Η Ομάδα της Β’ Εθνικής που Δίδαξε Μάρκετινγκ

Η Ομάδα της Β’ Εθνικής που Δίδαξε Μάρκετινγκ

athens kallithea fc - η ομάδα β εθνικής που διδάσκει μάρκετινγκ

Πώς μια ομάδα Β Εθνικής Ελλάδας κατάφερε να γίνει viral και να φτάσει ακόμα και στα μεγαλύτερα sites του εξωτερικού;

Α, και όταν λέμε viral, ενοούμε με θετικό πρόσημο. Για πραγματικά καλό λόγο και όχι για τους λόγους που συνήθως η χώρα μας γίνεται viral (βλ. επεισόδια).

Πρόκειται για την ΠΑΕ Καλλιθέα η οποία πλεόν μετονομάστικε σε… Athens Kallithea Fc και προετοιμάζεται για την επόμενη σεζόν στην Β Εθνική Ελλάδας (Super League 2).

Τι έκανε λοιπόν μια σχετικά “μικρή” ομάδα για τα αγωνιστικά δεδομένα, η οποία απουσιάζει 16 χρόνια από την πρώτη εθνική κατηγορία, να τραβήξει όλα τα βλέμματα πάνω της, μέχρι και σε παγκόσμιο επίπεδο;

Θα πω την απάντηση με 2 αγαπημένες μου λέξεις: Content Marketing

Αν είσαι ποδοσφαιρόφιλος και σου αρέσει και η διάφημιση, αυτό το άρθρο θα το λατρέψεις! 

Αν πάλι είσαι εδώ για την επιχειρηματική μεριά της ιστορίας, σου υπόσχομαι πως η ανάλυση που ακολουθεί δεν θα σε απογοητεύσει!

Πώς η Athens Kallithea Fc “κέρδισε” το παιχνίδι με Content Marketing

Αρχικά, για όσους δεν είναι γνώριμοι με τον όρο, το content marketing (μάρκετινγκ περιεχομένου) είναι μια στρατηγική προώθησης η οποία βασίζεται στην δημιουργία περιεχομένου από την ίδια επιχείρηση προς τους πελάτες της.

Δεν αρκεί όμως η επιχείρηση να δημιουργεί περιεχόμενο, πρέπει κιόλας να το επικοινωνεί σωστά με τον πελάτη, με έναν τρόπο που θα του δώσει αξία και θα του φανεί χρήσιμο, θα του δημιουργήσει θετικά συναισθήματα ή θα τον παρακινήσει να κάνει μια ενέργεια υπέρ της επιχείρησης. 

Το content marketing είναι ένας κλάδος του Digital Marketing, όπου πλέον κάθε επιχείρηση που θέλει να έχει παρουσία στον σύγχρονο κόσμο και στην σύγχρονη αγορά, πρέπει να κάνει και online διαφημιστικές ενέργειες, στις πλατφόρμες που βρίσκεται ο τελικός καταναλωτής.

Οι καλύτερες ενέργειες για μάρκετινγκ περιεχομένου είναι η δημιουργία εικόνων, βίντεο, άρθρων, podcasts, infographics κτλπ, ενώ τα καλύτερα μέσα επικοινωνίας αυτών, είναι τα social media, το website της επιχείρησης, τα emails, media που θα φιλοξενήσουν ή θα αναδημοσιεύσουν το υλικό κτλπ.

Για παράδειγμα, όταν ξεκινούσαμε με την ομάδα μου το project του Business Review Greece όντας φοιτητές, χωρίς να έχουμε διαθέσιμο κεφάλαιο να ξοδέψουμε σε προωθητικές ενέργειες, έπρεπε να βρούμε τρόπους να αρχίσουμε να κερδίζουμε την προσοχή των ιδανικών μας ακολούθων και αναγνωστών, ώστε να αρχισει το brand να παίρνει απήχηση.

Σχεδόν 5 χρόνια μετά, το BR είναι μια από τις μεγαλύτερες επιχειρηματικές κοινότητες στην Ελλάδα, με το Podcast “BusinessTalks” να είναι No1 στην κατηγορία business στα ελληνικά charts.

Και όλα αυτά, τα χτίσαμε σε βάθος χρόνου με πολύ, πολύ, πολύ content marketing.

Ξέρω, ίσως έπεσαν πολλά μαζί αν δεν ήσουν γνώριμος με την έννοια, αλλά έπιασες το νόημα.

Πάμε τώρα πίσω στην Athens Kallithea Fc!

Εντός έδρας εμφάνιση – Athens Kallithea Fc

Η Ελληνική ομάδα της Β Εθνικής παρουσίασε μόλις χθες μια νέα μοντέρνα οπτική ταυτότητα από το design studio Bureau Borsche που εδρεύει στο Μόναχο. 

