Εκατομμύρια ακόμη μέλη που ανήκουν στην γενιά Άλφα, δεν έχουν ακόμη γεννηθεί και παρόλα αυτά έχουν την δική τους κατηγορία.
Πρόκειται για μια γενιά που ένα μεγάλο μέρος της έχει γεννηθεί μέσα στην πανδημία, τα γνωστά μωρά του Covid.
Η γενιά αυτή εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 2,2 δισεκατομμύρια μέχρι το 2024 και μέχρι το 2030, θα αποτελεί το 11% του εργατικού δυναμικού.
Για τον λόγο αυτό λοιπόν, είναι πολύ χρήσιμο να γνωρίζουμε ποια είναι τα χαρακτηριστικά της και πόσο διαφέρουν από τις προηγούμενες γενιές.
Πάμε λοιπόν να δούμε ποια είναι η γενιά Άλφα (Gen Alpha).
Ποια είναι η γενιά Άλφα;
Η γενιά Άλφα είναι η ομάδα των ανθρώπων που γεννήθηκαν αλλά και θα γεννηθούν, μεταξύ 2010 και 2024.
Σήμερα, περισσότεροι από 2,5 εκατομμύρια άνθρωποι γεννιούνται στη Generation Alpha κάθε εβδομάδα.
Μέχρι το 2024, θα υπάρχουν περισσότερα από 2 δισεκατομμύρια άτομα αυτής της γενιάς.
Είναι όλα αυτά τα παιδιά που γεννήθηκαν μέσα στην πανδημία αλλά και όσα πέρασαν τα πρώτα τους χρόνια στο νηπιαγωγείο και στο δημοτικό με εξ αποστάσεως εκπαίδευση, μέσα από ένα τάμπλετ και λάπτοπ.
Τα παιδιά αυτά, αντιμετώπισαν αυτή την πρωτόγνωρη πρόκληση, η οποία βρήκε τόσο τα ίδια αλλά και τους γονείς τους απροετοίμαστους.
Έμειναν τόσους μήνες μέσα στο σπίτι και στερήθηκαν όσα οι άλλες γενιές θεωρούσαν δεδομένα, όπως το παιχνίδι και το ποδήλατο στην παιδική χαρά, τα παιδικά πάρτυ και τους παιδότοπους.
Ο εγκλεισμός λοιπόν στο σπίτι, τους έκανε να αφιερώνουν πολλές ώρες στις οθόνες και το διαδίκτυο, το οποίο αποτέλεσε κυρίαρχο μέσο χάρη στο οποίο είδαν τον υπόλοιπο κόσμο και τον πολιτισμό.
Με αυτόν τον τρόπο, αποτελεί την γενιά η οποία γνώρισε τα έθιμα, τις αξίες και τις εμπειρίες μεταξύ των πολιτισμών.
Επίσης, είναι μια γενιά πιο κοινωνική και οπτική από κάποιες προηγούμενες της, καθώς μεγαλώνει σε έναν κόσμο συχνών Facetimes, στα όρια του metaverse και της αυξανόμενης δημοτικότητας της τεχνητής πραγματικότητας.
Πόσο διαφέρει απο την γενιά Ζ;
Η Generation Z μεγάλωσε επίσης με οθόνες και μοιράζεται πολλά κοινά με τη Generation Alpha.
Και οι δύο γενιές ενδιαφέρονται βαθιά για τη βιωσιμότητα και το περιβάλλον, την κοινωνική ανισότητα, την πολιτική και για έναν πιο δίκαιο κόσμο.
Παρόλα αυτό όμως, διαφέρουν σε ένα μεγάλο πράγμα και αυτό αφορά, το ποιος μεγάλωσε αλλά και θα μεγαλώσει τις γενιές αυτές.
Η γενιά Άλφα αποκαλείται συχνά η γενιά “mini-millennial”, καθώς συνήθως οι millennials είναι οι γονείς τους.
Όπως και όταν εμφανίστηκαν οι millennials και φέραν μαζί τους νέες τάσεις γενικά αλλά και στον εργασιακό χώρο, έτσι το ίδιο φέρνουν αλλαγές και στην ανατροφή των παιδιών τους.
Οι ειδικοί πιστεύουν ότι η γενιά αυτή, θα οδηγήσει σε μια αξιοσημείωτη διαφορά στα στυλ αγορών και στην αφοσίωση στα brand και γενικά στις επιχειρήσεις, ως μελλοντικό εργατικό δυναμικό, σε σύγκριση με τη Gen Z.
Ποιες είναι οι επαγγελματικές τους επιλογές;
Σύμφωνα με μια έρευνα που έκανε το Ellie Sparkles Show, μια εκπομπή στο YouTube που απευθύνεται σε παιδιά, θα δούμε ποια επαγγέλματα προτιμά η γενιά Άλφα.
Τα αποτελέσματα της έρευνας λοιπόν έδειξαν ότι η γενιά Άλφα θέλει να:
ακολουθήσει επαγγέλματα υγείας και εκπαίδευσης
Η Generation Alpha έχει ήδη καταλάβει ότι πρέπει να ενισχύσει και να βελτιώσει τα πιο ευάλωτα συστήματα, αυτό της υγείας και της εκπαίδευσης.
Σύμφωνα με την έρευνα, το 26,2% θέλει να γίνει γιατρός, νοσηλευτής ή επαγγελματίας υγείας και το 16,5% θέλει να γίνει δάσκαλος.
ασχοληθεί με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Η τέταρτη πιο δημοφιλής επιλογή καριέρας ήταν το TikToker/YouTuber/Vlogger (12%).
Εν τω μεταξύ, το 5,6% ήθελε να γίνει influencers και το 3,3% ήθελε να είναι επαγγελματίες gamers.
εργαστεί υβριδικά
Το 73% ήθελε τη δυνατότητα να επιλέξει μεταξύ εργασίας από το σπίτι και γραφείου.
Κατά μέσο όρο, ήθελαν πέντε ώρες εργασίας και τέσσερις ημέρες εργασίας εβδομάδες.
διαλέξει τοπικά επαγγέλματα
Στο Νέο Μεξικό, η πιο δημοφιλής επιλογή καριέρας ήταν ο κατάσκοπος ή ο ντετέκτιβ.
Στο Κάνσας, ήταν επαγγελματίας gamer.
Ενώ στην Αϊόβα, η γενιά Άλφα φαίνεται να έχει δηλώσει ότι δεν θέλει να εργαστεί.
βοηθά και να ψυχαγωγεί τους άλλους
Το 35% είπε ότι το πιο σημαντικό μέρος μιας δουλειάς θα ήταν να βοηθάς ανθρώπους, ενώ το 28% είπε ότι θεωρεί σημαντική την ψυχαγωγία.
Το 10% παραδέχτηκε ότι η κύρια προτεραιότητά του ήταν η εργασία με ζώα.
Πηγές: Fastcompany, The Future Of Commerce