Τα τελευταία 2 χρόνια οι πωλήσεις του συσκευασμένου καφέ από τα super market έχουν αυξηθεί ραγδαία. Ο espresso είναι εκείνος που έχει τη μεγαλύτερη αύξηση κατά 25% περίπου, στις αρχές του 2021. Με την απαγόρευση της κυκλοφορίας, με τα lockdown και την κλειστή εστίαση οι καταναλωτές στράφηκαν προς τον καφέ των super market.
Πλέον στα ράφια των super υπάρχει μία μεγάλη ποικιλία καφέδων που μπορεί κανείς να απολαύσει στο σπίτι του.
Οι παίκτες στην αγορά του καφέ
Στην αγορά του καφέ σήμερα κυριαρχούν δύο πολυεθνικές, η Nestle, που είναι η αδιαμφισβήτητη ηγέτιδα δύναμη, και η Jacobs Douwe Egberts. Παράλληλα υπάρχουν και εγχώριες επιχειρηματικές προσπάθειες που κατάφεραν τα τελευταία χρόνια να πλασαριστούν σε καλά επίπεδα (και) στο ράφι τόσο με δικά τους σήματα όσο και με σήματα ιταλικών οίκων καφέ.
Μεταξύ αυτών, η Kafea Terra και η Cafetex. Στο ράφι εμφανίστηκαν και δύο νέοι παίκτες με σημαντική -αποκλειστικά- παρουσία στο HORECA, η Coca-Cola Τρία Έψιλον με το λανσάρισμα των Costa Coffee, αλλά και η Σαπλάι Γιούνικ Α.Ε., γνωστή για την αλυσίδα Coffee Island.
Στην αγορά της λιανικής μέσω διάθεσης καψουλών καφέ έχει εισέλθει και η γνωστή αλυσίδα γρήγορης εστίασης «Γρηγόρης». Τα προϊόντα όμως δεν διατίθενται από τα σούπερ μάρκετ, αλλά από τα καταστήματα «Γρηγόρης», καθώς και μέσω ηλεκτρονικής παραγγελίας.
Θα συνεχίσει αυτή η άνοδος των συσκευασμένων καφέδων και μετά τις απαγορεύσεις και τα Lockdown;
Σίγουρα πολλοί θα είναι αυτοί που έχουν ήδη προμηθευτεί μηχανές καφέ αλλά και όλα τα απαραίτητα εξαρτήματα. Με σκοπό να απολαμβάνουν έναν ερασιτεχνικό καφέ κάθε πρωί. Και σίγουρα θα είναι οι πρώτοι πελάτες που θα αποχωρήσουν από τα καταστήματα καφέ της περιοχής τους.
Οι υπόλοιποι όμως από τη στιγμή που θα επιστρέψουν πλήρως στην πραγματικότητα και θα είναι αναγκασμένοι να βρίσκονται εκτός σπιτιού σχεδόν όλη μέρα, το βρίσκω αδιανόητο να τρώνε χρόνο στην παρασκευή καφέ. Αυτοί οι πελάτες λοιπόν θα συνεχίσουν πιστά να δίνουν το 1,70 για να απολαύσουν το επαγγελματικά παρασκευασμένο καφεδάκι τους.
Η αγορά καφέ από μαγαζί όμως δεν πραγματοποιείται μόνο λόγω έλλειψης χρόνου. Η διαδικασία αγοράς για παράδειγμα του πρωινού καφέ, χρειάζεται το χαμόγελο του barrista, χρειάζεται το κουλουράκι που θα συνοδεύσει το καφεδάκι, χρειάζεται τη περιποίηση και τη γλυκιά κουβέντα. Γιατί όπως πολύ σωστά λένε ”Το τοστ στο σπίτι του άλλου είναι πάντα καλύτερο!” .
Όταν φεύγει το πρωί τρελαμένος από το σπίτι, έχοντας ένα μισάωρο πριν τη δουλειά, θέλει να υπάρχει αν γίνεται ήδη έτοιμο το καφεδάκι του, πάνω σε ένα τραπεζάκι. Να ανοίξει το κινητό του για ένα γρήγορο check των mail του, να πιεί μια γουλιά και να φύγει με λίγη παραπάνω ενέργεια.
Έτσι λοιπόν το κατάστημα Cafe εκτός από το προϊόν σου προσφέρει απλόχερα και υπηρεσίες. Υπηρεσίες που μέσα σε ένα απρόσωπο super market δύσκολα θα βρεις.
Λέτε σε λίγα χρόνια τα super market να έχουν και πόστο παρασκευής καφέ; Και αν ναι, εσείς θα παίρνατε από το super;