Οι πελάτες είναι η ψυχή για οποιαδήποτε επιτυχημένη startup, αλλά εάν η εκκίνησή σας δεν ξέρει πώς να χειριστεί σωστά τις σχέσεις με τους πελάτες, θα δυσκολευτείτε να τις προσελκύσετε και να τις διατηρήσετε.
Δεν έχει σημασία σε ποια βιομηχανία εργάζεστε. Η startup σας πρέπει να αναπτύξει ισχυρές σχέσεις με τους πελάτες της, και αυτό σημαίνει ότι η διαχείριση σχέσεων αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα.
Αυτό που μπορεί να φαίνεται σαν μια σχετικά μικρή εποπτεία τώρα θα μπορούσε να οδηγήσει σε κακές εμπειρίες πελατών που σας εμποδίζουν να επιτύχετε την ανάπτυξη που χρειάζεστε. Μην κάνετε αυτά τα λάθη.
1. Εστίαση μόνο στους πελάτες έως ότου ολοκληρωθεί η πώληση
Η σχέση επιχείρησης-πελάτη δεν τελείωσε αφού πραγματοποιήσουν μια αγορά από τον ιστότοπό σας. Δυστυχώς, πολλές νεοσύστατες εταιρείες φαίνεται να υιοθετούν αυτή τη στάση, με τις ομάδες πωλήσεων να κυνηγούν συνεχώς την επόμενη νέα ευκαιρία.
Η έρευνα διαπίστωσε ότι ενώ οι εταιρείες έχουν 60-70% πιθανότητες πώλησης σε υπάρχοντες πελάτες, οι ομάδες πωλήσεων έχουν γενικά μόνο ποσοστό επιτυχίας 5-20% με νέες προοπτικές.
Ταυτόχρονα, το 71% των πελατών θα τερματίσει μια σχέση με μια εταιρεία εάν αισθάνονται ότι λαμβάνουν κακή εξυπηρέτηση.
Αυτό καθιστά την συνεχή προσέγγιση των πελατών ζωτικής σημασίας, ειδικά με εκκινήσεις προσανατολισμένες στις υπηρεσίες. Σκεφτείτε πώς ένας πελάτης θα συνεχίσει να αλληλεπιδρά με την εταιρεία σας μετά την πρώτη πώληση. Συνεπώς πρέπει να λάβετε μέτρα για τη βελτιστοποίηση αυτών των αλληλεπιδράσεων.
Ένα εύκολο στην πλοήγηση UX και η άμεσα διαθέσιμη υποστήριξη πελατών είναι μόνο μερικοί παράγοντες που θα κρατήσουν τους πελάτες πιστούς σε εσάς.
2. Παραβλέποντας τα διαθέσιμα δεδομένα από το λογισμικό τους
Η τεχνολογία CRM είναι ευρύτερα διαθέσιμη σε νεοσύστατες επιχειρήσεις από ποτέ. Παρέχοντας μια ολοκληρωμένη επισκόπηση δεδομένων χρησιμοποιώντας τον ιστότοπό σας, το μάρκετινγκ κοινωνικών μέσων, τις αγορές εκτός σύνδεσης και άλλα.
Ωστόσο, ενώ πολλά δεδομένα είναι διαθέσιμα, πολλές νεοσύστατες επιχειρήσεις δεν μπορούν να ξεκλειδώσουν τις πλήρεις δυνατότητές της.
Σε μια πρόσφατη τηλεφωνική συνομιλία, ο Guy Rohkin, επικεφαλής της επιστημονικής ανάπτυξης των επιχειρήσεων στο Sci Find εξήγησε:
«Πολλές νεοσύστατες επιχειρήσεις αγωνίζονται με τις πλατφόρμες που προσανατολίζονται στα δεδομένα, επειδή υπάρχει έλλειψη ιδιοκτησίας και μακροπρόθεσμο όραμα.
Χρειάζεστε κάποιον που μπορεί να αναλάβει την ευθύνη και να καθορίσει σε ποια σημεία δεδομένων θα επικεντρωθεί και, στη συνέχεια, να χρησιμοποιήσετε αυτές τις πληροφορίες για να αποκτήσετε σημαντικές πληροφορίες για τη στρατηγική απόκτησης και διατήρησης.
Πρέπει επίσης να χρησιμοποιήσετε ένα σύστημα που μπορεί να κλιμακωθεί παράλληλα με την επιχείρησή σας – κάτι που μπορεί ακόμα να σας βοηθήσει να κατανοήσετε τις τάσεις όταν έχετε περισσότερα σημεία δεδομένων. “
Για παράδειγμα, η αύξηση του αριθμού των ατόμων που καταργούν την εγγραφή από τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας θα μπορούσε να υποδηλώνει σοβαρό ελάττωμα στη στρατηγική μάρκετινγκ. Μπορεί να φταίει η συχνότητα των email, μπορεί να φταίει το περιεχόμενο των μηνυμάτων σας.
