Κατευθείαν από τον Walter Isaacson, συγγραφέα επίσης των βιογραφιών του Leonardo Da Vinci και του Albert Einstein, κυκλοφορεί και η βιογραφία του Steve Jobs, “ενός τρελού” που μπορούσε να διαστρεβλώνει την πραγματικότητα και να κάνει το αδύνατο δυνατό.
Μιλάμε για έναν από τους ιδρυτές της Apple και έναν από τους πιο διάσημους επιχειρηματίες παγκοσμίως.
“Εκείνοι που είναι τόσο τρελοί ώστε να πιστεύουν ότι μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο είναι εκείνοι που τον αλλάζουν” – Διαφήμιση “THINK DIFFERENT” της Apple, 1997.
Ο Walter Isaacson έγραψε αυτή τη βιογραφία βασιζόμενος σε πάνω από 40 συνεντεύξεις σε διάστημα 2 ετών από τον Steve Jobs.
Επίσης, είχε πολλές συνομιλίες με περισσότερους από εκατό συγγενείς, φίλους, εργαζομένους, ανταγωνιστές και συνεργάτες του!
Ο συγγραφέας καθηλώνει τον αναγνώστη με αυτή την τρελή ιστορία σχετικά με την ζωή του Steve Jobs και όλα όσα κατάφερε να κάνει με την Apple.
Οι φίλοι του, οι εχθροί του, οι συνεργάτες και οι ανταγωνιστές του, μιλούν στο βιβλίο αυτό και μας δείχνουν τα πάθη του!
Την τελειομανία του! Τις εμμονές και την αφοσίωση στο έργο του. Και απ’ ότι φαίνεται αυτό ήταν που τον ξεχώρισε στον κόσμο που ζούμε!
Steve Jobs: Διαστρέβλωση της Πραγματικότητας
Ο Steve Jobs αν έβαζε κάτι στο μυαλό του, το κυνηγούσε σαν τρελός μέχρι αυτό γινόταν πραγματικότητα!
Μάλιστα, υπάρχει ένα απόφθεγμα στο βιβλίο το οποίο λέει το εξής: “Αν έχει αποφασίσει πως πρέπει να γίνει κάτι, απλούστατα θα το κάνει να γίνει!”.
“Να φέρεσαι σαν να μπορείς να τα καταφέρεις, σαν να έχεις τον έλεγχο και όλοι θα σε πιστέψουν!”, είχε πει.
Steve Jobs & Τελειομανία
Υπάρχει μια ιστορία στο βιβλίο η οποία είναι πολύ χαρακτηριστική. Σίγουρα μόνο ένας άνθρωπος σαν αυτόν θα μπορούσε να πει μια τόσο καλή ατάκα όσο αυτή!
Μια μέρα, καθώς έφτιαχναν το πίσω μέρος ενός μοντέλου Mac, ο Steve παραπονέθηκε στους εργαζόμενους του και τους είπε να το ξανακάνουν πάλι από την αρχή, διότι τα καλώδια, τα μικροτσίπ και ο τρόπος που είχαν τοποθετηθεί ήταν στο ελάχιστον τσαπατσούλικος.
Ένας εργαζόμενος απάντησε πως δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα, αφού δεν θα τα δει ποτέ κανείς. Η ατάκα που άκουσε είμαι σίγουρος πως τον άφησε τουλάχιστον άφωνο:
“Ο επιπλοποιός πάντα κάνει καλή δουλειά και στην πλάτη της ντουλάπας, ασχέτως που θα την δει μόνο αυτός!” – Ο ορισμός της τελειομανίας του Steve Jobs.
Αρνήθηκε να κάνει έρευνα αγοράς!
Όταν ζήτησαν από τον ίδιο να κάνει έρευνα αγοράς αρνήθηκε και απάντησε πως “Δεν γνωρίζουν οι πελάτες τι θέλουν, πρέπει να τους το δείξουμε εμείς”.
Αυτό μου θύμισε αμέσως το απόφθεγμα του Ford.
Είχε πει πως αν ρωτούσε τους ανθρώπους τι καινούργιο θα ήθελαν, αυτοί θα απαντούσαν πως θα ήθελαν γρηγορότερα άλογα!
Να είσαι δημιουργικός. Αψήφησε την αποτυχία και στοιχημάτισε την καριέρα σου ενεργώντας διαφορετικά!
Πολλοί θα τον χαρακτηρίσουν αλαζονικό, αφόρητο, τρελό και πιθανότατα να έχουν δίκιο.
Δεν νομίζω πως θα μπορούσα να δουλέψω με αυτόν τον άνθρωπο στον ίδιο χώρο.
Παρόλα αυτά δεν μπορούμε να παραβλέψουμε το γεγονός πως τα περισσότερα από αυτά που πέτυχε, είναι τουλάχιστον αξιοθαύμαστα!