Η έρευνα αγοράς συνίσταται στη συστηματική συλλογή δεδομένων για άτομα ή εταιρείες/ αγορές και στη συνέχεια στην ανάλυσή τους. Αυτό συμβαίνει για να κατανοήσουμε καλύτερα τι χρειάζεται αυτή η ομάδα ανθρώπων.
Τα αποτελέσματα της έρευνας αγοράς, τα οποία συνοψίζονται συνήθως σε μια αναφορά, στη συνέχεια χρησιμοποιούνται για να βοηθήσουν τους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων να λάβουν πιο ενημερωμένες αποφάσεις σχετικά με τις στρατηγικές, τις λειτουργίες και την πιθανή πελατειακή βάση της εταιρείας.
Η κατανόηση των αλλαγών στη βιομηχανία, οι μεταβαλλόμενες ανάγκες και προτιμήσεις των καταναλωτών και οι νομοθετικές τάσεις, μεταξύ άλλων, μπορούν να διαμορφώσουν το πού η επιχείρηση θα επικεντρώσει τις προσπάθειές της και τους πόρους της. Αυτή είναι η αξία της έρευνας αγοράς.
Για παράδειγμα, ας υποθέσουμε ότι η έρευνά σας σας έλεγε ότι οι επιστήμονες δημιούργησαν πρόσφατα ένα νέο είδος υφάσματος που βοήθησε τον χρήστη να χάσει βάρος, βάζοντάς το. Το κατάστημα λιανικής ένδυσης μπορεί να θέλει να προσαρμόσει το σχέδιο αγοράς του για να δοκιμάσει σχέδια, χρησιμοποιώντας αυτό το νέο ύφασμα.
Ή ανακαλύψατε ότι οι αγοραστές στην περιοχή σας βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στα κουπόνια για τη λήψη μιας απόφασης αγοράς. Τότε ίσως αποφασίσετε να δοκιμάσετε να στείλετε στη λίστα αλληλογραφίας σας ένα διαφημιστικό κουπόνι.
Η έρευνα αγοράς μπορεί να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να λειτουργούν και να αγοράζουν πιο αποτελεσματικά.
Τύποι έρευνας αγοράς
Ενώ υπάρχουν πολλά εργαλεία έρευνας αγοράς που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε, υπάρχουν μόνο δύο τύποι δεδομένων έρευνας αγοράς:
1)Πρωτοβάθμια
Κύρια δεδομένα που είναι από πρώτο χέρι πληροφορίες που συλλέγετε εσείς. Ακόμα και με τη βοήθεια μιας εταιρείας έρευνας αγοράς. Εσείς το ελέγχετε.
2)Δευτεροβάθμια
Τα δευετεροβάθμια δεδομένα είναι προϋπάρχουσες δημόσιες πληροφορίες, όπως τα δεδομένα που κοινοποιούνται σε περιοδικά και εφημερίδες, κυβερνητικές ή βιομηχανικές εκθέσεις. Μπορείτε να αναλύσετε τα δεδομένα με νέους τρόπους, αλλά οι πληροφορίες είναι διαθέσιμες σε μεγάλο αριθμό ατόμων.
Χρησιμοποιώντας πρωτογενή ή δευτεροβάθμια δεδομένα, υπάρχουν δύο τύποι ερευνητικών μελετών:
Διερευνητική
Η διερευνητική έρευνα αγοράς συγκεντρώνει πολλά ανοιχτά δεδομένα από πολλούς ανθρώπους για να κατανοήσουμε καλύτερα ένα πρόβλημα ή ευκαιρία. Ο στόχος είναι να συγκεντρωθούν αντιλήψεις και απόψεις σχετικά με ένα ζήτημα, ώστε η εταιρεία σας να μπορεί να αποφασίσει πώς θα το αντιμετωπίσει. Αλλά πρώτα πρέπει να καταλάβετε πώς η αγορά σας βλέπει το ζήτημα.
Ειδική
Μόλις καταλάβετε τα μεγαλύτερα ζητήματα της αγοράς ή τις ευκαιρίες, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε συγκεκριμένες ερωτήσεις για να συλλέξετε πληροφορίες που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε ένα νέο προϊόν ή υπηρεσία.
Οι εταιρείες έρευνας αγοράς χρησιμοποιούν συχνά συγκεκριμένες ερωτήσεις για τη συλλογή σχολίων σχετικά με μια νέα διαφημιστική καμπάνια ή για τη βελτίωση ενός προγραμματισμένου νέου προϊόντος.