Το Bureau Borsche φημίζεται για την δουλειά του στα ανώτατα επίπεδα των τομέων της τέχνης, του πολιτισμού, της μόδας, των sport και του εμπορίου, με πελάτες που συμπεριλαμβάνουν την Bavarian State Opera, τον οίκο Balenciaga, τη Supreme, τη Nike, την Inter Milan και την Apple – καθώς και την Venezia FC.

Για την Athens Kallithea Fc, η νέα οπτική ταυτότητα του Borsche περιλαμβάνει το έμβλημα “AK”, τη χρονολογία ίδρυσης του συλλόγου 1966, τα πέντε αστέρια που αντιπροσωπεύουν την ενοποίηση πέντε τοπικών συλλόγων για την ίδρυση του συλλόγου της Καλλιθέας, και μία μοντέρνας εκδοχής αναπαράσταση του Θησέα όπως εμφανίζεται στο έμβλημα της Καλλιθέας. Τα παραδοσιακά χρώματα του συλλόγου, μπλε και κόκκινο, έχουν ανανεωθεί, ενώ το χρυσό έχει εισαχθεί ως νέο συμπληρωματικό χρώμα.

Μόλις με 12 posts στα social media σε ένα απόγευμα και ένα δελτίο τύπου, η Athens Kallithea Fc κατάφερε να κάνει “χαμό” και να τραβήξει όλα τα βλέμματα πάνω της – ποδοσφαιρικά και μη.

Ποια ήταν όμως η πραγματική “μαγκιά” του περιεχομένου σε αυτή την ενέργεια και γιατί η Athens Kallithea Fc δίδαξε marketing;

Εκτός έδρας εμφάνιση – Athens Kallithea Fc

“Think Out of The Box” στην Πράξη

Οι ποδοσφαιρικές εμφανίσεις για μια ομάδα είναι ιερές. 

Από τότε που ο καθένας από εμάς θυμάται το ποδόσφαιρο, οι παρουσιάσεις των νέων εμφανίσεων κάθε σεζόν γινόντουσαν από τους ίδιους τους ποδοσφαιριστές της ομάδας. 

Λογικό, τι καλύτερο από το να δει ένας φίλαθλος τη νέα εμφάνιση της αγαπημένης του ομάδας πάνω στους παίκτες που θα την φοράνε σε κάθε παιχνίδι τη νέα σεζόν;

Ειδικά όταν μια ομάδα έχει και κάποια “μεγάλα ονομάτα” ποδοσφαιριστών, συνηθίζεται οι ίδιοι να γίνονται τα κύρια πρόσωπα πίσω από την παρουσίαση των εμφανίσεων, ώστε να τραβάνε και όλη την προσοχή των media πάνω τους.

Στην περίπτωση όμως ομάδων με μικρότερη βάση οπαδών και σε μικρότερες κατηγορίες (ειδικά σε μη εμπορικά πρωταθλήματα όπως είναι το Ελληνικό), συνήθως οι παρουσιάσεις των εμφανίσεων συνήθως περνάνε άφαντες – ή δεν παρουσιάζονται καν.

Η προσοχή είναι πολύ μικρή, το πρωτάθλημα μη εμπορικό και οι παίχτες των ομάδων όχι και τόσο γνωστοί στο φίλαθλο κοινό.

Σε αυτό ο σημείο λοιπόν, η ομάδα σκέφτηκε “oute of the box” και αντί να παρουσιάσει τις νέες εμφανίσεις με τους ποδοσφαιριστές της, οργάνωσε μια ιδιαίτερη φωτογράφιση σε σημεία της πόλης με κεντρικό πρόσωπο το μοντέλο Alice Sofia και φωτογράφο τον Χρήστο Κοντό.

Οι νέες εμφανίσεις συνδυάζουν το μοντέρνο και μινιμαλιστικό σχεδιασμό της νέας ταυτότητας της ομάδας, με στυλ μιας παραδοσιακής ποδοσφαιρικής φανέλας με γιακά.

Αν τα βάλουμε όλα αυτά σε ένα retro concept στους δρόμους της Αθήνας, δημιουργείται αυτό το μοναδικό και πρωτοποριακό για τα Ελληνικά και ποδοσφαιρικά δεδομένα αποτέλεσμα:

Athens Kallithea Fc - Didakse Marketing
Photo Credits: Christos Kontos, Athens Kallithea Fc
Photo Credits: Christos Kontos, Athens Kallithea Fc
Photo Credits: Christos Kontos, Athens Kallithea Fc

Πώς να μην θέλει μετά ο κόσμος να το συζητήσει;

Τι σχέση έχει η Καλλιθέα με την πιο στυλάτη ποδοσφαιρική ομάδα του κόσμου;

H Ιταλική Venezia FC, έχει αναγνωριστεί ως “ο πιο fashionable ποδοσφαιρικός σύλλογος του κόσμου” από το GQ, το Highsnobiety, και άλλα αντίστοιχα μέσα. 

