Τον Ιούνιο του 2017, οι George Clooney και Rande Gerber πούλησαν την επιχείρηση τεκίλας τους, Casamigos, για 1 δισεκατομμύριο δολάρια. Η εταιρεία ιδρύθηκε μόλις το 2013, και η ταχεία επιτυχία της άνοιξε το δρόμο για πολλούς celebrities να δημιουργήσουν την δικιά τους τεκίλα. Μερικoί εξ αυτών είναι οι Kendall Jenner, Dwayne “The Rock” Johnson, Michael Jordan, Lebron James, Nick Jonas και Arnold Schwarzenegger.
Οι πόροι και το πακέτο που συνδέονται με αυτά τα άτομα έχουν βοηθήσει να ωθηθεί η τεκίλα στο προσκήνιο, καθιστώντας την ένα από τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα οινοπνευματώδη ποτά στην παγκόσμια αγορά.
Ωστόσο, πολλοί επιχειρηματίες εξετάζουν το πραγματικό κόστος αυτής της επιτυχίας. Ταυτόχρονα, αναρωτιούνται εάν η υποδομή της βιομηχανίας θα μπορέσει να συμβαδίσει με την αυξανόμενη δημοτικότητά της.
Τι εξηγεί αυτή την άνοδο;
Σε πρόσφατη συνέντευξή του, ο Ivan Menezes, CEO της Diageo (της εταιρείας που εξαγόρασε την Casamigos) επισημαίνει την ικανότητα της τεκίλας να γεφυρώνει τα διάφορα δημογραφικά στοιχεία.
Πιο συγκεκριμένα, ανέφερε ότι η τεκίλα “δεν αναφέρεται σε συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα, φύλο ή ώρα της ημέρας.
Παράλληλα, η τεκίλα έχει αλλάξει αρκετά ως ποτό, καθώς δεν είναι μόνο για σφηνάκια και μαργαρίτες όπως ήταν παλιά.”
Είναι δύσκολο να αξιολογήσουμε αν αυτή η πολιτισμική ευελιξία έχει ενισχύσει τις επενδύσεις των celebrities. Κάποιοι υποθέτουν ότι ένας παράγοντας που τους έλκει είναι απλώς η τοποθεσία.
Ο Brandy Rand, COO του International Wine and Spirits Record (IWSR) εικάζει ότι για την πλειοψηφία της ελίτ του Χόλιγουντ που εδρεύει στη νότια Καλιφόρνια, η τεκίλα είναι ριζωμένη στην καθημερινή τους κουλτούρα. Έτσι υπάρχει μια πιο προσωπική σύνδεση με τη γη και την συνολική εμπειρία της κατανάλωσης τεκίλας όπου παράγεται.
Επιπρόσθετα, η αποκλειστικότητα της αυθεντικής τεκίλας και του mezcal έχει επίσης μια κάποια ελκυστικότητα για τη νέα βάση ιδιοκτητών της βιομηχανίας. Ο μεξικανικός νόμος απαιτεί η τεκίλα να παράγεται στο Χαλίσκο ή σε έναν από τους άλλους τέσσερις μεξικανικούς δήμους.
Επίσης, μέχρι πρόσφατα, η καλλιέργεια και παραγωγή της παραμένουν σε μεγάλο βαθμό αμετάβλητες, με παραδόσεις που έχουν ενσταλάξει από τη μια γενιά στην άλλη. Εν ολίγοις, δεν μπορεί να παράξει τεκίλα όποιος θέλει, και υπάρχει περιορισμένη ποσότητα γης και τεχνογνωσίας για την παραγωγή της.
Τι προμηνύει το μέλλον για την τεκίλα;
Οι περιβαλλοντικές ανησυχίες για την καταστροφή του περιβάλλοντος αυξάνονται όλο και περισσότερο για την παραγωγή της τεκίλας. Αυτό συμβαίνει διότι η διαδικασία παραγωγής της απαιτεί απίστευτα πολλά λίτρα νερού και η γη είναι περιορισμένη.
Παρόλο αυτά, η επιτυχία του κλάδου συνεχίζει να υπερτερεί των προκλήσεων παραγωγής του. Σε τοπικό επίπεδο, η δημοτικότητά της έχει δώσει στις κοινότητες που παράγουν τεκίλα αρκετές οικονομικές ευκαιρίες, τόσο με τη μορφή θέσεων εργασίας όσο και με έσοδα τουρισμού.
Επιπλέον, πολλοί μικρότεροι οινοπνευματοποιοί παραμένουν αισιόδοξοι ότι οι επωνυμίες των celebrities θα δημιουργήσουν μια αγορά που θα τους συμπεριλαμβάνει. Πιο συγκεκριμένα, μια αγορά όπου οι λάτρεις στρέφουν την προσοχή τους σε περισσότερες boutique και οικογενειακές δραστηριότητες.
Με πάνω από 700 νέες μάρκες που έχουν εγγραφεί τα τελευταία 4 χρόνια, βρισκόμαστε στην χρυσή εποχή της τεκίλας. Όμως, οι επιχειρηματίες της αγαύης θα πρέπει σύντομα να είναι σε θέση να διατηρήσουν αυτή την εξέλιξη.
Πηγή: Entrepreneur