Τι είναι η Στρατηγική Διαφοροποίησης;

Τι είναι η Στρατηγική Διαφοροποίησης;

Τι είναι η Στρατηγική Διαφοροποίησης;

Μεταξύ των πολλών στρατηγικών που χρησιμοποιούνται από τις επιχειρήσεις, η στρατηγική διαφοροποίησης είναι μια εξαιρετική επιλογή, που την βλέπουμε καθημερινά μπροστά μας!

“Το μέλλον δεν θα έρθει ποτέ αν απλώς το περιμένεις. Απαιτεί αποφάσεις-τώρα. Επιβάλλει ρίσκο-τώρα. Απαιτεί όραση-τώρα. Χρειάζεται κατανομή πόρων και, πάνω απ’ όλα, απαιτεί δουλειά τώρα”.

Peter Drucker

Η στρατηγική διαφοροποίησης (differentiation strategy) επιδιώκει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα μέσω της μοναδικότητας.

Με λίγα λόγια μια επιχείρηση που εφαρμόζει μια στρατηγική διαφοροποίησης, αναπτύσσει προϊόντα και υπηρεσίες μοναδικά, διαφορετικά από αυτά των ανταγωνιστών της!

Μερικά παραδείγματα εταιρειών που έχουν εφαρμόσει μια στρατηγική διαφοροποίησης: ΙΚΕΑ, STARBUCKS, APPLE…

Στρατηγική Διαφοροποίησης: Στόχος η προσέλκυση πελατών που θα παραμείνουν πιστοί στα/στις προϊόντα/υπηρεσίες της επιχείρησης και ταυτόχρονα θα αδιαφορούν πλήρως για τα/τις προϊόντα/υπηρεσίες των άλλων επιχειρήσεων.

Ένα παράδειγμα από την καθημερινότητά μας είναι οι καταναλωτές των προϊόντων της Apple.

Είναι πιστοί στην εταιρεία και χρησιμοποιούν κάθε καινούργιο gadget ή ηλεκτρονική συσκευή που κατασκευάζει η εταιρεία. Δεν επηρεάζονται από τις τιμές. Δεν πηγαίνουν σε διαφορετικούς παρόχους. Παραμένουν αδιάφοροι για το πόσο θα αργήσει το προϊόν μέχρι να φτάσει στα χέρια τους.

Μέσω της ανάλυσης SWOT κυρίως, μια επιχείρηση μπορεί να ανακαλύψει τις δυνάμεις και τις αδυναμίες της, καθώς και τις ευκαιρίες αλλά και τους κινδύνους που την περιβάλλουν. Περισσότερες πληροφορίες για την SWOT Ανάλυση θα βρείτε εδώ.

Συγκρίνοντας την Coca Cola και την Pepsi:

Μπορούμε να δούμε πόσο πολύ μάχονται αυτές οι δύο εταιρείες μεταξύ τους, ξοδεύοντας αστρονομικά ποσά σε διαφημίσεις, για να πείσουν όλους τους καταναλωτές εκεί έξω ότι αυτά τα προϊόντα διαφέρουν μεταξύ τους.

Κάνουν ό,τι κάνουν για τα χρήματα – αυτό είναι όλο. Δεν ξέρω καν γιατί με ακούς. Έχω κάνει διαφημίσεις και για την Coke και την Pepsi. Η αλήθεια είναι ότι δεν μπορώ καν να γευτώ τη διαφορά, αλλά η Pepsi με πλήρωσε τελευταία, οπότε είναι.

Dave Cappelle

Μια λοιπόν από τις ανταγωνιστικές στρατηγικές του Porter είναι και η Διαφοροποίηση: Δημιουργήστε προϊόντα μοναδικά και ξεχωριστά!

Εάν πουλάτε τα ίδια εμπορεύματα που είναι συνήθως διαθέσιμα και δεν έχετε κανένα σημείο διαφοροποίησης, είστε νεκροί.

Michael G. Rubin
Τελευταία Νέα

Κατεβάστε την εφαρμογή μας

Γιάννης Κύρτσης

Φοιτητής Διοίκησης Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, σύμβουλος ακινήτων στην Liberty Real Estate, αρθρογράφος, Content Creator και δημιουργός της σελίδας Johnny&Books. Αρθρογραφεί στο Business Review Greece για Βιβλία, Αυτοβελτίωση και ορολογίες επιχειρηματικότητας και οικονομίας. Ένας νέος με μεγάλο πάθος για τα βιβλία, καθώς αυτά του άλλαξαν την ζωή, με όνειρο να μεταδώσει αυτή την τρέλα στους ανθρώπους γύρω του κάνοντάς τους καλύτερους!