Εργαλεία πρωτογενούς έρευνας αγοράς
Ενώ η πρωτογενής έρευνα είναι πιο χρονοβόρα και ακριβή, μερικές φορές είναι ο μόνος τρόπος για να λάβετε τις πληροφορίες που χρειάζεστε. Τα πιο κοινά εργαλεία πρωτογενούς έρευνας είναι:
Έρευνες
Ζητήστε από τους πελάτες να απαντήσουν σε μια σειρά ερωτήσεων για να κατανοήσετε καλύτερα πώς αισθάνονται για τα χαρακτηριστικά ενός προϊόντος ή για την εμπειρία που είχαν. Αυτές είναι δύο πιθανές χρήσεις μιας έρευνας.
Οι έρευνες αποτελούνται από μια λίστα ερωτήσεων που μπορούν να κοινοποιηθούν σε ένα άτομο μέσω τηλεφώνου, αυτοπροσώπως σε χαρτί ή μέσω διαδικτύου χρησιμοποιώντας λογισμικό έρευνας.
Ομάδες εστίασης
Η συγκέντρωση ομάδων ατόμων με ένα κοινό χαρακτηριστικό, όπως η ηλικία, το χόμπι ή οι αγοραστικές συνήθειες, για την καλύτερη κατανόηση των προτιμήσεων και των αντιπαθειών τους είναι μια ομάδα εστίασης.
Οι ομάδες εστίασης αποτελούνται συνήθως από 8-12 άτομα με συντονιστή που θέτει ερωτήσεις για να συζητήσει η ομάδα. Είναι ένας χρήσιμος τρόπος λήψης σχολίων για ένα νέο προϊόν, νέες δυνατότητες ή μια νέα διαφημιστική καμπάνια.
Παρατήρηση
Όταν ο ερευνητής συλλέγει πληροφορίες απλά παρακολουθώντας πώς αλληλεπιδρά κάποιος με ένα προϊόν, η τεχνική ονομάζεται παρατήρηση. Αυτό χρησιμοποιείται συχνά για τη σύγκριση προτιμήσεων για διάφορους τύπους προϊόντων.
Σε βάθος συνεντεύξεις
Μια άλλη τεχνική έρευνας αγοράς είναι η προσωπική συνέντευξη με ένα άτομο, κατά τη διάρκεια της οποίας οι ερωτήσεις διερεύνησης τίθενται για να κατανοήσουν καλύτερα τις προτιμήσεις προϊόντων αυτού του ατόμου.
Πηγές δευτερευόντων δεδομένων
Κατά τη διεξαγωγή έρευνας αγοράς για την καλύτερη κατανόηση των τάσεων της βιομηχανίας και των ευρύτερων αλλαγών, η δευτερογενής έρευνα είναι συχνά ένα καλό μέρος για να ξεκινήσετε. Μερικές από τις πιο χρήσιμες πηγές περιλαμβάνουν:
- Βιομηχανικές ενώσεις και εμπορικές ομάδες – οι περισσότερες ενώσεις δημοσιεύουν ετήσιες καταστάσεις.
- Περιοδικά που ασχολούνται με το εμπόριο, ειδικά για τον κλάδο σας
- Κυβερνητικές εκθέσεις – όπως απογραφή ή ετήσια ομοσπονδιακά αποτελέσματα προμηθειών
- Αναλυτές της βιομηχανίας – αυτά τα άτομα παρακολουθούν την απόδοση των δημόσιων εταιρειών στο χώρο σας
- Μέλη καθηγητών πανεπιστημίου – δείτε ποιες ερευνητικές εκθέσεις ενδέχεται να έχουν δημοσιεύσει
- Ιστότοποι – ενώ η Wikipedia δεν είναι αξιόπιστη πηγή, μπορεί να υπάρχουν και άλλοι που σας οδηγούν σε αξιόπιστες πηγές και αναφορές
- Ιστότοποι και υλικά ανταγωνιστών – για να πείσουν τους πιθανούς πελάτες να αγοράσουν από αυτούς, ενδέχεται να μοιράζονται χρήσιμα στατιστικά στοιχεία και αναφορές
Ο σκοπός της έρευνας αγοράς είναι να παρέχει πληροφορίες που θα σας βοηθήσουν να λάβετε καλύτερες αποφάσεις, να βοηθήσετε την εταιρεία σας να είναι πιο επιτυχημένη.
Πηγή: Shopify