Σε μια εποχή όπως αυτή που διανύουμε, τα digital skills αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι για τις σύγχρονες επιχειρήσεις.
Τα digital skills θεωρούνται πολύ κρίσιμα και σημαντικά για την εξέλιξη και ανάπτυξη των επιχειρήσεων.
Για αυτό και οι περισσότερες θέσεις εργασίας ζητάνε υπαλλήλους που κατέχουν τις δεξιότητες αυτές.
Σύμφωνα όμως, με μια πρόσφατη έκθεση του Ινστιτούτου για το Μέλλον, σε συνεργασία με την Dell, προβλέπεται ότι το 85% των θέσεων εργασίας που θα είναι διαθέσιμες το 2030 δεν έχουν εφευρεθεί ακόμη.
Αν και αυτό μπορεί να μην είναι τόσο παράξενο όσο ακούγεται-μιας και πολλά έχουν αλλάξει από την προηγούμενη δεκαετία- όποιες νέες θέσεις εργασίας και αν δημιουργηθούν, είναι σίγουρο ότι τα digital skills είναι το μέλλον.
Στο άρθρο αυτό θα δεις τα 4 digital skills που όλοι πρέπει να αποκτήσουν και να γνωρίζουν για να ευδοκιμήσουν στην νέα αγορά εργασίας.
1. Ψηφιακές γνώσεις: Από τα πιο βασικά digital skills της αγοράς
Η δεξιότητα αυτή αναφέρεται σε όλες τις γνώσεις που πρέπει να έχει κάποιος για να εργάζεται εξ αποστάσεως.
Η γνώση περιήγησης στο διαδίκτυο είναι η βάση για να μπορέσει κάποιος να αποκτήσει περισσότερες ψηφιακές γνώσεις.
Έτσι, θα μπορεί ο καθένας να είναι σε θέση να αλληλεπιδρά εύκολα και με σιγουριά μέσω της τεχνολογίας.
Οι γνώσεις αυτές περιλαμβάνουν:
● Γνώση και κατανόηση της τεχνολογίας και πώς αυτή μπορεί να χρησιμοποιηθεί.
● Χρήση ψηφιακών συσκευών, λογισμικού και εφαρμογών – στην εργασία, σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα και στην καθημερινή ζωή.
● Γνώση ψηφιακών εργαλείων για επικοινωνία, συνεργασία και κοινή χρήση πληροφοριών με άλλα άτομα.
● Ασφαλή περιήγηση και γνώση κινδύνων διαδικτύου.
2. Γνώσεις διαχείρισης Δεδομένων
Αυτήν τη στιγμή βρισκόμαστε ακριβώς στη μέση της τέταρτης βιομηχανικής επανάστασης, όπου η τεχνολογία συνδέει τον ψηφιακό με τον φυσικό κόσμο.
Πιθανότατα να έχετε παρατηρήσει την πληθώρα των smart συσκευών στην αγορά σήμερα.
Όπως για παράδειγμα ρολόγια, τηλέφωνα μέχρι και θερμοστάτες που είναι συνδεδεμένοι στο διαδίκτυο.
Όλη αυτή η νέα τεχνολογία υποστηρίζεται από δεδομένα.
Γι’ αυτό, η γνώση διαχείρισης δεδομένων είναι ένα από τα πιο χρήσιμα digital skills που θα έχουν ζήτηση στο μέλλον.
Το skill αυτό, συνεπάγεται με την βασική ικανότητα κατανόησης της σημασίας των δεδομένων και του τρόπου μετατροπής τους σε γνώσεις και αξία.
Σε ένα επιχειρηματικό πλαίσιο, θα πρέπει να μπορείς:
- να έχεις πρόσβαση σε κατάλληλα δεδομένα
- να εργάζεσαι με δεδομένα
- να βγάζεις νόημα μέσα από αριθμούς
- να επικοινωνείς πληροφορίες σε άλλους
- ακόμα και να αμφισβητείς τα δεδομένα όταν είναι απαραίτητο
3. Τεχνικές δεξιότητες
Οι τεχνικές δεξιότητες είναι μια ευρεία κατηγορία στις μέρες μας.
Δεν είναι μόνο οι δεξιότητες πληροφορικής και μηχανικής που θα χρειαστούν στην αγορά εργασίας του μέλλοντος.
Καθώς η φύση της εργασίας αλλάζει και οι ροές εργασίας γίνονται πιο αυτοματοποιημένες, μια μεγάλη ποικιλία τεχνικών δεξιοτήτων εξακολουθεί να είναι εξαιρετικά πολύτιμη.
Στην ουσία, οι τεχνικές δεξιότητες είναι οι πρακτικές δεξιότητες που απαιτούνται για να γίνει μια δουλειά με επιτυχία.
Η ζήτηση για αυτές τις δεξιότητες συνδέεται με την ζήτηση για κωδικοποίηση, τεχνητή νοημοσύνη, επιστήμη δεδομένων και πληροφορική.
Κάθε κλάδος αναζητά όλο και πιο συγκεκριμένες τεχνικές δεξιότητες, καθώς οι νέες τεχνολογίες έρχονται στο προσκήνιο.
Επομένως, είναι σημαντικό να μαθαίνεις συνέχεια ό,τι νέο υπάρχει.
Επίσης, πρέπει να επικεντρωθείς στην επαγγελματική σου ανάπτυξη μέσω ενός συνδυασμού κατάρτισης και εκπαίδευσης.
4. Γνώσεις κυβερνοασφάλειας
Σε έναν ψηφιακό κόσμο δυστυχώς υπάρχουν παράγοντες οι οποίοι τον κάνουν επικίνδυνο. Ένα παράδειγμα είναι αυτό των hackers, οι οποίοι γίνονται όλο και πιο έξυπνοι και κακόβουλοι, απειλώντας τους χρήστες του διαδικτύου.
Όμως, η επίγνωση ψηφιακών απειλών σημαίνει επίγνωση των κινδύνων του διαδικτύου και γνώση χειρισμού των εργαλείων των ψηφιακών συσκευών για περισσότερη ασφάλεια.
Με τόσες πολλές από τις δραστηριότητές μας να πραγματοποιούνται στο διαδίκτυο, τα ψηφιακά μας αποτυπώματα είναι περισσότερα από ποτέ.
Η συνειδητοποίηση των ψηφιακών απειλών σημαίνει ικανότητα διαχείρισης και αντιμετώπισης όλων όσων μπορούν να φέρουν σε δύσκολη θέση τους χρήστες του διαδικτύου, όπως:
● Ο διαδικτυακός εκφοβισμός
● Η ψηφιακή πλαστοπροσωπία
● Το Phishing (απάτες)
● Οι παραβιάσεις δεδομένων
● Οι επιθέσεις κακόβουλου λογισμικού, ransomware και IoT
Γενικά, η μείωση των κινδύνων των ψηφιακών απειλών απαιτεί ότι όλοι πρέπει να αναπτύξουμε μια πιο υγιή σχέση με την τεχνολογία.
Όλοι χρειάζεται να ξέρουν πώς να αξιοποιούν στο έπακρο την τεχνολογία και να προστατεύονται από αυτή.
Πηγή: Forbes