι είναι η Καμπύλη Καινοτομίας S; (S-Curve of Innovation)

Τι είναι η Καμπύλη Καινοτομίας S; (S-Curve of Innovation)

OPSI

Είναι πρωτοφανές πως η τεχνολογία αλλάζει ταχύτατα. Πριν 10-15 χρόνια για παράδειγμα, η ιδέα να φιλοξενείς έναν ξένο στο διαμέρισμά σου φάνταζε τρελό. Σήμερα όμως η Airbnb είναι παγκόσμιο φαινόμενο.

Και εκτός αν είστε ο επόμενος Jeff Bezos ή Elon Musk είναι δύσκολο να βρείτε το “the next big thing”.

Αυτό που είναι όμως πιο εύκολο να κάνετε είναι να προβλέψετε πότε περίπου θα γίνει αυτό, τι στάδια θα περάσει και πότε (και αν) θα έρθει η παρακμή του.

Αυτό γίνεται με τη βοήθεια ενός διαγράμματος, με όνομα Καμπύλη καινοτoμίας S (S-Curve of Innovation).

Τι είναι λοιπόν η καμπύλη καινοτομίας S;

Οι S-Curves (καμπύλες S) υπολογίζονται με βάση τον χρόνο και την επιτυχία ενός προϊόντος ή κλάδου γενικότερα. Χωρίζονται μάλιστα σε 4 στάδια:

Early Adoption: Το προϊον είναι εντελώς καινούργιο και λίγοι το γνωρίζουν.

Μπορεί να μην είναι ακόμα στο τελικό του στάδιο αλλά μπορεί να χρησιμοποιηθεί και να λύσει ένα πρόβλημα. Αυτοί που θα τολμήσουν να το δοκιμάσουν δεν είανι πολλοί.

Growth: Πολλοί άνθρωποι το χρησιμοποιούν πλέον, τους είναι χρήσιμο και ακούγεται παντού.

Η ανάπτυξή του είναι εμφανέστατη!

Peak: To προϊόν έχει φτάσει πλέον στο ζενιθ του και οι πολύ καλές εποχές έχουν περάσει.

Είναι πια στην καλύτερη δυνατή και φθηνότερη έκδοσή του. Εξακολουθεί να αρέσει στους χρήστες αλλά δύσκολα θα αποκτήσει νέους.

Παράδειγμα αποτελεί ένα μοντέλο iPhone, που όταν η καμπύλη S του φτάσει στο Peak οι χρήστες δεν το αγοράζουν αλλά περιμένουν να βγει το επόμενο.

Discontinuity: Το προϊόν αρχίζει να εγκαταλείπεται και ένα άλλο θα κερδίσει την καρδιά των χρηστών.

Η εταιρεία του προϊόντος πρέπει να αντιληφθεί έγκαιρα ότι βρίσκεται στο στάδιο αυτό και να βγάλει ένα άλλο προϊόν όπου θα ξεκινήσει η καμπύλη S από την αρχή.

Η καμπύλη αυτή εφαρμόζεται σε όλους τους κλάδους που η τεχνολογία παίζει μεγάλο ρόλο. Μπορούμε να δούμε για παράδειγμα τη καμπύλη στο κλάδο ταινιών/ψυχαγωγίας.

Με λίγα λόγια, οι καμπύλες S είναι ενας καλός τρόπος να καταλάβουμε προς τα πού κινείται μια τάση.

Τελευταία Νέα

Κατεβάστε την εφαρμογή μας

Αλέξανδρος Απέργης

Πτυχιούχος Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΠΑΔΑ με κατεύθυνση Management, συνιδρυτής του Business Review Greece και της Blue Rocket Content Agency και συμπαρουσιαστής του BusinessTalks Podcast. Διαθέτει εμπειρία στο social media management, το SEO και τη δημιουργία online περιεχομένου. Τον ενδιαφέρει να παρακολουθεί τις τελευταίες εξελίξεις στον κόσμο της επιχειρηματικότητας και των επενδύσεων, καθώς και να αποκτά συνεχώς νέες γνώσεις.