Από την ανάπτυξή της στη δεκαετία του 1970, η Sephora έχει εξελιχθεί σε μια εξαιρετικά επιτυχημένη αλυσίδα καταστημάτων καλλυντικών. Μέρος της επιτυχίας της Sephora οφείλεται στην ικανότητα της εταιρείας να προσαρμόζεται και να αναπτύσσεται με την πάροδο του χρόνου.
Σήμερα, η Sephora απασχολεί πάνω από 20.000 άτομα σε περισσότερα από 2500 καταστήματα σε περισσότερες από 32 χώρες. Αυτά τα καταστήματα, που μεταφέρουν πάνω από 250 μάρκες ομορφιάς, αποφέρουν έσοδα άνω των 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων το χρόνο.
Και θα σκεφτεί κάποιος ωραία και τί με όλα αυτά;;
Το Brand αυτό έχει κάποια ιδιαίτερα σημεία, τρόπους πωλήσεων, συμπεριφοράς και σκέψης. Συνεπώς παρακάτω θα επισημάνουμε ορισμένα ενδιαφέροντα σημεία από την ιστορία των Sephora.
Από που προέρχεται το όνομα;
Το όνομα είναι ένας συνδυασμός της ελληνικής λέξης sephos , που σημαίνει ομορφιά, και το όνομα Zipporah, η εξαιρετικά όμορφη σύζυγος του Μωυσή στο βιβλίο της Εξόδου. Ναι, ναι ακόμα και εδώ υπάρχει και λίγη Ελλάδα…
Στα Sephora ψωνίζεις αλλιώς
Σύμφωνα με το ιστορικό της εταιρείας , αυτό που είναι τώρα τα Sephora ξεκίνησε ως ένα μικρό αρωματοποιείο στο Limoges της Γαλλίας, το οποίο ονομάζεται Shop 8. Ο Dominique Mandonnaud ήθελε να προσφέρει στους πελάτες τη δυνατότητα να δοκιμάσουν τα προϊόντα πριν πραγματοποιήσουν μια αγορά. Κάτι που σχεδόν ήταν ανήκουστο. Πριν από τα Sephora, η τυπική μέθοδος λειτουργίας ήταν ένα παλιομοδίτικο πολυκατάστημα, με προϊόντα κλειδωμένα πίσω από θήκες.
Δείγματα Παντού
Σε κάθε κατάστημα ο καταναλωτής έχει την δυνατότητα να πάρει μέχρι και 3 δείγματα προϊόντος. Καλέ!!! συνέχισε την ανάγνωση και πας αργότερα για ψώνια…
Η ιδέα των δειγμάτων ξεκίνησε από την αρχή της αλυσίδας και είναι κεντρική για τη συνεχή επιτυχία τους. Σε κάθε ηλεκτρονική παραγγελία ο καταναλωτής έχει την δυνατότητα να επιλέξει 2 δείγματα της επιλογής του.
Τα δείγματα αποτελούν ένα πολύ δυνατό χαρτί για μία επιχείρηση που πιστεύει πως το προϊόν της είναι άρτιο και θέλει να το προωθήσει. Κάνει τον πελάτη να αισθάνεται ξεχωριστός.
Bazzar
Μέσω των bazzar που πραγματοποιεί καταφέρνει ο καταναλωτής να μαζέψει ορισμένους πόντους και να τους εξαργυρώσει κάνοντας μία δωρεά. Τα Sephora θα προσφέρουν αυτά τα ποσά σε διάφορους οργανισμούς όπως Trevor Project, Act to Change, Κέντρο Αστικών Οικογενειών και πολλά ακόμη.
Μέσω μιας φιλανθρωπικής συνεργασίας με το Tides Foundation , έναν δημόσιο φιλανθρωπικό οργανισμό και έναν μη κερδοσκοπικό επιταχυντή αφιερωμένο στην οικοδόμηση ενός κόσμου κοινής ευημερίας και κοινωνικής δικαιοσύνης, η Sephora παρέχει οικονομική υποστήριξη σε μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς που ευθυγραμμίζονται με τη δέσμευσή τους για ανθρώπους, πλανήτες και κοινότητες.
Τέλος, το Ταμείο Sephora Stands Together καθιστά εφικτό μέσω δώρων ή χρημάτων να παρέχει βραχυπρόθεσμη οικονομική βοήθεια στους υπαλλήλους της Sephora σε περιόδους έκτακτης ανάγκης ή οικονομικής δυσκολίας.
Ο κάθε ένας στη δουλειά του
Κάθε Sephora έχει τρεις κόσμους: άρωμα, περιποίηση δέρματος και καλλυντικά. «Στο Sephora, θέλουμε κάθε πελάτης να έχει την καλύτερη δυνατή εμπειρία, επομένως τα μέλη του καστ μας προσλαμβάνονται, εκπαιδεύονται και πιστοποιούνται ότι είναι ειδικοί σε έναν συγκεκριμένο κόσμο, όπως άρωμα, χρώμα ή περιποίηση δέρματος», λέει ο Razzano.
Ακούω φωνές
Τον Νοέμβριο του 2017, η Sephora κυκλοφόρησε την εφαρμογή της στον Βοηθό Google με δυνατότητες για κράτηση υπηρεσιών ομορφιάς, λήψη κουίζ και ακρόαση podcast ομορφιάς.
Πέρα από την ψυχαγωγία και την αφοσίωση των πελατών, αυτό βοηθά επίσης τη Sephora να συλλέγει δεδομένα σχετικά με τις προτιμήσεις των καταναλωτών. Η Sephora ήταν η πρώτη μάρκα ομορφιάς – και ένας από τους πρώτους λιανοπωλητές – που υιοθέτησε chatbots για συνομιλητικό εμπόριο. Με αυτόν τον τρόπο προκαλούσε μια πιο φυσική επικοινωνία μεταξύ του καταστήματος και των πελατών του.
Η Sephora αξιοποιεί τόσο τις δοκιμές μακιγιάζ εντός καταστήματος όσο και εντός εφαρμογής.
Το Sephora’s Innovation Lab παρακολούθησε τον αυξημένο χώρο εικονικής πραγματικότητας για λίγα χρόνια πριν ξεκινήσει την εφαρμογή Virtual Artist το 2016. Η εφαρμογή για κινητά επιτρέπει στους χρήστες να δοκιμάσουν σχεδόν το μακιγιάζ. Η εφαρμογή πρόσθεσε χαρακτηριστικά επαυξημένης πραγματικότητας – όπως την ικανότητα να δοκιμάσετε τα χρώματα των χειλιών και τις βλεφαρίδες το 2017.
Θα έλεγε κανείς πως οι άνθρωποι πίσω από τις κουρτίνες είναι άρτια εκπαιδευμένοι, να προσαρμόζονται στα νέα δεδομένα κάθε φορά. Είναι έτοιμοι να φέρουν το κάτι διαφορετικό. Ένα ισχυρό Μάρκετινγκ Διαφοροποίησης και αγάπη για καινοτομία.