Οι τεχνικές προώθησης πωλήσεων αποτελούν ένα από τα πιο δυναμικά εργαλεία του Marketing γιατί προσφέρουν στις επιχειρήσεις τη δυνατότητα να επιτύχουν άμεσες πωλήσεις.
Στόχος της είναι μέσα από τα διάφορα εργαλεία παρακίνησης να ενισχύσει την αγοραστική επιθυμία των καταναλωτών και να τους ωθήσει σε ταχύτερες και άμεσες αγορές.
Οι προωθητικές ενέργειες προσπαθούν να προσδώσουν αξία στο προϊόν ή την υπηρεσία, παρά το γεγονός ότι η προώθηση πωλήσεων επηρεάζεται περισσότερο από θέματα οικονομίας που αποτελούν και το κίνητρο για την αγορά του προϊόντος.
Μερικά από τα πιο γνωστά εργαλεία προώθησης πωλήσεων είναι :
- Κουπόνια (π.χ. εκπτωτικά).
- Δωρεάν δείγματα (δοκιμή προϊόντος – υπηρεσίας).
- Εκπτώσεις και πακέτα προσφορών.
- Εκθέσεις προϊόντων και ειδικές εκδηλώσεις παρουσίασής τους.
- Προγράμματα επιβράβευσης για την πιστότητα των πελατών.
- Δώρα (διαγωνισμοί, παιχνίδια και κληρώσεις).
Εμπόριο
Οι παραγωγοί για να αυξάνουν τις πωλήσεις τους χρησιμοποιούν ιδιαίτερες τεχνικές προώθησης πωλήσεων. Οι μέθοδοι που χρησιμοποιούνται βρίσκονται παρά κάτω:
- Επιστροφές χρημάτων
- Προσφορές σε χρήμα ή είδος*
- Διαγωνισμοί-δώρα
- Προσφορές για διακίνηση νέων προϊόντων
- Εκπαίδευση πωλητών
- Εκθέσεις
*Προσφορές σε χρήμα ή είδος
Αποτελεί τον πιο διαδεδομένο τρόπο προώθησης προς το εμπόριο, στην Ελλάδα. Πρόκειται είτε για έκπτωση ή προσφοράς σε είδος για αγορές ορισμένης ποσότητας. Τέτοιες προσφορές γίνονται κυρίως για νέα προϊόντα, για τόνωση των αγορών, για πωλήσεις εκτός εποχής, για εξασφάλιση αποκλειστικότητας.
Στάδια Ανάπτυξης ενός σχεδίου Προώθησης Πωλήσεων
Ξεκινώντας κανείς θα πρέπει να θέσει τους στόχους του. Τι αποσκοπεί από ένα σχέδιο Προώθησης Πωλήσεων. Έπειτα να θέσει αρμοδιότητες στον κάθε ένα και να καταρτίσει τον προϋπολογισμό, ώστε να είναι σίγουρη η επιχείρηση ότι δεν θα ξοδέψει παραπάνω χρήματα από όσα χρειάζεται.
Προσδιορίζονται τα εργαλεία που θα χρησιμοποιηθούν, υλοποιείται το σχέδιο και τέλος αξιολογείται. Για να είναι σωστή η αξιολόγηση ο υπεύθυνος marketing πρέπει να γνωρίζει όλα τα στοιχεία που είναι σχετικά με πωλήσεις, μερίδιο αγοράς.
Το δυσκολότερο κομμάτι για τις εταιρείες σήμερα είναι το να μετρήσουν τα αποτελέσματα των προωθητικών ενεργειών. Οι περισσότερες ενοχλούνται από τα συνεχόμενα έξοδα για προωθήσεις και δυσκολεύονται να καταλάβουν τα αποτελέσματα που επιφέρουν αυτές οι ενέργειες.