Πώς να επιλέξετε το κατάλληλο χρώμα για το brand σας, ανάλογα το αντικείμενο και τα συναισθήματα που θέλετε να εκπέμπετε. Κάθε χρώμα, αυτό και τα παράγωγά του έχει μία συγκεκριμένη ταυτότητα αλλά και ψυχολογία. Παρακάτω θα δούμε μερικά χαρακτηριστικά των βασικών χρωμάτων.
Βασικά Χρώματα
Κόκκινο
Το κόκκινο που χρησιμοποιεί εδώ και χρόνια το brand της Coca cola, είναι το χρώμα της δράσης. Όπως μπορούμε να δούμε και σε μία διαφήμισή της, όλη η διαφήμιση έχει έντονη κίνηση, χορευτές και έντονες εναλλαγές. Το κόκκινο, είναι το χρώμα της φιλοδοξίας και της αυτοπεποίθησης. Με το κόκκινο να χρησιμοποιείτε στα πεδία μάχης με τους ταύρους, το κόκκινο εκπέμπει πάθος και τραβάει σίγουρα την προσοχή. Τέλος, η ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου, έχει χαρακτηριστεί πλήρως από το κόκκινο, βλέπε Lacta, το οποίο συμβολίζει την αγάπη.
Πορτοκαλί
Το πορτοκαλί, εκπέμπει αυτοπεποίθηση και ενθουσιασμό. Εταιρεία που έχει χρησιμοποιήσει το πορτοκαλί σαν κύριο χρώμα της είναι τα Mcdonald’s. Eίναι ένα brand με υπερβολικά έντονη δραστηριότητα, όπως ακριβώς και το χρώμα πορτοκαλί. Μία άλλη πτυχή του χρώματος αυτού είναι η δημιουργικότητά του, αλλά και η αισιοδοξία του.
Πράσινο
Το πράσινο είναι κατά κύριο λόγο το χρώμα της φύσης και της ισορροπίας. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε που τα φαρμακεία έχουν το πράσινο στον σταυρό. Τα φαρμακεία και τα μανάβικα, είναι χώροι που θέλουν να προσφέρουν στους χρήστες, έναν υγιεινό και ισορροπημένο τρόπο ζωής. Επιπλέον, είναι το χρώμα της τύχης, το τριφύλλι θεωρείτε το πιο τυχερό φυτό.
Κίτρινο
Tο κίτρινο είναι ένα χρώμα που εκπέμπει ενέργεια. Brand που έχουν χρησιμοποιήσει το κίτρινο είναι, τα ΙΚΕΑ και η Ferrari. Άλλα χαρακτηριστικά αυτού του χρώματος είναι η χαρά που δημιουργεί, αλλά και η θετικότητα. Μία εφαρμογή που χρησιμοποίησε το κίτρινο είναι το Snapchat, το οποίο έχει να κάνει με το community. Το κίτρινο χρώμα έχει να κάνει με τους φίλους και τις παρέες.
Μπλε
Το μπλε είναι το χρώμα της ηρεμίας και της καθαριότητας. Τέτοια brand είναι της Oral b και Unilever. Επιπλέον, το μπλε δίνει την αίσθηση της σταθερότητας αλλά και της ακεραιότητας, μερικά brand είναι της pfizer, αλλά και της Panaconic.
Σε πολλούς πολιτισμούς το μπλε θεωρείται το πιο προστατευτικό απ’ όλα τα χρώματα. Στην Μέση Ανατολή, θεωρείται ότι οι μπλε πόρτες εμποδίζουν την είσοδο κακών πνευμάτων, ενώ στην νοτιοδυτική Αμερική οι άνθρωποι συχνά βάφουν τις οροφές στις βεράντες τους μπλε για να διώχνουν τα φαντάσματα.
Μαύρο
Το μαύρο, είναι ένα ιδιαίτερο χρώμα, καθώς είναι εύκολο να συνδυαστεί με όλη την χρωματική παλέτα. To χρώμα επιλέγεται από brand που θέλουν να βγάλουν προς τα έξω, το κύρος τους, την χλιδή αλλά και την δύναμη. Τέτοιες επιχειρήσεις είναι, Pranda, Adidas, Chanel και Gucci. Στην ψυχολογία μάρκετινγκ, το μαύρο συνδέεται με τολμηρότητα, τυπικότητα, μυστήριο, δύναμη, πολυτέλεια και σοβαρότητα.
Τα χρώματα έχουν την δική τους δυναμική και οι επιχειρήσεις προσπαθούν να επιλέξουν κάθε φορά το κατάλληλο χρώμα για αυτούς. Η επιλογή γίνεται έπειτα από έρευνα του τι θέλει η επιχείρηση να βγάλει προς τα έξω, τί συναισθήματα θέλει να προκαλέσει και τί θα έδειχνε καλύτερα απεικονιστικά.