Τι είναι η Σιωπηλή Παραίτηση ;

Τι είναι η Σιωπηλή Παραίτηση ;

σιωπηλή παραίτηση

Τι ακριβώς συμβαίνει, όταν ένας υπάλληλος, εξακολουθεί να μένει στην δουλειά του, αλλά εν γνώσει του σταματά τις προσπάθειες για καλύτερες επιδόσεις; Η απάντηση βρίσκεται πίσω από ένα φαινόμενο, το οποίο είναι γνωστό ως σιωπηλή παραίτηση.

Η σιωπηλή παραίτηση δεν σημαίνει ότι ένας εργαζόμενος έχει εγκαταλείψει τη δουλειά του, αλλά έχει περιορίσει τα καθήκοντά του.

Και αυτό σημαίνει ότι, η διάθεση του περιορίζεται στα πολύ βασικά, όσον αφορά την δουλειά του.

Σταματά δηλαδή να εργάζεται με ενθουσιασμό και θέληση, προκειμένου να φέρει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

Είναι η περίπτωση δηλαδή, που ο εργαζόμενος κάνει όλο και λιγότερο πράγματα και δεν έχει την διάθεση να ολοκληρώνει όλα τα tasks της ημέρας.

Γιατί οι εργαζόμενοι παραιτούνται σιωπηλά;

Η  σιωπηλή παραίτηση μπορεί να είναι ένας δημοφιλής όρος, αλλά αυτό το φαινόμενο δεν είναι καινούριο.

Εργαζόμενοι οι οποίοι δεν νιώθουν ευχαριστημένοι από την δουλειά τους και χαμηλώνουν ρυθμούς, έχουν υπάρξει από πάντα.

Αυτό συμβαίνει για πολλούς και διαφορετικούς λόγους (ξεχωριστά ή σαν συνδυασμός), όπως οι παρακάτω:

  • μη επιθυμητή θέση εργασίας
  • κακή αμοιβή
  • μη διαχειρίσιμος φόρτος εργασίας
  • εξουθένωση υπαλλήλου
  • έλλειψη ευκαιριών ανάπτυξης

Έρευνα του 2021 από την Gallup διαπίστωσε ότι μόνο το 36% των ανθρώπων ανέφεραν ότι ασχολούνται με τη δουλειά τους.

Σύμφωνα με μια άλλη έρευνα του LinkedIn, μερικοί άνθρωποι μένουν στη δουλειά τους μόνο για τον μισθό και την ασφάλιση, αλλά παράλληλα αναζητούν για άλλες θέσεις εργασίας.

Όσον αφορά την αμοιβή, είναι ένας σημαντικός λόγος που επηρεάζει την στάση των εργαζομένων στην δουλειά. Τον Ιούλιο του 2022, το ποσοστό του πληθωρισμού έφτασε στο 8-9%, και η μέση αύξηση ήταν 3,4%.

Οι άνθρωποι στην πραγματικότητα, βγάζουν λιγότερα χρήματα, γεγονός που τους κάνει να αναρωτιούνται γιατί πρέπει να εργάζονται τόσο σκληρά.

Η σιωπηλή παραίτηση, είναι και αποτέλεσμα υψηλού φόρτου εργασίας, γεγονός που επηρεάζει την ισορροπία επαγγελματικής και προσωπικής ζωής.

Σύμφωνα με την έκθεση Global Talent Trends 2022 του LinkedIn, όλο και περισσότεροι άνθρωποι είχαν χρόνο να σκεφτούν και να αμφισβητήσουν την καριέρα τους και να αναζητήσουν περισσότερη ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής.

H εξουθένωση επίσης, είναι ένας άλλος λόγος σιωπηλής παραίτησης. Σύμφωνα με την έκθεση Anatomy of Work του 2022 της Asana, 7 στους 10 υπαλλήλους παρουσίασαν επαγγελματική εξουθένωση τον τελευταίο χρόνο.