Τι σχέση έχει το rebranding της Καλλιθέας με την πιο στυλάτη ποδοσφαιρική ομάδα του κόσμου στην γειτονική Ιταλία;

Το 2021, ο Θεόδωρος Φιλιππάκος και το μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Venezia FC, John Goldman, συνεργάστηκαν με τον πρώην μεγαλομέτοχο των Arizona Coyotes, Andrew Barroway, για την εξαγορά της Καλλιθέας, με τον Barroway να αποκτά την πλειοψηφία των μετοχών του συλλόγου και τον Φιλιππάκο να εκτελεί καθήκοντα managing partner.

Ο Goldman, πρώην συνέταιρος του δικηγορικού γραφείου της Νέας Υόρκης, Herrick, Feinstein LLP, έχει αφήσει τα ίχνη του στη Venezia FC με την απόκτηση το 2015 του υπό πτώχευση συλλόγου και υποβαθμισμένου στη Serie D, ενώ προσέλαβε τον Φιλιππάκο στη Βενετία τον επόμενο χρόνο. Το 2021, η Venezia επέστρεψε στη Serie A για πρώτη φορά μετά από 19 χρόνια.

Ο Θεόδωρος Φιλιππάκος, ταξιδεύοντας συχνά μεταξύ Αθήνας και Βενετίας, ηγείται του project μαζί με τον αδερφό του, Πέτρο, πρώην παίκτη γνωστού για την πορεία του στον Ολυμπιακό, με τους δυο τους να εκτελούν καθήκοντα προέδρου και αντιπροέδρου αντίστοιχα. Ο Βίκτωρ Τσιολέκας εκτελεί καθήκοντα οικονομικού και επιχειρησιακού διευθυντή του συλλόγου.

Athens Kallithea Fc – Και τώρα τι;

Ωραία, με μερικές έξυπνες και στοχευμένες ενέργειες content marketing στράφηκε προσωτινά όλη η προσοχή του κόσμου πάνω στην ομάδα. 

Το πιο θα είναι το αποτέλεσμα αυτών των ενεργειών και το πως η διοίκηση θα το κάνει capitalize υπέρ της ομάδας, μένει να το δούμε στην συνέχεια.

Το μόνο σίγουρο είναι πως τέτοιες ενέργειες μόνο τυχαία δεν γίνονται, και αν μας έδωσε ένα μήνυμα η διοίκηση της Καλλιθέας, είναι ότι μόλις ξεκίνησαν! 

Φαίνεται πως υπάρχει η διάθεση αλλά και η γνώση να χτιστούν πράγματα που θα χαράξουν τον δικό τους δρόμο στον ποδοσφαιρικό χάρτη της χώρας μας.

Ως κάποιος που αγαπάει το ποδόσφαιρο, την επιχειρηματικότητα, το μάρκετινγκ και είναι και φίλαθλος της Καλλιθέας, δεν έχω παρά να αποτυπώσω ένα εξαιρετικό κατά τη γνώμη μου case study, με την ελπίδα να μπορέσουμε να δούμε σύντομα ακόμα περισσότερες δημιουργικές ενέργειες!

Αν είσαι ιδιοκτήτης επιχείρησης και θέλεις να μάθεις πώς το content marketing μπορεί να εφαρμοστεί αποτελεσματικά και στην δική σου επιχείρηση, ρίξε μια ματιά στην Blue Rocket Content Agency και έλα σε επαφή μαζί μας.

ΥΓ. Forza Kallithea!

Τελευταία Νέα

Κατεβάστε την εφαρμογή μας

Δημήτρης Βλάμης

Πτυχιούχος Διοίκησης Επιχειρήσεων από το ΠΑΔΑ με κατεύθυνση Management, συνιδρυτής του Business Review Greece και της Blue Rocket Content Agency και συμπαρουσιαστής του Business Talks Podcast. Μετράει εμπειρία 3 χρόνων στο content marketing & management και εξειδικεύεται στα social media. Η επιχειρηματικότητα είναι ένα όνειρο που είχε από μικρός και τον εμπνέει η προσωπική εξέλιξη καθώς και οι νέες τεχνολογίες. Πιστεύει πως ο κάθε άνθρωπος είναι ικανός να πετύχει κάτι που θέλει πραγματικά.