Χωρίς σαφή ιδιοκτησία δεδομένων και ένα ποιοτικό σύστημα CRM, ο πραγματικός λόγος για την τάση θα μπορούσε να μην ανακαλυφθεί, προκαλώντας την απώλεια περισσότερων συνδρομητών email.
3. Μη ενεργό και ευπαρουσίαστο με σχόλια και ανησυχίες
Ένα άλλο κοινό πρόβλημα με πολλές νεοσύστατες επιχειρήσεις είναι ότι τείνουν να είναι αντιδραστικοί, παρά προληπτικοί στην αντιμετώπιση των επικοινωνιών τους.
Αυτό μπορεί να αναγκάσει τις νεοσύστατες επιχειρήσεις να εγκαταλείψουν έναν δυσαρεστημένο πελάτη.
Αυτό αντιπροσωπεύει μια σημαντική χαμένη ευκαιρία που μπορεί να οδηγήσει σε επιπλέον προβλήματα για την επιχείρησή σας. Η έρευνα από το Podium δείχνει ότι το 93% των αποφάσεων αγοράς των πελατών επηρεάζονται από διαδικτυακές κριτικές.
Ταυτόχρονα, μια έρευνα της BrightLocal διαπίστωσε ότι το 89% των πελατών θα διαβάσει την απάντηση μιας εταιρείας σε κριτικές χρηστών.
Πολύ συχνά, η προληπτική προσέγγιση μπορεί να αλλάξει την αντίληψή του πελάτη σχετικά με την εμπειρία του με την εκκίνηση. Αυτό μπορεί να αλλάξει την κριτική του. Τουλάχιστον, η αρνητική ανάδραση πρέπει να προκαλεί εσωτερική αλλαγή.
4. Βασιζόμαστε πάρα πολύ στον αυτοματισμό
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο αυτοματισμός μπορεί να είναι σωτήριο για τις νεοσύστατες επιχειρήσεις.
Η αυτοματοποίηση των συνηθισμένων, αλλά απαραίτητων εργασιών θα σας δώσει περισσότερο χρόνο να επικεντρωθείτε σε πράγματα που σχετίζονται άμεσα με την ανάπτυξη της επιχείρησής σας.
Ωστόσο, οι νεοσύστατες επιχειρήσεις δεν πρέπει ποτέ να αφήνουν την αυτοματοποίηση να αναλάβει τις πρακτικές αφοσίωσης των πελατών τους.
Εάν ένας πελάτης έστελνε ένα παράπονο ή μια ερώτηση μέσω email, το τελευταίο πράγμα που θέλει να λάβει είναι μια αυτοματοποιημένη, συμπληρωματική-κενή απάντηση. Δείχνει ότι η επιχείρηση δεν τους εκτιμά πραγματικά ή την εμπειρία τους.
Μια μελέτη CGS σχετικά με τις αντιλήψεις των πελατών για chatbots το θέτει υπό συζήτηση. Αν και συχνά αναφέρεται ως το επόμενο μεγάλο πράγμα στις επικοινωνίες των πελατών, το 86% των χρηστών δήλωσε ότι προτιμούσαν την υποστήριξη πελατών από τα συστήματα AI.
Ένα εκπληκτικό 50 τοις εκατό θεώρησε πραγματικά ότι τα chatbots δυσκόλευαν την επίλυση προβλημάτων.
Αν χρησιμοποιηθεί ακατάλληλα, ο αυτοματισμός θα μπορούσε να κάνει περισσότερο κακό παρά καλό για τις σχέσεις με τους πελάτες. Σκεφτείτε κριτικά σχετικά με διάφορες αλληλεπιδράσεις πελατών για να εξετάσετε εάν ο αυτοματισμός θα τους εξυπηρετούσε πραγματικά καλά ή όχι.
Ξεκινήστε να προσφέρετε μια ισχυρότερη εμπειρία πελατών
Η διατήρηση ισχυρών σχέσεων με τους πελάτες σας απαιτεί πολλή δουλειά. Όμως στο τέλος της ημέρας, τίποτα δεν θα είναι πιο σημαντικό για τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα της εκκίνησής σας.
Με την ιεράρχηση της εμπειρίας των πελατών σε όλες τις φάσεις της διαδικασίας πωλήσεων και τη χρήση κατάλληλων εργαλείων CRM, μπορείτε να κάνετε κάθε πελάτη να αισθάνεται πολύτιμο.
Όταν συμβεί αυτό, η εμπιστοσύνη της μάρκας και η διατήρηση των πελατών που πρέπει να επιβιώσει κάθε νεοσύστατη εταιρεία θα γίνει πιο πιθανή.
Πηγή : Entrepreneur Europa