Τα ευρήματα της έκθεσης, έδειξαν επίσης ότι οι εργαζόμενοι που υποφέρουν από επαγγελματική εξουθένωση είναι λιγότερο αφοσιωμένοι, κάνουν περισσότερα λάθη, και εγκαταλείπουν την εταιρεία.

Σιωπηλή παραίτηση

Σημάδια σιωπηλής παραίτησης στην εργασία

Τα σημάδια της σιωπηλής παραίτησης μπορεί να λάβουν διάφορες μορφές. Ανάλογα με τους λόγους που ο εργαζόμενος θέλει να αποσυρθεί από τη δουλειά, υπάρχουν πολλοί τρόποι για να το δείξει.

Εάν ένας εργαζόμενος είναι πραγματικά δυσαρεστημένος, τα σημάδια μπορεί να είναι πολύ πιο αισθητά από κάποιον που έχει ως σκοπό την ισορροπία επαγγελματικής και προσωπικής ζωής.

Μερικά σημάδια σιωπηλής παραίτησης περιλαμβάνουν τα ακόλουθα:

  • μη συμμετοχή σε συνεδριάσεις
  • άφιξη αργά ή αναχώρηση νωρίς
  • μείωση της παραγωγικότητας
  • λιγότερη συνεισφορά σε ομαδικά έργα
  • έλλειψη παραγωγικότητας
  • έλλειψη πάθους ή ενθουσιασμού
Σιωπηλή παραίτηση

Σιωπηλή παραίτηση: Πώς μπορούν οι επιχειρήσεις να βοηθήσουν τους εργαζόμενους;

Ο καλύτερος τρόπος για να αποφευχθεί αυτή η κατάσταση είναι η βελτίωση της εμπειρίας των εργαζομένων.

Οι μάνατζερς πρέπει να επικοινωνούν με τους υπαλλήλους, κάνοντας συζητήσεις και συγκεντρώνοντας τα σχόλιά τους.

Χρειάζεται να μοιράζονται μαζί τους αξιολογήσεις, μέσα από τις οποίες να φαίνεται η εκτίμηση της δουλειάς τους.

Στη συνέχεια, πρέπει να εξασφαλιστεί ότι ο φόρτος και οι ώρες  εργασίας είναι ρεαλιστικά και συμβάλλουν στην διατήρηση της ισορροπίας μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής.

Η ενθάρρυνση και τα κίνητρα, είναι επίσης πολύ σημαντικά για την ψυχική υγεία των υπαλλήλων. Αυτό θα μειώσει το άγχος τους και θα τους κάνει πιο παραγωγικούς.

Πάνω από όλα όμως, οι επιχειρήσεις πρέπει να θέτουν όρια εργασίας που είναι υπέρ των υπαλλήλων και που δημιουργούν μια θετική εταιρική κουλτούρα.

Οι υπάλληλοι χρειάζονται στήριξη, ειδικά όταν αδυνατούν να εκπληρώσουν έναν στόχο άλλα και διάφορες άλλες εργασίες.

Πηγή: Techtarget

Μαρίνα Δημητρή

Απόφοιτη Διοίκησης Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής με κατεύθυνση Management, Web Content Writer και Αρχισυντάκτρια του Business Review Greece. Γράφει και επιμελείται άρθρα για Επιχειρηματικότητα, HR, Marketing και Digital Marketing στο Business Review Greece. Παράλληλα δημιουργεί περιεχόμενο για φοιτητές Διοίκησης Επιχειρήσεων για να τους βοηθήσει στην καλύτερη και ευκολότερη κατανόηση επιχειρηματικών ορολογιών. Απολαμβάνει την ομαδική εργασία και προσωπικός της στόχος είναι να αποκτά και να αναπτύσσει όλο και περισσότερες γνώσεις και δεξιότητες στον τομέα των επιχειρήσεων.